Remedy vsadilo na grafiku, efekty a frekvenci snímků za sekundu. <strong>Remedy se hájí a vysvětluje</strong>.
Aktualizace: Remedy se rozhodlo bránit proti nižšímu rozlišení u Quantum Break, které na Xboxu One poběží v 720p. To je podle Remedy základ, který je dále díky různým efektům 1080p - obraz je vykonstruovaný ze čtyř 720p 4xMSAA obrazů. Právě díky tomu mohli vývojáři dosáhnout požadované filmové kvality s potřebnými efekty a plynulou hratelností bez velkých pádů frekvence snímků za sekundu.
Původní zpráva
V posledních dnech jsme četli zprávy, že Microsoft se Sony chystají upgrade svých konzolí. PlayStation 4 má být dokonce vylepšen natolik, aby zvládal hry v rozlišení 4K. To by bylo jistě zajímavé, ale zatím nic takového na trhu není. Spíš naopak, s konzolí Xbox One mají podle všeho vývojáři velké problémy a nedokázali se s ní poprat ani v Remedy při vývoji Quantum Break.
Xbox One „exkluzivita“, která vyjde zároveň i na PC s Windows 10, nezvládá standard současné generace, tedy FullHD a 30 snímků za sekundu. Quantum Break totiž běží pouze v rozlišení 720p. Dobrou zprávou alespoň je konstantních 30fps a podle Digital Foundry grafická stránka. Vypadá to, že Remedy vsadilo spíš na grafiku a stabilních 30fps, než na rozlišení.
Digital Foundry připomínají, že poslední Alan Wake na Xboxu 360 běžel 960x544 a ne v 720p, což nebylo téměř znát a každý si zpracování hry pochvaloval. Stejné by to mělo být i v případě Quantum Break, kde si budete užívat vizuální efekty a pěknou grafiku. Problémem je akorát vykreslování textur pár metrů před postavou a neostré stíny.
Pokud si budete chtít užít grafické orgie, tak by to měla splnit Windows 10 verze. Ta dorazí ve stejný den - 5. dubna 2016 - a bude podporovat dokonce 4K. Jen musíte počítat s vyššími HW nároky.
Recenzi Quantum Break si budete moci na Zingu přečíst 1. dubna.