Recenze Bayonetta 3 - epický výprask
Bayonetta 3 Recenze Recenze Bayonetta 3 - epický výprask

Recenze Bayonetta 3 - epický výprask

5

Polonahá tančící domina opět vládne.

Jeden z nejzábavnějších experimentů letošního podzimu by bylo posadit někoho, kdo tuhle sérii v životě neviděl, před velevýpravný a nepopsatelně odvázaný třetí díl Bayonetty. Fanoušci dobře vědí, že tyhle "akrobatické střílečky" s polonahou (dynamicky proměňuje svoje magické dlouhé vlasy v oblek nebo zbraň podle potřeby) čarodějnicí bývají poněkud divoké, ale ani znalci série možná nejsou tak docela připraveni na tento díl. Dočkáme se v něm totiž nejen zbrusu nových nepřátel či mechanik, ale také řady nových Bayonett, jelikož celá zápletka se točí okolo populárního tématu multiversu.

• Platforma: Switch
  • Datum vydání: 28. 10. 2022
  • Výrobce: PlatinumGames (Japonsko)
  • Žánr: akrobatická střílečka
  • Dat ke stažení: 16 GB
  • Herní doba: 15+ hodin
  • Cena: 1499 Kč (Nintendo)

Svůdný mnohovesmír

Bayonetta 3 od prvních minut dělá dojem velmi výpravné a s velkou láskou vypiplané AAA videohry - ostatně jsme na ni museli čekat dlouhých osm let. PlatinumGames si ale dali záležet a přinesli nám zbrusu nový příběh, obtočený kolem nové hrozby. Zatímco v minulosti jsme na straně čarodějnic a s podporou démonů bojovali proti dekadentním andělům a silám nebes, tentokrát naši realitu napadne zbrusu nová hrozba v podobě zeleně zářících "homunkuli" bytostí, formujících se do podoby lidských těl i mnohem divočejších a větších tvarů. Tato monstra slouží zloduchovi, jehož cílem je zničit všechny reality napříč mnohovesmírem. Tuhle zápletku ochutnáme velmi působivým filmově-hratelným úvodem, o kterém raději nebudu více prozrazovat.

Kromě oblíbených postav i démonů z minulých dílů se k nám tentokrát přidá také zbrusu nová čarodějka jménem Viola, která do naší reality dorazí z jedné z těch paralelních, aby Bayonettu varovala před blížící se hrozbou a pomohla proti ní bojovat. Což bude činit velmi aktivně, protože si za ni budete moci i zahrát, přičemž její schopnosti i arzenál fungují dostatečně odlišně od hlavní hrdinky. Také Bayonetta samotná se ale naučila nové triky, z nichž ten nejzajímavější je možnost přímo ovládat vyvolané démony, zatímco kamera odzoomuje a vaše čarodějka nahá (vlasy použila na manifestaci démona) tančí na pozadí. Tohle kromě jiného umožňuje absurdně epické scény soubojů gigantických monster, za které by se nemusel stydět žádný film s Godzillou.

Ovládáte démony, zatímco vaše čarodějka nahá tančí na pozadí.

Jak už jsme si u téhle série zvykli, jednotlivé "verše" akcí nabitých úrovní jsou kořeněné dlouhými filmovými sekvencemi, které naprosto plynule navazují na samotnou hratelnost - často není možné rozeznat, kde jedno končí a druhé začíná, musíte být tedy neustále ve střehu pro případ, že se po vás bude chtít stisknutí nějakého toho QTE tlačítka. Nejlepší vlastnost téhle výpravné horské dráhy je přitom její absurdní šílenost: ta rozhodně nezapře, že za hrou stojí studio, které nám nadělilo třeba hry Nier: Automata nebo Metal Gear Rising: Revengeance. Je ale docela jedno, kolik jste toho už hráli a viděli, Bayonetta 3 spolehlivě vyrazí svými epickými scénami dech naprosto komukoliv.

Tanec na hraně

S ohledem na velikost a divokost akce je potřeba vyzdvihnout skutečnost, že vývojáři cílí na plynulost šedesáti snímků za vteřinu, což téhle rychlé akci samozřejmě velmi sluší. Bohužel se to ale nedaří dosáhnout úplně vždy, ačkoliv propady snímků nebo rozlišení nejsou až tak časté, aby vám nějak výrazněji otrávily hraní. Jak lze asi snadno předvídat, čím větší scéna a početnější nepřátelé či speciální efekty, tím vyšší je záběr na HW. Autoři ale stavěli hru na míru Switch konzoli, takže za cenu nějakých těch graficky jednodušších prostředí dokázali většinu hry udržet plynulou a rychlou. O to větší potlesk si zaslouží, jak nádherně většinu času vypadá - ať už jste v Tokiu, Číně, New Yorku nebo nějaké naprosto divoké pokroucené vesmírné (sur)realitě.

Kromě strhujícího příběhu a mimořádně výpravy nebo nových postav, démonů či zbraní bych chtěl vyzvednout hlavně nekompromisní profesionalitu, s jakou zkušení vývojáři z PlatinumGames hru sestavili do podoby velmi uceleného, bohatého balení. Řada detailních nastavení vám umožní například vybrat si velmi snadnou obtížnost pro průchod hrou, která za vás bude dělat ta nejefektivnější komba automaticky... nebo naopak hrát hru na obtížnost tak těžkou, že otestuje i ty nejkovanější veterány žánru. Kromě toho je hra plná předmětů ke sbírání a odemykání, včetně velké galerie, online leaderboardů nebo bohaté post-game. Pokud si Bayonettu zamilujete, tento díl dokáže nabídnout mnoho zábavy i po projití příběhu.

Bayonetta 3

Výpravnější a divočejší než kdy předtím, Bayonetta překonává sama sebe a nabízí zatím největší dobrodružství, těžící kromě jiného z ještě většího důrazu na bitvy obřích monster. Fanoušci budou nadšeni a noví hráči mají příležitost ochutnat svůdnou čarodějku na vrcholu její kariéry. Switch HW sice dostává pořádně zabrat, ale pere se s tím důstojně.

Mnohavrstvá akční hratelnost
Bohaté nastavení obtížnosti
Naprosto epická podívaná