Myslí si to zakladatel BioWare.
Jedním z nejžhavějších témat na internetu v těchto dnech jsou spekulace o nové verzi konzole PlayStation 4. Podle nepodložených informací má Sony v plánu uvést na trh (buď o letošním podzimu nebo začátkem roku 2017) PS4K, což bude vylepšená verze stávající PS4, která má mít dvakrát silnější grafický čip a má umožnit přehrávat Blu-ray filmy a hry ve 4K. Cena by přitom měla být maximálně 500 dolarů (cca 12 000 Kč), v případě, že Sony sáhne i po modernějším procesoru.
Co je na tom pravdy, zatím nevíme. Nicméně, informace výše potvrdilo hned několik na sobě nezávislých zdrojů. Dnes se nebudeme bavit o tom, zda se nová PS4 skutečně objeví na trhu. Na pořadu dne je totiž vyjádření Grega Zeschuka, spoluzakladatele BioWare (Mass Effect, Dragon Age), který si myslí, že PS4K bude osinou v zadku pro vývojáře.
Zeschuk pro GameSpot připomíná situaci s původním Xboxem, kdy měl Microsoft různé DVD mechaniky. To vytvářelo velký chaos. Vývojáři dosahovali jiných výkonů na různých Xboxem, protože různé mechaniky poskytovaly jiný výkon. Byl to celkem oříšek, nejen pro tvůrce her, ale také samotné hráče, kteří se snažili dostat ke konzoli s lepší mechanikou.
Dle zakladatele BioWare by specifikace konzole měly zůstat uzavřené, aby vývojáři přesně věděli, co si mohou při vývoji dovolit. Takhle budeme mít na trhu dvě podobné konzole, které budou mít odlišný hardware. To znamená více práce pro vývojáře, což se projeví v samotných rozpočtech.
Pokud by tuto skutečnost chtěl někdo změnit, dostali bychom se do situace, ve které jsme ještě nebyli. Připomeňme, že by vlastně vznikaly dvě různé verze her. PS4K by byla výkonnější a umožnila by hladší hratelnost bez otravných propadů frekvence snímků za sekundu a možná i lepší grafiku a efekty. Přitom by ale na pultech obchodů byla pouze jedna verze hry označena jako pro PS4, která by dosahovala jiné kvality na původní PS4 a novější PS4K.