Recenze filmu Resident Evil: Death Island – pouze pro fanoušky
Filmy/Seriály Recenze Recenze filmu Resident Evil: Death Island – pouze pro fanoušky

11

Nový snímek nevybočuje ze zajetých kolejí.

Resident Evil dávno není pouze herní značka. Už dlouhé roky k nám proudí méně či více povedené adaptace pro různé typy médií, a to v čele s filmy. Nutno ale říct, že se na tomto poli sérii nikdy moc nedařilo. Ať už je řeč o hraných filmech s Millou Jovovich, které herní předlohu do velké míry ignorovaly, hraném rebootu, jenž se příliš nepovedl, nebo o animovaných filmech, které jsou na tom sice zdaleka nejlíp a drží se alespoň kánonu, ale jde maximálně o lehce nadprůměrné snímky. Před pár dny jsme se dočkali vydání nového CGI filmu, jenž nese podtitul Death Island a navazuje na předchozí Vendettu. Jak dopadl a zda stojí za zhlédnutí, to se dozvíte v této recenzi.

• Datum premiéry: 25. 7. 2023
  • Žánr: Akční
  • Režie: Eiičiró Hasumi
  • Scénář: Makoto Fukami

Tým v plném složení

Film se odehrává v roce 2015, kdy se začínají objevovat nové případy zombií, které jsou specifické tím, že lidé nebyli nakaženi kousnutím. BSAA nicméně zjistí, že jedno mají oběti společné – všichni nedávno navštívili ostrov Alcatraz. A právě tam se vydávají Chris, Jill a Claire, zatímco Rebecca na ně dohlíží z bezpečí základny. Hrdiny doplňuje také vládní agent Leon, který pracuje na jiném případu, jenž však s novým virem bezpochyby souvisí.

Už od začátku filmaři lákali především na návrat všech původních hrdinů a v tomhle vás film rozhodně nezklame. Jill Valentine se na scéně objevuje poprvé od Resident Evilu 5 a zároveň se vůbec poprvé setkává s Leonem, jejichž dynamika funguje skvěle. Právě Jill je na úvodu věnováno hodně prostoru a projde si určitým vývojem. Ostatní postavy však rozhodně nezaostávají a všechny hrají důležitou roli.

Fanoušci se mohou těšit na velkou porci různých referencí nejenom na Vendettu, ale i jiné filmy a hry. Někdy jde pouze o zmínku nějaké události, jindy vyloženě moment, který silně připomíná něco, co už se stalo. To občas trochu může zavánět vykrádáním vlastního díla, ale jako fan-service to rozhodně funguje.

Jestli mám někde problém s kopírováním, tak je to spíš model Jill, jenž je prakticky totožný jako v remaku Resident Evilu 3, přestože by měla být o 17 let starší. Tvůrci to vysvětlují tím, že Jill vlivem T-viru stárne pomaleji. Všichni ale známe skutečný důvod…

Nic převratného

Co se týče pojetí, Death Island nijak nevybočuje ze zajetých kolejí. Jde o čistě akční film s minimem hororu, což je rozhodně škoda. Na druhou stranu musím uznat, že choreografie akčních scén je na vysoké úrovni a koukání na ně mě rozhodně bavilo. I přesto bych ale ocenil, kdyby se jednou filmaři zkusili vytvořit temnější snímek se silnou atmosférou. Mělo by to rozhodně větší potenciál než opakování té samé formule pořád dokola.

Příběh je velice jednoduchý a asi vás nijak nepřekvapí. Musím pochválit alespoň velmi zajímavé příběhové pozadí hlavního záporáka, nic to ale nemění na tom, že se po většinu času chová nelogicky a celkově jeho plán moc nedává smysl. Jde zkrátka o jeden z těch filmů, jenž funguje jako jednoduchá zábava, nad kterou divák nemůže moc přemýšlet, jinak se začne rozpadat.

Na solidní úrovni se každopádně drží vizuál. Animace vypadá hezky na pohled a je doplněná také o skvělé ozvučení. Nechybí ani povedený dabing, o který se postarali dabéři z her, takže jsou v tomhle postavy velmi konzistentní a o to lépe také působí. Ve filmu můžeme vidět jejich silné i slabé stránky, aby se následně naplno ukázali ve velkém finále, jež je jeden velký fan-service. Pokud máte sérii rádi, pravděpodobně si ho užijete.

Death Island nabízí několik zajímavých aspektů, například nový způsob rozšiřování nákazy či hlubší pohled do psychologie některých postav, ale nikdy se tímto směrem nevydává naplno, do hodiny a půl se ostatně ani všechno vlézt nemůže. Jak už tady padlo, jde především o zábavu a na tu se určitě těšit můžete, tedy alespoň pokud jste fanoušci Resident Evilu, protože na váš čeká spousta různých referencí. Jestli ale fanoušci nejste, asi vás film úplně nemá šanci zaujmout.

Death Island rozhodně patří mezi ty lepší filmy z univerza Resident Evilu a fanouškům má co nabídnout, mimo pár inovací ale nijak nevybočuje z řady předchozích animovaných snímků. Můžeme jen doufat, že příště už tvůrci konečně vymyslí něco nového.

Povedený audiovizuál
Skvělé herecké výkony
Obří nálož referencí