Zpět na článek

Diskuze: Recenze Diablo IV

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Frezen

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trochu pozdě, ale přece. Jedenáctý odstavec, předposlední řádek: ,, ...pro upgrade gylfů, které..." glyfů

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
14. 6. 2023 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frezen Díky, opraveno.

Alfajk
Alfajk
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
13. 6. 2023 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak hra me docela bavi, ale porad se nemuzu zbavit dojmu, ze ta trojka byla lepsi, minimalne ke konci zivota. Vlastne i pribeh se me vic libil ve trojce, tady jsem fandil spise Lilith, jelikoz jeji motivace davala smysl vic, nez "zachrana" lidi. Celkove bylo ve hre prilis mnoho postav a jejich osudy me byly uplne volny, nezalezelo me na jedine z nich, coz je taky spatne a tim podle me tvurci opravdu selhali. Absence cutscen to prumerne zpracovani story uz jen podtrhla. Ctyrka ma celou radu mechanik, ktery se me nelibi, at uz je to level scaling nebo system itemizace/dropu - opet pada milion nesmyslu, ktery ale kvuli craftu musite sbirat, tohle je podle me davno prekonana mechanika a treba path of exile to ma vymyslene lepe - proc proste nepada nejaka univerzalni currency, ale musim sbirat bile, modre a zlute srajdy, abych mel za 5 minut plnej inventar? To same drop legendarek, proc jich pada 50 za pul hodiny, ze musim 4x do mesta? To, ze pul inventare zaserou gemy, je opravdu na facku a myslim, ze to v prvni sezone upravi tak, aby gemy padaly rovnou do craft materialu, nebo do extra slotu v invu. Nemluve o necitelnym systemu stackovani damage - proc mam hledat na externi webove strance, jak se pocita ktere poskozeni? Proc ve hre neni jasne vysvetleno, co s cim interaguje, co se scita, co se nasobi? Proc je nektery stat lepsi, nez jiny, aniz by to bylo jasne čitelné? Doufam, ze se hra docka znacneho zjednoduseni statu pro equip, fakt nevidim prinos v tom, ze mame 10 druhu crowd controlu jako jednotlive polozky, proc to proste naspada pod jeden stat crowd control? Porad expim prvni postavu, ale kvuli open world pojeti sveta a renownu opravdu nemam chut zacit expit novou postavu. Sezony v D3 byly super, expeni zabralo max 2 hodinky a potom hura do end game, tady opravdu nemam chut prochazet znovu cele mapy a delat questy s designem z roku 1999, kdy se k jednomu npc vracim pro zadani i odevzdani questu treba 5x za sebou, to je fakt silenost. To zvlastni zasekavani zminene v recenzi ovlivnuje nedostatek VRAM, 8GB hre nestaci a pomuze pouze snizeni texture quality na medium a i tam pri prebihani map muzete narazit na limit, pro naprostou plynulost me pomohlo pouze snizeni na LOW a to je hra tak hnusna, ze to nejde hrat, fakt super... Devitkova hra podle me vypada jinak, za pribeh si ode me hra vyslouzi maximalne 5/10, za grafiku 7/10, a za celkovou hratelnost zhruba taky tak. Jedina vec, co dopadla jak mela, byl launch hry, ale i ten o par dni pozdeji srazila nedostupnost serveru na nekolik hodin. Celkove tak 7 z 10 a uvidime, co ten live service model prinese, zatim z toho kouka jen dojeni hry pres mikrotransakce a datadisky, obzvlastne s tim co uz oznamili, ze pripravuji.

Frezen

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alfajk Huh, uvědomil jsem si u tvého komentáře věci, které mě osobně moc netrápily, ale teď budou :-D Ona ta věc s rozebíráním věcí a materiály se má asi tak, že pokud touhle cestou půjdeme dál a dál, tak se dostaneme do bodu, kdy vlastně za zabití můžeme dostat ten nejlepší item ve hře, protože vlastně ty kroky mezi tím jsou zbytečné a lze je automatizovat. Čili to co máme teď je asi něco, u čeho se vývojáři rozhodli, že je optimální střed a balanc mezi sbíráním materiálů a následným spotřebením. S inventářem a staty máš pravdu, na tom se momentálně shodne asi většina D4 hráčů. Ale jsme teprve na začátku životnosti hry. Oficiálně vyšla vlastně teprve před týdnem, takže prostoru na zlepšení je dost. Ani to D3 nevyšlo s adventure módem, bez kterého bych si tu hru teď nedokázal vůbec představit. Takže budeme doufat, že Blizzard bude alespoň trochu naslouchat.

Troglodyt

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak po 40 hodinách nemám moc chuť se k tomu vracet, možná až vyjdou nějaký zásadní updaty.. byl jsem asi až moc natěšenej na nový diablo. Plusy jsou samozřejmě audiovizuál, combat a celá atmosféra, kromě hudby ta mi zrovna dvakrát v hlavě neutkvěla. Kampaň decentní, mmo aspekt mi ani nevadí a ani mě neštvou repetivní dungeony což častokrát slýchám. Co už mi přijde horší je skill tree a itemy, obojí mi přijde nudný a nezajimavý, aspecty vypadaly zpočátku hodně solidně, skoro jako náhrada runewords, jenže pak se stejne ukáže že pro každou classu je na výběr jen par věcí a ještě podle buildu a to se opakuje i jako vlastnost legendarek, ale ani tohle by mě neodradilo do toho narvat ještě kila hodin. Můj hlavní problém je level scaling, kterej dělá celou hru zhomogenizovanou tudíž prakticky pořád bojuju se stejnym lvlem jako je moje postava a že je na tom vybudovana cela hra od základu je špatně imo. Celá sranda při lvl up a character progression feel je zruinovanej, když na lvlu1 se citím silnejší v prvních oblastech (zvlášt kdyz jsou +skill bonus z renown) než na lvlu 50 ve stejných prvních oblastech. Nejde o to že by byla hra těžká nebo lehká, tenhle systém mi zkrátka zabíjí rpg feel a world tiery mi to nezachrání. Bral bych všema deseti kdyby byly lvly v oblastech statický a hra tomu uzpůsobená jako u PoE, D2, og WoW ale je mi jasný že vzhledem k tomu jak je to strukturovany tak by se přelevlilo moc rychle.

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
12. 6. 2023 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Troglodyt Level scaling je taková dvojsečná zbraň. Taky mi zde chybí onen pocit síly, který se sice dostaví, ale jakmile vám několik levelů nepadne upgrade, síla je ta tam. Výhodu ale vidím v tom, že je možné hrát i s kamarády, kteří jsou na nižším či vyšším levelu. Každopádně máte velmi pádný argument. I přesto mne hra velice baví a uvidíme, jakých úprav se dočká. Možná dojde i na překopání této problematiky.

Troglodyt

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Bernard Učitě koho baví hra a scaling ho nějak netrápí nebo mu dokonce sedí (což vidím taky asi jako jedinou hlavní vyhodu v multiplayeru) tak určitě super, svý kvality to má. Obecně ten scaling a pocit progrese síly mi přijde málo diskutovanej přitom je to duležitá mechanika i když už se objevili nějaky videa na youtube. Dovedl bych si představit limit min a max škálování lvlu nepřátel ale nevím jestli by to fungovalo, uvidíme kam se hra bude posouvat.

Jmeno2

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to divocina. Sedim u toho co to vyslo 👿

Lenka
Lenka
Level 28 Level 28
12. 6. 2023 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Multiplayer: ano, na konzolích i split-screen" - split-screen v couch coopu afaik úplně není (?) Jinak pěkná recenze. I když bych v plusech a mínusech měla osobně trochu jiný věci, devítka je myslím zasloužená :)

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
12. 6. 2023 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lenka Díky za opravu.

Tož bať

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ohledně otravných multiplayerových funkcí nejde o staromilství, ale o imerzi. Základní narativ Diabla vždy spočíval v tom, že se Jako osamělý hrdina ocitnete v ponuré zemi plné zrůd, v níž útočiště poskytují jen malé ostrůvky obydlené zbytky vystrašených obyvatel, kteří do vás vkládají své poslední naděje... Misto toho dorazíte do první osady kde to vypadá jako v základním táboře pod Mt. Everestem na vrcholu sezóny a když v rádoby liduprázdné krajině máte za úkol osvobodit nebohé vesničany, na místě samotném se to dalšími hráči rojí jako vosami kolem cukrové vaty... Na to jaká chvála všeobecně čtverku předcházela, jsem z ní zatím spíše zklamaný.

Lenka
Lenka
Level 28 Level 28
12. 6. 2023 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tož bať To je docela dobrej point a i když mě lidi nijak neobtěžovali (kromě měst mi nepřišlo, že je tam nějak extrémně narváno), chápu, že to někomu vadí. Možná by bylo fajn mít možnost hrát solo instanci alespoň v kampani.

lulinak

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Recenze supr,prostě diablo jaké má být a hotovo

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
12. 6. 2023 13:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lulinak Díky za pochvalu :-)

Pralev

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechci znít příliš kriticky a nekonstruktivně, ale tohle je za mě fanboy recenze a do profesionální objektivity to má hodně daleko :-) "Na hru jsem se těšil tak, že jsem pomalu ani nemohl dospat...", "Spousta lidí vyčítá D4, že má MMO prvky, ale já MMO miluju, takže jsou to jen idioti, co zaspali dobu..." :-D (úmyslně přeháním) Plus je taky zvláštní se nejprve rozplývat nad příběhem, ale pak to shodit větou, že příběh není žádné terno, ale na poměry žánru nadprůměr... Neberte to jako bezúčelný hate. Snažím se říct, že nerozhodnutý člověk, jako jsem třeba já, si po přečtení téhle recenze názor neudělá. Dost taky chybí srovnání s D1, D2 a D3.

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
12. 6. 2023 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pralev Vidíte, a zrovna já se, jakožto autor, vždy snažím přistupovat ke hře co nejvíce objektivně, a to i přesto, že recenze byla, je a vždy bude subjektivní slohový útvar. Diablo mám rád, ale žádný šílený fanboy opravdu nejsem. Ta hra je prostě a jednoduše dobrá. Příběh je na poměry žánru velice solidní, nevím tedy, kde vidíte problém. Není to však na scenáristickou cenu, tudíž zmínka o ternu. Nikoho jsem za idioty neoznačil. Pokud máte ARPG žánr rád, není nad čím přemýšlet. Porce zábavy je za 70 euro opravdu veliká. A srovnávat dvě hry, které jsou od sebe vzdálené více jak dvě dekády je jako srovnávat veterán s moderním autem. Srovnání s třetím dílem je nicméně dobrý nápad.

Tukan

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Drahé skiny"? Takže kdyby byly levné, tak si jich všichni nakoupíte do zásoby kopec? Vyprdněte se už na tuhle kravinu, hra je výborná, doufejme, že jí Blizz udrží co nejdéle při životě. Jestli skiny stojí 100 Kč nebo 500 Kč? Doporučuji nekupovat ani při jedné částce, všem je u zadku jak ve hře vypadáte. Navíc už tak v ní je poměrně velká možnost se upravit podle sebe zadarmo.

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
12. 6. 2023 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tukan Osobně bych akceptoval třeba skin za 10 euro, ale je mi jasné, že pro ostatní trhy nemusí být ani těch 30 příliš. Na druhé straně barikády tu pak máme např. země v Jižní Americe, ve kterých by hráči na jeden skin vydělávali týden. To ale není problém vývojářů. V zásadě tedy máte pravdu. Já si koupím season pass a budu používat cosmeticy, které nabídne :-)

Rack
Rack
Level 28 Level 28
12. 6. 2023 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Diablo 4 je naprosto skvělý základní stavební kámen pro hru, která se z Diabla 4 stane za pár let.

Horizont událostí
Horizont událostí
Level 26 Level 26
12. 6. 2023 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Recenze jak ze starých časů! DIV je nádherná hra, kdy klidně napíši, že po formální stránce je uměním.

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
12. 6. 2023 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Horizont událostí Recenze je poněkud delší, ano :D Ale vždy si kladu za cíl pokrýt vše důležité, aby čtenáři věděli, do čeho jdou.

DavidSOONobiwan

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak jsem se bál že to Blizzard posere, tak naopak. Za posledních 9 dní jsem v tom utopil tolik hodin, co si u žádné jiné hry dlouho nepamatuji. Je to sakra chytlavé. Takže pro lidi co milují žánr ARPG, repetetivní grind % a naleštěný zvuk cinknutí unikátního předmětu. MUST HAVE.... ALA. Už bych měl jít spát, ale ne dám si ještě jeden quest, a možná ještě jeden dungeon, a jé zrovna se objevil Legion event(2 hodiny zase v čudu):D. Stylizace toho světa je prostě nádhera. Soundtrack je naprosto skvostný a třeba v aktu 6 jsem chvílemi jen stál a poslouchal. Jak impozantní ta hudba byla. Příběh je kliše co si budeme, akt 2-3 nebylo žádné terno, za to 1,4,5,6 byli za mě povedené. Určitě bych lidem doporučil vlastní cestu, hlavně co se exploringu týče. Je strašně fajn hledat ty oltáře Lilith sám bez guidů. Prozkoumávat mapu a random narážet a různé eventy, questy co vypadnou z mobek. Určitě bych zmínil že spousta kosmetických předmětů a mountů Vám muže dropnout ze hry. Takže opravdu nemusíte nic kupovat. To čeho jsem se bál nejvíc a čím mě nejvíc odrazuje PoE se tady nekoná. A to že vše hezké je zamknuté za Paywall nechutný(Armory, skiny efekty), takže žádný vizuál progres. Což je pro mě v ARPG naprosto stěžejní, jako dobrý endgame. Tady sice jsou předražené skiny, ale za mě jsou ty ze hry mnohem hezčí, než ty co jsou ke koupení. Doufám že to tak zůstane. Svět je obří, milion aktivit. Milion dungů. Každá postava se hraje jinak. Opět tu má člověk ten feeling když staví buildy, že prostě musí a musí další dung jít, třeba něco padne :D. Každý si tu najde to své. Každý si tu cestu muže užít uplně jinak. Je libo exploring day? Tak prostě jen prohledáváte mapu plníte eventy, hledáte oltaře či nějaký ten vedlejšák. Chcete Dungeony? Tak prostě plníte dungeny. Normal, Nightmare který Vám random změní dungeon affixy. Chcete PVP? Máte tu zony. Či plnit bounty? Jistě, systém bounty je tu mnohem lépe udělaný jak v Diablo 3. Zábavnější. Nebo Mužete zajít Helltide. Či jen tak čistit strongholdy. Prostě je toho tu na požehnaně. Co mě ale vadí je jak je v recenzi, ta správa inventáře. To je peklo. Dále pak nevyužitý zatím potencionál world bossů v pozdějších fázích hry. Už ted na WT3 se stává že to je jen rutina na 2 minuty, jak člověk má nějaký build, a to je za mě škoda. Určitě bych je nějak boostoval. Dále je strašně nevybalancované PVP. Nechápu proč tam není lvl rozmezí. Není možné aby si do WT3 přišla endgame roguna nebo WW barb z lvl 75+ a všem tam sekali IK ani si nikdo nemrkne.. Jasný člověk přijde jen o shardy, ale člověka to znechutí hrát, protože tyhle lidi kempí extraction pointy. To samé gangbank skupin. Nechápu že tohle prošlo. Jasný Diablo není o PVP ale když už ho tam dali, tak to měli trochu dořešit. Za další bych dodal že dát lvl 100 bude asi solidní pain a dost lidí to snad ani do sezony nedá mám pocit. :D. Jsem teď okolo 60lvl a už to fakt leze pomalu i po několika hodinovém hraní. A jako s tím renew systémem se v nové sezoně taky bojím. Upřímně se mi to nechce dělat znova. Jsem zvědavý jak to Blizzard vyřeší. Suma Sumárům. Fanouškům žánru a Diabla je to opravdový must have, a já osobně nelituji ani jednoho eura co jsem za to dal :).

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
11. 6. 2023 22:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DavidSOONobiwan Díky za obsáhlý komentář. S tím levelováním na 100 máte pravdu. Pomalu nedám ani level denně, a to u toho vyloženě hniju (aktuálně lvl 78) :D

Melneor

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zcela souhlasím. Nečekal jsem že se někdy budu ještě u diabla takhle bavit. Dvojka se bere jako měřítko spíš z nostalgie. Málo kdo pamatuje, že při vydání to nebylo zdaleka taková bomba. D4 má nakročeno k opravdu parádní budoucnosti a pro mě jako hráče, který u toho pořád to bude opravdu na hodně dlouhou dobu.

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
11. 6. 2023 21:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor Je to návykový "mazec" :D

Ayreas
Ayreas
Level 1 Level 1
12. 6. 2023 08:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Bernard Z toho důvodu jsem koupi odložil na volnější čas jelikož mi je jasný, že bych se od toho nemohl odtrhnout hehe 🥴

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
12. 6. 2023 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ayreas To máte dost pevnou vůli :D

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
12. 6. 2023 01:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor Naopak, kdyz D2 vysla byla to bomba. Ted uz ne.

GoOdTiMe

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Spousta veteránů série se obávala, že bude nový přírůstek příliš podobný MMORPG hrám. Nejraději by hru hráli v offline módu a bez dalších hráčů. Obávám se, že v roce 2023 je toto myšlení spíše předpotopní a multiplayer je v dnešní době naprosto běžnou věcí." Taky názor...

Melneor

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GoOdTiMe Ano zcela správný

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
12. 6. 2023 01:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor Za me urcite ne. A nemit nemit moznost hrat ciste sam povazuji za ttristni a je uplne u prdele jaka je doba. Kazdej online prvky nevyhledava a mile rad se bez nej obejde. Ma byt moznost volby. S inventarem nemam absolutne zadny problem Asi si umim dat dohromady co ooravdu potrebuji a zbytek bud prod amebo salvage. Pam redaktor je asi jako srniori co dchovavaji uplne vsechno. Oproti D2 libustka. Tam js byl frustrovany jak ryce byl inv plny.

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
12. 6. 2023 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Jste první, od koho slyším, že je spokojený s inventářem. Ale senior už asi budu, hraju Diablo od prvního dílu.

Frezen

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel ,,nemit nemit moznost hrat ciste sam povazuji za ttristni..." Takže u hry designované jako multiplayerové ti vadí, že je multiplayerová? To nějak nechápu. Taky ti u WoW vadí, že je to MMO s více hráči? Možná můžeš argumentovat stylem ,,Ale předchozí díly byly offline", ale jak bys sám napsal, jsou to předchozí díly. Série se zkrátka vyvinula směrem více hráčů. Jestli ti to vadí a nesouhlasíš s tím, tak máš prostě smůlu a budeš muset zůstat u starších dílů. Podle ohlasů to zatím totiž vypadá, že jsi bohužel s tímto názorem v menšině. Samožejmě mít možnost volby je vždycky fajn, ale nemůžeš takhle řešit každou problematiku. Hra je zkrátka designovaná pro více hráčů a kromě toho si myslím, že je to určitá forma boje proti pirátství, jak jsem psal níže,

TheEvo

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frezen A co tak úžasného ten online-only režim do Diabla přináší? Když to porovnám třeba s Titan Questem, tak snad kromě world bossů mě nic moc extra nenapadá. Trvalé internetové připojení vyžadují hlavně ty prvky, které se samotným hraním přimo nesouvisí - ochrana proti pirátství/cheatování a prodej battlepassu.

Helldiver
Helldiver
Level 11 Level 11
12. 6. 2023 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Však solo tam můžeš hrát furt. Nikdo tě nenutí chodit s vícero lidma... Leda až v end-gamu. :)

David Bernard
David Bernard
Level 1 Level 1
11. 6. 2023 21:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GoOdTiMe Samozřejmě jsem se nechtěl nikoho dotknout, ale za tímto tvrzením si stojím. Každý to však vnímá jinak. Proti gustu, žádný dišputát.

Frezen

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Bernard Naprosto s tebou souhlasím. Taky multiplayer, ať už v jakékoliv podobě, dnes beru víceméně jako samozřejmost. Hraju vlastně jenom doma na PC nebo u televize, kde mám pevné internetové připojení, takže jestli hra požaduje internet nebo ne je mi úplně volný. Samožeřejmě je tu potom ta debata ohledně DRM, životnosti hry a tak podobně, ale to do toho se mi teď nechce... :-D Zkrátka si lidé musí uvědomit, že AAA herní vývoj je čistě jenom byznys a jedním z nejefektivnějších způsobů, jak bojovat proti pirátství, je prostě onlinová hra hostovaná přímo u vývojářů, kterou si bez legitimního pořízení hry prostě nikdo jiný nezahraje. Jestli to někomu vadí a nechce to podorovat, tak ať hru prostě nekupuje. Indie her je dnes nezpočet, takže si můžete vybrat z těch.

Helldiver
Helldiver
Level 11 Level 11
12. 6. 2023 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GoOdTiMe Mám nahráno cca něco přes 30 hodin a zatím všechno sólo. A to že v open-wordu potkám občas pár hráčů, které vidím tak 3 vteřiny než se každý vydáme vlastní cestou? To snad nemůže nikomu vadit. :)

GoOdTiMe

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Helldiver To není pointa. Ano, můžeš hrát sólo, ale musíš být u toho online. Všichni víme proč to tak je, live service generuje víc peněz. Přináší to ale něco singleplayer hráčům? Kdyby opravdu chtěli, ta hra by měla offline mód. Zároveň můžou s tímto modelem smazat celou komunitu v moment, kdy vydají další díl a budou chtít, aby se hráči přesunulli.

Reklama
Reklama