RAGE – zničený svět, akce a závody
Preview Rage Článek RAGE – zničený svět, akce a závody

RAGE – zničený svět, akce a závody

Marcus

Marcus

5

Zase jeden špatný meteorit pro Zemi. Nejdřív tu byl Doom, pak Quake, poté dlouho nic. Příští rok by si mělo studio id Software konečně zlepšit reputaci s RAGE! id Software toho na svém kontě nemají moc, ale z toho mála dokázali vybrousit diamanty hodné, aby dostáli statusu kultovní. Doom a Quake mají po celém světě miliony fanoušků, ale v současnosti hlavní vývojářský tým pracuje na něčem jiném. Titul, který může ukázat novou technologii, post-apokalyptické prostředí plné šílených bugin a mutantů a hra, jež může opět proslavit Johna Carmacka a Johna Romera. Zkrátka něco jako RAGE!

Reklama

Za koho vlastně budeme hrát

Jelikož se jedná o post-apokalyptickou hru, tak do Země narazí nějaký meteorit. Tvůrci šli dokonce tak daleko, že vycházejí z jednoho skutečného s kódovým označením Apophis. Ten právě v těchto měsících vědci studují a propočítávají jeho přeletové údaje. Lidstvo s tímto nebezpečím počítá, a tak se světové mocnosti rozhodnou pro poslední variantu k záchraně lidstva. Vybudují v podzemí speciální buňky, které vybrané jedince zmrazí a díky tomu přežijí ty dlouhé roky, při nichž bude na zemi příliš horko. Mezi vybranými dvanácti až šestnácti šťastnými lidmi, mezi kterými jsou vědci, inženýři nebo třeba vojáci se samozřejmě ocitne i samotný hráč. Tato skupinka dostane název „Arks“ a mají se stát právě těmi, kdož dostane lidstvo zpátky na nejvyšší stupínek evolučního žebříčku.

Jenže vládní vědci se přepočítají a náraz není tak devastující, jak všichni předpokládali. Jistě, planeta je téměř zničena a většina zemského povrchu by se dala označit za nehostinný, ale poměrně velká část populace na povrchu přežije, a založí si vlastní společenství s pravidly, které by starší vládci asi jen stěží přijali. Po celém světě (nazývaný Pustina) se totiž tvrdě bojuje a to nejenom s lidskými nájezdníky ale také s mutanty!

Hlavní hrdina se na začátku příběhu probouzí v opuštěné laboratoři a zjišťuje, že všichni ostatní už odešli. Nezbývá nám tedy nic jiného než zjistit, co se s ostatními stalo a vydat se na výpravu do zničeného světa někde uprostřed jihozápadní Ameriky.

Život v Pustině bude drsný!

Od tohoto momentu je na každém z nás, kam se vydáme a co v rozlehlém světě RAGE podnikneme. Většina se určitě bude soustředit na plnění příběhových úkolů, ale to by byla celkem škoda, protože RAGE nenabízí jen obyčejné střílení s mutanty, nýbrž také zajímavé RPG prvky, vylepšování zbraní, kombinování předmětů, které najdeme rozeseté po celém světě, nebo také akční závody bugin.

Položky v inventáři se budou dělit na několik skupin. Jedny můžeme používat pro své účely (jako bandáže), další prodávat obchodníkům a třetí skupina položek jsou věci ze surovin. Ty lze později přepracovat na jiné zařízení. K tomu je ale potřeba plánek s podrobným popiskem. K výrobě nemusíme hledat žádný speciální pracovní stůl, abychom si mohli danou věc postavit. A navíc, místo v inventáři by mělo být neomezené, takže odpadá starost ohledně toho, co se nám hodí a co naopak zahodit.

Co se týká zbraňového arzenálu, tak ten by krom klasických brokovnic, samopalů či pistolí měl nabídnout i několik specialit. Na tiché odstraňování se určitě bude hodit kuše či zbraň podobná bumerangu. Dokonce si můžeme některé zbraně sami sestavit, a to pomocí plánků. Můžeme si tak postavit výborný EMP granát, který využijeme především v dalším průběhu hry. Všechny střelné zbraně mají navíc několik typů munic, takže si vždycky vybereme tu správnou dle nepřítele a jeho vybavení. Od zabitých nepřátel by měla vypadávat munice či různé užitečné věci. A navíc na valnou většinu banditů bude vypsána peněžitá odměna, takže krom pocitu z dobře vykonané práce si i něco málo vyděláme.

Na špinavou práci nemusíme být osamoceni. Po ruce nám může být i speciální robot, jenž si sám vyhledává cíle. Podobně na tom bude i automatická střílna. Tu jen umístíme na vybrané místo a pak už jen čekáme, až se vypořádá s nepřáteli. Pak už stačí jen přijít, sbalit ji do baťohu a jít plnit další misi.

Už od prvních obrázků bylo jasné, že se RAGE hodně spoléhá i na vozidla a souboje bugin. V prvních několika hodinách si samozřejmě nemůžeme dovolit nějaké extra pěkné vozítko, ale musíme vzít zavděk alespoň buginu, kterou hlavní postava sestavila vlastníma rukama. Na obranu je tu hned možnost připevnit si několik rotačních kulometů proti dotírajícím nájezdníkům či nitro k rychlému úniku. Útoky pak ještě ulehčí automatické zaměřování u střílen. U konzolových verzí s tím počítáme na jisto, jak to ale bude u PC verze, to zatím nikdo pořádně neví. Čím dál se ve hře dostaneme, tím více se objeví možností, jak si naše vozítko vylepšit a získáme si tak k němu nějaký vztah. Pokud na tom ale bude naše bugina tak špatně, že se s ní už nikam nepohneme, není nic snazšího, než si zavolat náklaďák. Ten zdecimované vozítko odtáhne do garáže, kde ho znovu dají do pucu a my jen zaplatíme za opravy. Vozidel bude k mání skutečně hodně, od klasických čtyřkolek po pouštní buginy, až po klasická auta. Krom vylepšování zbraňového systému nám hra dovolí i menší tuning klasických částí jako zakoupení lepších tlumičů, kol či kompletní výměna kapoty. K nákupu těchto upgradů potřebujeme ale speciální osvědčení. Ta získáme na závodních tratích.

Je na co se těšit!

Závody kombinují jak klasické závodní mechanismy, tak souboje aut, známé z titulů jako Death Rally. Vítězem se samozřejmě stane ten, kdo první protne cílovou pásku, ale pokud se nám povede zneškodnit všechny ostatní závodníky, zvítězíme i tak. K tomu nám dopomohou speciální kontejnery. Ty s oranžovou barvou nabídnou munici do zbraní, díky nádobám s modrou barvou si doplníme nitro. Jedno zničení soupeře stačit nebude, ten se sice znovu objeví, ale o něco dál a my si tak můžeme rychle vyjet větší náskok. Dalším podstatným lákadlem pro destrukci soupeřů jsou další osvědčení, které získáme za každé zničené vozidlo. A pokud se nám k tomu podaří závod vyhrát, tak se na našem kontě ocitne dalších 15 certifikací a za to si už dostatečně vozítko vylepšíme.

Měst a městeček bude po celé hře rozeseto opravdu hodně. Jedním z těch větších je i Wellspring, což je takový mix východní a západní kultury. Dostaneme se do něho během několika prvních hodin hraní a díky tomu si můžeme vybírat z řady vedlejších úkolů, jež na nás v okolí čekají. Zaručeným dodavatelem úkolů je i místní šerif, který bude chtít zlikvidovat několik nepřátelských sídel v blízkém okolí. Pokud se nám to podaří a dané místo vyčistíme, můžeme se tam časem vrátit s nějakým jiným problémem. Do RAGE totiž vývojáři dodali systém, díky němuž se mutanti a ostatní žijící tvorové přesouvají z místa na místo. Tedy něco jako A-life v titulu S.T.A.L.K.E.R.

Nemůžeme nezmínit ani engine id Tech 5, který bude celou hru pohánět. Provývojáře je RAGE první titul s tímto novým pohonným systémem. Druhým by pak měl být také připravovaný Doom 4. Samotná grafika pak vypadá naprosto úžasně a zcela po právu hra patří mezi pětici nejhezčích her současnosti. Vzhledem k tomu, že by RAGE mělo vyjít až příští rok, mají autoři ještě spoustu času na implementování dalších grafických funkcí.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama