Recenze Fire Emblem Warriors: Three Hopes - hra o trůny
Fire Emblem Warriors: Three Hopes Recenze Recenze Fire Emblem Warriors: Three Hopes - hra o trůny

3

Parádní spojení divoké akce se strategií a silným příběhem.

Před dvěma týdny jsme si v prvních dojmech z hraní povídali o tom, jak moc je tahle série JRPG rozsáhlá a úspěšná. Fanouškům to zřejmě netřeba vysvětlovat, ale pro ostatní připomenu, že jádrem zábavnosti Fire Emblem her je volba hráče mezi několika stranami fantasy válečného konfliktu, která je o to těžší, že každá strana má své hrdiny i zloduchy. Konkrétně nejnovější hry včetně této vybrousily onen proces k dokonalosti ještě pomocí společného studia všech postav na válečné akademii v úvodu hry, takže si postavy z různých zemí oblíbíte nejen vy jako hráč, ale také oni sebe navzájem. O to těžší je pak stanout proti sobe na válečném poli v průběhu příběhu a rozhodnout o tom, kdo bude žít a kdo zemře.

• Platforma: Switch
  • Datum vydání: 24. 6. 2022
  • Výrobce: Intelligent Systems (Japonsko)
  • Žánr: Warriors/taktické JRPG
  • Multiplayer: 2 hráči splitscreen coop
  • Dat ke stažení: 15 GB
  • Herní doba: 40+ hodin
  • Cena: 1400 Kč (Nintendo)

Válečné tažení

Do příběhu vstupujete jako žoldák jménem Shez, přičemž si můžete vybrat, zda budete muž nebo žena (stejné rozhodnutí můžete učinit také pro postavu svého sudového úhlavního nepřítele jménem Byleth). V úvodu příběhu se připletete do výpravy klíčových představitelů všech tří největší mocností kontinentu, která skončí vaším začleněním do vojenské akademie na neutrálním území mezi Impériem, Královstvím a Aliancí lordů. Strávíte dva roky společným tréninkem a poznáváním nejen představitelů všech tří mocností, ale také jejich dalších zástupců a osobností. Následně si budete muset vybrat jednu z těchto tří stran jako vaši hlavní. Jakmile udeří tajemná konspirace a rozdmýchá plameny války, z bývalých přátel a spojenců se stanou protivníci na druhé straně bojiště.

Zdaleka nejlepší vlastností této hry je, že ačkoliv se jedná o "odbočku" hlavní série, filmová (anime) výprava a hlavně kompletní taktická i strategická vrstva zůstaly nejen zachovány z veleúspěšného minulého dílu hlavní série, ale dokonce byly ještě vylepšeny. Pokud jste fanoušek, najdete tady vše, co byste od Fire Emblem hry čekali: plánování taktiky, rozhodování mezi jednotlivými teritorii a misemi, trénování postav, vylepšování výzbroje, možnost rozdávat pokyny postavám, které zrovna neovládáte, společné aktivity od vaření až po randění v přírodě (tzv. čajové dýchánky). Komplexita a zábavnost těchto strategických vrstev hry je naprosto úžasná a zároveň vás ji hra naučí pozvolna, takže nejste zahlceni. V druhé polovině hry už jsem měl vyloženě nacvičený rituál mezi jednotlivými bitvami a nebyl jsem si vlastně jistý, zda mne víc baví tato část hry nebo tak akční.

Najdete tady vše, co byste od Fire Emblem hry čekali.

Jako obvykle, i zde se potvrzuje, že dobře zpracované postavy a jejich vztahy znamenají dobrý příběh. Každá z válčících stran nabízí pestrou skupinku protagonistů, mezi kterými je prakticky nemožné si někoho neoblíbit. O to zajímavější pak jsou nejen momenty, kdy se střetnou v duelu na život a na smrt, ale také vzácné momenty, kde získáte možnost někoho z nepřátel přetáhnout na svoji stranu. Ke konci hry jsem opravdu hodně kroutil hlavou nad tím, jaké zákruty příběh provedl a jak pestrou skupinu bojovníků a bojovnic jsem poskládal. Vše je samozřejmě o to lepší, že při opakovaném průchodu si můžete vybrat "novou hru plus" a dořešit zbytek pro vaši stranu, nebo naopak zažít citelně odlišné tažení a příběh za jinou z válčících stran.

Divoké boje

Doposud byla řeč o příběhu a strategické vrstvě hry. Jakmile ale dojde na samotný boj, s odkazem na "Warriors" v názvu se hra mění v divokou akční rubanici ve stylu "Musou", o kterém wikipedie říká: "Japonský typ hack-and-slah videohry, kde hráč ovládá postavu prosekávající se stovkami jednoduchých nepřátel a ničí je relativně snadno. Jedná se o ztělesnění bezduché zábavy". Ačkoliv tomuto žánru her příliš nefandím, musím uznat, že zde se autorům povedlo namíchat natolik zábavný mix útoků, komb a ovládání, až jsem se přistihl, že si tu akci opravdu užívám. Obzvláště v druhé polovině hry, kdy jsem vylepšeným vybavením i schopnostmi začínal bojišti skutečně dominovat jako démon, rozsévající zkázu ve velkém. To ale pěkně vyvážil složitější design misí.

Zábavu na míru si můžete nastavit díky pestrým možnostem obtížnosti, od náročnosti samotných bojů až po to, zda padlí hrdinové skutečně zůstanou mrtví, nebo se vám po odehrané misi vrátí zpátky do družiny. Tohle nastavení ale opravdu nedoporučuji, protože ubírá velkou dávku té napínavosti každé mise. Málokdy mi u videoher zatrnulo tolik, jako když tady začala nějaká postava na bojišti volat o pomoc a já viděl, že se k ní nedostanu včas. K dokonalosti hře chybí snad jen nějaká přehledná encyklopedie postav a historie herního světa, protože občas jsem se v tom množství opravdu ztrácel. Trochu na nervy mi také lezlo opakování stejných hlášek, především během nakupování u některých obchodníků. To jsou ale jen drobné nedostatky, které nijak zásadně neubírají ze zábavnosti a majestátnosti téhle mimořádně povedené hry.

Fire Emblem Warriors: Three Hopes

Tohle je přesně jedna z těch vzácných her, které totálně ovládnou váš život a znemožní vám soustředit se prakticky na cokoliv jiného, dokud je nedohrajete. Vtahující a zábavný mix příběhu, strategie i divoké akce funguje víceméně na jedničku. Pokud máte rádi výpravné válečné příběhy ve videohrách, zde najdete jeden z nejlepších.

Vtahující válečný příběh
Zábavná divoká akce
Propracované strategické vrstvy