Recenze Concord – jedna z mnoha
Concord Recenze Recenze Concord – jedna z mnoha

Recenze Concord – jedna z mnoha

3
Platformy PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Multiplayerová střílečka bez schopnosti zastínit konkurenci.

Jestli je na herní scéně žánr, u nějž není nouze o nové zástupce, tak je to bezpochyby formát zastoupený Overwatchem. Tyhle hry zkrátka mají své kouzlo, avšak většina z nich velmi rychle padne, protože jednoduše není schopná oslnit za pomoci originality a jen určitým způsobem vykrádá projekt od Blizzardu. Na Concord jsem se měl možnost kouknout před několika týdny. Nyní dorazila plná verze a s ní také příležitost zhodnotit, jak na tom vlastně je hero shooter od Sony po vydání.

• Platforma: PC, PlayStation 5
  • Datum vydání: 23. 8. 2024
  • Výrobce: Firewalk Studios
  • Žánr: hero shooter
  • Multiplayer: ano
  • Dat ke stažení: 27 GB
  • Cena: 999 Kč (Alza)

FPS Concord disponuje i příběhem, prim však hrají hrdinové

Ve většině hero shooter FPS tvůrci moc neřeší příběh. Concord oproti tomu dějovou linku nabízí. Během hraní si pomaličku otvíráte jednotlivé její dílky a odhalujete více o posádce a také o herním světě, v němž bojujete. Na jednu stranu to není špatný nápad. Do celkového obrazu však moc nezapadá, protože je prezentován možná až příliš bokem. Kdyby měl člověk možnost absolvovat nějaký PvE obsah nebo klidně i specificky laděné souboje, asi bych jej vnímal lépe, jenže bohužel nic takového vývojáři hráčům nenabízí.

Takže ano, příběh tu je, ale kvůli zvolenému formátu vyprávění si z něj nakonec moc nebudete pamatovat. Zajímavé pak je, že zde oproti Overwatchi nenajdete interakci mezi hrdiny, takže budování vztahu k postavám není úplně snadné. Abych však pouze nekritizoval je třeba konstatovat, že zpracování jednotlivých bojovníků je velmi povedené. Napříč hrami najdete pouze pár projektů, které mají tak unikátně navržené válečníky jako právě Concord. Opravdu každý tu má svůj úkol, takže spolupráce je pro úspěch nezbytná. Když na ní rezignujete, nebo máte náhodou po ruce tým lidí, jimž je ukradená, tak je šance, že zvítězíte minimální ať si seberete sebeodolnější postavičku.

Práce s hrdiny si žádá většinou pochopení toho, jak za ně vlastně hrát. Všichni si totiž žádají trochu jiný přístup než jejich kolegové. Někteří nesmí opouštět čelo útočící skupiny, zatímco jiní naopak operují záškodnickým stylem v týlu nepřítele. Postavy mají pevně danou výstroj, takže podobně jako v Overwatch 2 pracujete vždy s tím co máte. Paleta zbraní je slušná. Samotný gunplay pak neohromí, avšak ani neurazí. Osobně jsem si nejvíce zamiloval rotačák a samozřejmě také kuši vystřelující ze svých útrob vybuchující kuličky.

Pokud jde o schopnosti ty jsou navrženy zajímavě a vždy tak nějak odpovídají třídě, kterou vaše postavička zastupuje. Holka s raketometem kupříkladu dokáže ze vzduchu během mžiku zamířit k zemi, kde je schopná udělat slušné peklo. Vedle vyloženě využitelných věcí mají pak hrdinové pasivní bonusy pro celou partu a také své vlastní příběhové a také nějakou tu kosmetiku, kterou si otvíráte během hraní. Že by byly ale jednotlivé zamčené aspekty nějak zvlášť motivující k dalšímu hraní bych neřekl.

Design map je v tomto případě slušný. Každý prostor vás nechá maximálně pracovat se svým potenciálem. U všech můžete počítat s tím, že vám nabídnou relativně omezený prostor, což je podle mého způsobeno i tím, jak jsou zpracováni někteří hrdinové. Ne každý totiž dokáže mapu proběhnout za pár sekund, čemuž je uzpůsobena jejich velikost. Zatímco na mapách moc kritizovat nelze u balance mi přišlo, že ne všechny postavy jsou stejně silné. Celek působí tak, že bude ještě třeba dlouhého ladění. Stejně tak bych si dokázal představit více kreativně navržených režimů.

Zásadním nedostatkem je pak v rámci konkurenceschopnosti skutečnost, že Concord není zdarma. Ano, zde si jistě někteří z vás řeknou, že je to detail, který ani nestojí za řeč. Reálně je tu ale hromada projektů zastupujících tento žánr a nejeden z nich je bezplatný. Když tedy vstupujete do ringu s kousky, za něž není nutné platit automaticky se skrze cenovku střílíte do vlastní nohy. Z dlouhodobého hlediska v tomto ohledu počítám s tím, že dojde k transformaci do Free to Play formátu. Tedy pokud tedy tento kousek dříve nezmizí podobně jako jiné projekty.

Ani délka vývoje nepomohla Concordu k vystoupení ze stínu jiných

Po řadě odehraných zápasů nechápu, co vlastně studio na Concordu dělalo celých 8 let. Jedná se totiž o jednu z mnoha hrdinských stříleček, kterých se v poslední dekádě objevilo už spousta a o jejichž uspěchaném vývoji si můžete přečíst hotové romány. Samozřejmě má své klady – především hrdinové jsou zpracovaní velmi solidně a po stránce hratelnosti nedochází k zásadním selháním. Celkově ale působí neuvěřitelně obyčejně. Zkrátka z ní máte pocit, že nabízí hromadu prvků prezentovaných v jiných hrách, avšak nedisponuje vyloženě ničím, co by bylo natolik výrazné, aby vám tato FPS utkvěla v hlavě déle než na pár dní. Nastavená cena navíc nepřispívá ke konkurenceschopnosti, protože na trhu najdete zajímavější tituly, většinou se vstupem zdarma. Sony v tomto případě jednoduše nevsadila na správnou kartu.

Concord

Concord je další z řady hero shooter her, kterým se úplně nedaří vymanit ze stínu, který vytvořil první Overwatch. Hratelnost není špatná, avšak celkově se jedná o průměrnou záležitost, za kterou navíc budete muset zaplatit.

Specifičtí hrdinové
Slušně zpracované mapy
Obstojná hratelnost