Platy se zvýší a situace ve studiu se bude zkoumat.
Vedení studia Spiders zhruba po týdnu promluvilo ve věci otevřeného dopisu od zaměstnanců a dvoudenní stávky, kterou prostřednictvím odborů svolali. Některé problémy reflektuje, jiné odmítá. Komunikaci s vývojáři má bránit radikální postoj odborů, které nejsou diskuzi nakloněny. Vyjádření získal magazín GamesIndustry.
Od prvního otevřeného dopisu z letošního ledna se podle francouzského kanálu Origami uskutečnily dvě schůzky se zaměstnanci. Jinak se ale jednání zasekla. „Vedení společnosti Spiders už několik měsíců jedná se zástupci zaměstnanců s cílem dosáhnout dohod o struktuře a budoucnosti studia. Tento dialog uvízl na mrtvém bodě kvůli radikálním postojům [odborů] STVJ,“ zní od vedení Spiders. Odbory viní ze zablokování jednání druhou stranu.
Přesto se vývojáři dočkají zvýšení platů ve výši 11 %, což se slučuje s jejich požadavky. Jde o dříve odhlasované rozhodnutí nad rámec původního zvyšování o zhruba 6 %, nikoli o reakci na nejnovější dopis a stávku. Studio rovněž nemá v plánu měnit pracovní podmínky pro zaměstnance, kteří pracují kompletně z domova.
Vývojáři si stěžovali také na pracovní kulturu a nepohodu v týmu. Studio spustí audit, který se zaměří na pracovní podmínky a prostředí. Má „posoudit psychická rizika“.
Mezitím se tým chystá na vydání early access verze očekávaného titulu GreedFall II: The Dying World. V předběžném přístupu se hra objeví 24. září na Steamu, v plné verzi pak dorazí také na konzole Xbox Series a PlayStation 5.