Recenze DLC: The Evil Within: The Assignment
Blogy čtenářů Recenze Recenze DLC: The Evil Within: The Assignment

Bruce Wayne

Bruce Wayne

Snad každý kdo hrál The Evil Within a bavil ho se těšil na něco podobného. Něco pomůže vysvětlit vyvrcholení a to buď příběhovým DLC nebo rovnou…

Snad každý kdo hrál The Evil Within a bavil ho se těšil na něco podobného. Něco pomůže vysvětlit vyvrcholení a to buď příběhovým DLC nebo rovnou druhým dílem. No a březen je tím měsícem, který nám přináší první rozšíření původního příběhu v pohledu z druhé strany.

Strach je na denním pořádku

Ty které bavila původní hra jistě s otevřenou náručí tato DLC očekávají. Vyjít mají celkově tři a první DLC s názvem 'The Assignment' se do naší sTeam knihovny přidalo 10. března 2015. Původní příběh sledovaný z pohledu Sebastiena Castellanose nám zanechal spoustu nezodpovězených otázek. V tomto DLC se vtělíme do Sebastienovi tajemné parťačky Juli Kidman a příběh budeme ve dvou kapitolách sledovat paralelně. S hlavními postavami nebudeme příliš často v kontaktu… vlastně tak často jak jsme to viděli v původním příběhu, ale většinou jim budeme v patách nebo budou v patách oni nám. Úkol je prostý, najít a přivést Leslieho Witherse.

Nové prvky

Hra je podstatně rozdílná od původního příběhu a tam kde ve strašení selhává tak to DLC plně vynahrazuje. Už to není toho akčního rázu kdy po nás půjdou obrovská monstra a my je musíme ustřílet… to vážně ne. Dokonce se nebudeme ani moct bránit – akci směrem dopředu vystřídalo časté utíkání zpět, schovávání se kde je to jen možné a mnohem častější snaha o odlákání pozornosti. Samozřejmě, že je možné využít Sneak kill, ale to musíme mít po ruce nějakou tu sekyru. Pistoli však také dostaneme do ruky avšak na krátkou chvíli a následně už z důvodu žádné munice, kterou nemá cenu ani hledat. Co zde budeme nacházet jsou trezory s částmi dopisu nebo Jimenezovy nahrávky.

Podobně jako hlavní dějová linie nám po prvním dohrání zpřístupnila obtížnost „AKUMU“ tedy Noční můra tak i DLC nám zpřístupní obtížnost zvanou „KURAYAMI“ neboli Temnota.

Sebasteinovu lucerničku vystřídala baterka a právě ta nám bude pomáhat v pokračování kdy nám odhalí neviditelné nepřátele nebo udělá cestu. Neexistuje zde žádné vylepšování za Green Gel (nebo jak ho nazývám já „Brain Juice“) a tedy ve všech aspektech tohle bude hrát proti nám. Především to zaznamenáme na výdrži kdy máme k využití tu nejkratší. Ani na zdraví tu nejsou lékárničky nebo injekce – prostě se nám obnoví když se zklidní situace nebo když se nepříteli schováte do šachty. Změnou prošlo i ukládaní v určitých – místnost s uklidňují hudbou vystřídala pohovka a černá kočka s rudou stuhou na krku.

DLC je po technické stránce hodně podobná původní hře avšak propady FPS se tolik nekonají a hra si dokáže držet těch 60 FPS stabilně.

Nový nepřátelé a monstra

Přibylo sem pár nových monster, které si vážně zamilujete. První nám už napověděl Art nedávno vydaný. Jedná se o něco jako klasické The Haunted, které jakmile vás spatří tak mu začne svítit kůže. Druhým monstrem… poněkud menším je zrůdička, která ve vaší blízkosti vybuchne. Posledním monstrem, které nám představil Teaser je osvětlené monstrum s lesklým tělem a „sexy“ nohama. Tohle monstrum je především určené k hledání Leslieho a případného odstranění nepatřičných osob. Zbytek už si zjistěte sami.

Zakončení

DLC nám přineslo nový styl hraní, který je úplně odlišný od původního příběhu což mnohem více přeje atmosféře, která je dosti temná a kolikrát budeme čekat co ze tmy na nás vylítne. Občas může být i celkově frustrují kdy jen tak tak projde částí se srdcem rozbušeným do infarktních otáček. Hra se dá dohrát okolo třech hodin na obtížnost Survival což není na DLC špatné avšak vám na HDD opět přibude plus mínus dalších pět nebo šest GB. Zda je v tom příprava na druhé pokračování DLC s názvem „The Consequence“ se dozvíme v zatím neupřesněnou dobu. První DLC ještě nevysvětlilo úplně všechno, ale už některé části skládačky do sebe pěkně zapadají… mé vysvětlení příběhu si můžete přečíst na tomto odkaze.

Takže se pohodlně usaďte, zhasněte veškerá osvětlení, nasaďte si sluchátka s hlasitostí pěkně doprava a hurá za dobrodružstvím!

Pro ty kdo si oblíbili původní hru a mají zájem jí do hloubky prozkoumat – je DLC vhodným přídavkem. Hodnocení berte s rezervou – hodnotím to jako DLC nikoliv jako plnou hru.

Temnější