Quake Champions kombinuje model bezplatné a placené hry
Quake Champions Novinka Quake Champions kombinuje model bezplatné a placené hry

Quake Champions kombinuje model bezplatné a placené hry

Martin Cvrček

Martin Cvrček

29

V jádru půjde o bezplatnou hru, v níž budou mít všichni neomezený přístup k jedné postavě. Ostatní hrdiny lze natrvalo zakoupit za jednorázový poplatek, případně si je můžete na omezenou dobu vypůjčit výměnou za in-game měnu.

Reklama

Až dosud nebylo jasné, jak se vlastně bude platit za Quake Champions. Půjde o klasickou free-to-play hru? Nebo budeme muset zaplatit nějakou fixní cenu? Jak informuje server Polygon, realita je někde mezi.

Quake Champions je v základu free-to-play hrou. Každý hráč bude mít bezplatný a neomezený přístup k základnímu hrdinovi jménem Ranger, stejně jako ke všem mapám a dalšímu hernímu obsahu. Zbylé hrdiny, potažmo Šampiony, kteří se od sebe liší aktivními a pasivními schopnostmi, si budete moci na omezený čas vypůjčit výměnou za in-game měnu. Stejně tak stačí zaplatit jednorázový fixní poplatek za tzv. Champions Pack a budete mít ke všem postavám neomezený, trvalý přístup.

Zatím není jasné, na jak dlouho si budete moci zbylé Šampiony vypůjčit. Jisté však je, že in-game měna nebude k dispozici za reálné peníze a že nenabídne přístup pouze k dalším postavám, ale i ke speciálním balíčkům, které nabízí třeba kosmetické skiny.

Jde o poměrně rafinované řešení, s nímž se nesetkáváme často. Quake Champions bude moci hrát každý a platící i neplatící hráči budou moci hrát spolu a až na postavy budou sdílet veškerý herní obsah. Jednorázové zakoupení trvalého přístupu ke všem hrdinům mimo Rangera je pak asi totéž, jako kdybyste si koupili plnou verzi hry s neomezeným přístupem k veškerému obsahu. Jinak si za ně můžete po omezenou dobu zahrát výměnou za in-game měnu. Je však otázka, jak vysoký bude poplatek za trvalý přístup k Šampionům. Odpověď na tuto otázku tvůrci v čele s Timem Willitsem očividně stále řeší.

Lidé z id Software a Bethesdy se k tomuto obchodnímu modelu rozhodli z důvodu rozdílných požadavků různých světových trhů i ze snahy vyhnout se pay-to-win praktikám. Jak se totiž zdá, i se základním Rangerem budete moci bez potíží bojovat proti ostatním hrdinům a jinak se komunita nebude štěpit.

Bude zajímavé sledovat, jak se takový ochodní model uplatní. Určitě jde o zajímavé řešení, jehož úspěch nebo neúspěch bude nejspíš záviset na vyváženosti schopností jednotlivých Šampionů, na systému distribuce in-game měny a na tom, jestli bude možné zakoupit za reálné peníze i něco jiného než trvalý přístup ke všem postavám.

Znovu se přitom sluší připomenout, že navzdory odlišným schopnostem mají všechny postavy stejné možnosti pokud jde o sbírání zbraní a dalších předmětů na mapě nebo o využívání různých triků, například tzv. rocket jumpů nebo strafe jumpů. Tvůrci tudíž stále slibují klasickou střílečku v arénách, v jejímž případě tvoří různé schopnosti hrdinů jen jakési zpestření základního konceptu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama