Recenze DLC: The Evil Within: The Executioner
Blogy čtenářů Recenze Recenze DLC: The Evil Within: The Executioner

Bruce Wayne

Bruce Wayne

The Executioner je v pořadí již třetím a zároveň posledním DLC rozšiřující hru. DLC jak nám bylo známé se mělo odehrávat z pohledu jedné dosti…

The Executioner je v pořadí již třetím a zároveň posledním DLC rozšiřující hru. DLC jak nám bylo známé se mělo odehrávat z pohledu jedné dosti originální vymyšlené postavy známého jako Keeper, který pro nás v příběhu představoval nemalou výzvu. To vše se mělo odehrávat na kolekci sadistických map, ale původně by příběhové DLC od toho nikdo neočekával… já sám očekával něco jako bonusové rozšíření ve hře Resident Evil – Mercenaries.

Ve stopách ztracené dcery

DLC se odehrává až po všech událostech se Sebem a Kidnmanovou když společnost Mobius pročišťuje STEM. V rozšíření se vtělíte do bezejmené postavy řezníka, který byl připojen ke STEMu aby zde našel svojí dceru a poskládal její vzpomínky předtím než jí STEM úplně pohltí. Zde však získává vzhled samotného Keepera díky čemu získává i jeho schopnosti. Ve hře nebudeme mordovat zase tak nevinné lidi, ale jejich vyobrazení vytvořené STEMem z nočních můr testovacích subjektů, které na STEM byli připojeni dříve nebo těch co sem byli připojeni bezdrátově. Kromě toho mu budou stát v cestě staří známí nepřátelé/monstra z původní hry nebo ze dvou příběhových DLC odehrávajíc se z pohledu Kidmanové.

Prvky

Hra se výrazně liší od předchozího vzhledu a DLC tentokrát hrajeme z pohledu první osoby. Prvními zbraněmi, které můžeme využít jsou Keeperova známá gigantická palička na maso a miny. Kromě toho zde nechybí i exekuční animace kdy můžeme nepřítele po několika ranách popravit a k tomu občas i poslouží i pytel s mozky se zabodanými řeznickými háky, který sebou nosí. Animace poprav vypadá vypadá opravdu dobře. Během likvidace bossů se nám otvírají jejich zbraně takže třeba po porážce sadisty dostaneme motorovou pilu.

Během postupu se nám zpřístupní i tajné vedlejší mise po jejíž dokončení se nám odemknou zajímavé bonusy.

Keeper má v každém průchodu vlastní ukládací místnost a i možnost nákupu. Zde je možné z nasbíraných mincí z pobitých nepřátel, z beden či váz nakoupit a vylepšit různé věci jako třeba zvýšení životních funkcí, pevnosti štítu, rychlejším během. Kromě těchto možností je možné vylepšit i používané zbraně – jejich účinnost nebo kapacitu. Psal jsem zatím jediný způsob jak mince vydělávat, ale v každém průchodu se též zpřístupní brána do arény, ve které po pár kolech můžeme mince nafarmit.

Aréna

Aréna je klasická soubojová místnost ze které se na nějaký čas vymaníte z příběhové linky. Je velmi užitečná ne jenom pro pouhé naučení komb při mordování zrůdiček, ale i nafarmení mincí, které budeme používat ke koupi různých vylepšení jak samotné postavy tak zbraní. Nakupují se obvykle množství předmětů k použití a také jejich vylepšení k síle zranění nebo kapacita. Též se v aréně můžeme přiučit pár komb při používání zbraní nebo nepřítele prostě narvat do drtiče.

Všechna komba se nevztahují na úplně všechny zbraně – obvykle se opakují sekvence kdy keeper někomu rozdupne hlavu, rozmlátí ho paličkou nebo po přetáhnutím Keeperovým pytlem s mozky a následným odhození do někam…

Zakonačení

V DLC The Executioner budeme řádit a masakrovat něco po dobu více než jedné hodiny avšak arény dokáží být dosti chytlavé a ne jenom kvůli mincím, ale i kvůli zábavě se v ní vyřádíme více než jednou. DLC se dá koupit opět buď v rámci Season Passu a nebo na sTeamu za 4,99 což je při dnešním kurzu nějakých 137Kč což není špatné za nabízenou porci zábavy.

Přes svojí novou stylizaci, DLC zůstalo zastíněno svými předchůdci. Tvůrcům však nešlo o překonání sebe sama, ale o to se důstojně ukončit hru a nechat nás vyhlížet díl druhý. Ti z Vás co koupili Season Pass DLC rozhodně stojí za vyzkoušení - třeba budete nadšení.

Nový pohled
Příběhová návaznost
Vylepšování