Recenze FF7 Remake Episode INTERmission - lákavá návnada
Final Fantasy VII Remake Intergrade Recenze Recenze FF7 Remake Episode INTERmission - lákavá návnada

Recenze FF7 Remake Episode INTERmission - lákavá návnada

Martin Zavřel

Martin Zavřel

2
Platformy PlayStation PlayStation 5

Zábavné i důležité pojítko mezi prvním a druhým dílem.

Reklama

Jak jste se mohli dočíst v původní recenzi, remake Final Fantasy VII mi tak trochu zlomil srdce svým částečným odklonem od kanonického příběhu původní hry. Od té doby jsem ale strávil desítky hodin diskuzemi s dalšími fanoušky i vstřebáváním internetových analýz a došel jsem k závěru, že nové prvky příběhu mohou dávat smysl, pokud je tvůrci dokáží "ukočírovat" a neurvou se ze řetězu jako v případě jejich Kingdom Hearts série. Nejnovější DLC kromě jiného naznačuje, kudy se druhý díl remaku vydá po této stránce. Nicméně pokud jde o jeho samostatné kvality, stejně jako v případě celého prvního dílu remaku jde o audiovizuálně nádhernou a zábavnou výpravu, byť poněkud kratší. Samozřejmě těží také z technického upgrade pro PS5.

  • Platforma: PS5
  • Datum vydání: 10. 6. 2021
  • Výrobce: Square Enix (Japonsko)
  • Žánr: JRPG
  • Česká lokalizace: ne
  • Multiplayer: ne
  • Dat ke stažení: 9 GB
  • Herní doba: 7+ hodin
  • Přístupnost: 12+
  • Prodejní verze: digitální
  • Cena: 429,- Kč (PS Store)

Venkovská ninja

Takhle napsáno to zní docela strašně, ale kdo si pamatuje postavu Yuffie z původní hry, tak ví, že se jedná o mladou, poněkud naivní a impulzívní bojovnici ze západní země Wutai, která svými pagodami uprostřed zeleně tvoří téměř dokonalý kontrast k steampunkové metropoli jménem Midgar. V rámci konfliktu mezi těmito dvěma zeměmi Yuffie přichází do Midgaru ukrást zbrusu novou, "ultimátní" materii, kterou údajně společnost Shinra potají vyvíjí ve své výzkumné laboratoři. Wutai má ale své zvědy mezi odbojovou skupinou Avalanche, takže se o této nové chystané zbrani včas dozví.

Pro Yuffie je tato mise zároveň jakousi zkouškou dospělosti. Od začátku tak vystupuje jako sebevědomá a odhodlaná bojovnice, nicméně nejen její pravidelné zakopávání při snaze o teatrální vstup do boje naznačuje, že se ještě má co učit. Na druhou stranu její působivé žonglérské triky s materiemi i útoky křížencem vrhací hvězdice a bumerangu prozrazují talent i trénink. Její přehnané sebevědomí a praštěný humor navíc tvoří silný kontrast s tragickou realitou Midgaru, která nakonec dolehne i na samotnou Yuffie, jak se bude nořit hlouběji do beznaděje obyvatel spodních částí města i nelítostného labyrintu válečné továrny Shinry.

Pro Yuffie je tato mise zároveň jakousi zkouškou dospělosti.

Příběh tohoto přídavku to nemá snadné, protože na relativně krátké ploše dvou kapitol musí stihnout představit novou postavu, doplnit jí do party nové vedlejší postavy, nechat je všechny projít nějakým vývojem a nakonec to nejen zúročit pořádným finále, ale také napojit na závěr příběhu původní hry. V tomto směru tvůrci zašli ještě dál a naznačili, že se do remaku opravdu budou zapojovat postavy a prvky z vedlejších her FF7 ságy (v tomto případě ze hry Dirge of Cerberus). Zároveň ale koncem DLC naznačili, že druhý díl remake bude pokračovat tam, kde bychom to dle originálu čekali.

Slabší rozjezd, silný závěr

První kapitola DLC mi moc nesedla: Yuffie se střídavě pohybuje někde mezi roztomilostí a protivností, takže je těžké ji a její misi brát vážně. Naštěstí tu závažnost dodají ostatní členové odboje, kteří svými reakcemi jasně připomenou, o kolik v tomhle boji jde. Prostředí první kapitoly jsou již viděné slumy z původní hry, které jsou poměrně nudné i po vizuální stránce. Oba aspekty DLC se ale promění k lepšímu v druhé kapitole, jelikož laboratoře Shinry skvěle vypadají a samozřejmě skrývají také nějaká vražedná tajemství, nemluvě o povedené dvojici záporáků. Také třeba minihra s vrháním bumerangu mi v první kapitole přišla otravná, ale ve druhé kapitole s ní autoři vymysleli mnohem zajímavější výzvy. Nechybí ani nějaké ty collectibles nebo volitelná taktická minihra Fort Condor.

DLC také těží z vylepšené verze hry pro novou konzoli: především možností hrát v 60 snímcích za vteřinu a prakticky okamžitým (2-3 vteřiny) nahráváním uložené pozice nebo nového prostředí. Haptiku v DualSense ovladači sice využívá také, ale nijak přehnaně výrazně. Každopádně si myslím, že DLC samo o sobě nedělá nic tak výjimečného, aby nemohlo vyjít i pro staré PS4 konzole. Můžeme se tedy jen dohadovat, proč tento přídavek je k dispozici pouze na PS5 (snaha o prodej vylepšené verze hry to asi nebude, protože majitelé původního PS4 remake mají upgrade na PS5 verzi zdarma). Sběratele navíc zamrzí, že DLC není na PS5 disku s hrou - balení obsahuje pouze kód na jeho stažení. Osobně se ale přiznám, že si pomalu začínám odvykat od sběratelství fyzických balení her v dnešním světě patchů a omezené životnosti firmware konzolí. Alespoň že ty fyzické bonusy sběratelských edic stojí ještě občas za to.

Final Fantasy VII Remake Intergrade
PlayStation PlayStation 5

Verdikt

DLC přídavek si udržel prakticky všechny kvality původní hry, takže jde prostě o několik dalších hodin v parádní nové podobě klasické ságy. Pomalejší rozjezd bohatě vynahradí silná druhá polovina a celek samozřejmě těží také z technických vylepšení pro PS5. Navíc pokračuje kombinování starého příběhu s novým, které dá tentokrát určitou naději příznivcům i odpůrcům tohoto přístupu.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

Další hodiny v Midgaru
Propojení příběhu
Minihry s bumerangem
Plynulost a rychlost PS5 verze
Herecké výkony
Bonus pro fanoušky Dirge
Pomalejší rozjed
Slabší vizuál první kapitoly
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama