Recenze Left 4 Dead 2
Blogy čtenářů Recenze Recenze Left 4 Dead 2

Recenze Left 4 Dead 2

Jan Verner

Jan Verner

Vítáme vás v našem městě, toto město se od jiných nijak zvláštně neliší, máme zde hotely, benzínky, nákupní střediska... Zkrátka vše zde najdete. Oh,…

Vítáme vás v našem městě, toto město se od jiných nijak zvláštně neliší, máme zde hotely, benzínky, nákupní střediska... Zkrátka vše zde najdete. Oh, vlastně by jste nejspíš ještě něco měli vědět. Toto město je uzavřené z důvodu nakažlivé infekce a to až do odvolání! Naleznete zde vše od pánvičky přes motorovou pilu až po minigun, vaším cílem je to tady trochu "pročistit" od těch špinavých ZOMBIE! Tak na co čekáte? Popadněte zbraně a vydejte se na lov...

Ano, je to tak! Dnes se vydáme na lov, ale ne na obyčejný lov, nýbrž na lov infekcí nakažených hrůzostrašných Zombie, ze kterých jde takový strach, že by se i Chuck Norris zalekl. Dnes se podíváme na druhý díl hororové řežby a tedy se nepodíváme na nic menšího, než na hru nesoucí název Left 4 Dead 2. Pokud jste neměli ještě tu čest se seznámit s prvním dílem, nebo by vám scházela recenze na první díl, tak nezoufejte. Já a uživatel "v3t0" jsme se dohodli, že obě recenze ( jak na 1.díl, tak na 2.díl ) vydáme společně. Myslím, že to byl dobrý nápad a doufám, že se mi recenze povede alespoň stejně tak, jako uživateli s nickem v3t0. Mimo jiné zde naleznete i gameplay. ( od této chvíle bude obsažen v každé mé recenzi :) ) Takže nastartujte motorové pily, nabijte zbraně, jdeme na zombíky!

Převelice zábavná řežba podruhé...

Na první pohled se může zdát, že se jedná o jednu a tu samou hru, která se od prvního dílu nikterak moc neliší. Inovací zde moc nečekejte, jedná se spíše o malé vylepšení. Kromě mírně lepší grafiky ( hra běží stále na source-enginu akorát je takový vyšperkovaný ) se změnila hratelnost, zahrajete si za nové postavy, příběh je mnohem lepší, srozumitelnější. ( vztahy mezi postavami se různě mění ) Taky vás to více nutí spolupracovat a pracovat jako tým. Je zde více "bossů" ( speciálních zombí, kteří se liší svými dovednostmi ) Dále zde mimo kariéry naleznete několik módů a každý si zde zaručeně vybere. Nové módy jsou dva a to: Realism a Scavenge.

V Realism módu je vše těžší a realističťější, když vás například zabijou, mohou vás oživit pouze defibrilátorem, tudíž se po vaší smrti nespawnete jen pár desítek metrů od vašich společníků. Ve druhém z módů, Scavenge jste vrhnuti do arény, kde se nachází generátor elektrické energie. Úkolem přeživších je naplnit ho benzínem. Druhé družstvo se jim v tom naopak snaží zabránit v kůži infikovaných. Je to veliká zábava a dobrý nápad. Další módy jsou v podstatě stejné co minule, až na pár drobností, například lepší výběr spoluhráčů v lobby. Co se týče AI BOTŮ, tak ta mi přijde poněkud slabá, ale zase nadruhou stranu, když si někam odskočíte, bot to za vás na chvíli vezme a alespoň neskončíte mrtvý. K AI zombíků se myslím, nemusím vyjadřovat. Ta je velice slabá a zombíci jsou velice hloupí. Otázka zní, má to tak být? Ovšem že ano, ať už děláte jakoukoliv zombie hru, tak máte tu výhodu, že se nemusíte trápit s AI zombíků, protože zombíci jí mají mít malou a tak to taky je. Vývojáři ani nemuseli vymýšlet nic převratného a dali nám to, co máme rádi. Akorát to trochu vylepšili a dostali jsme super řežbu, která zabaví na desítky hodin a neomrzí. Hra mi přijde více filmová, než první díl a atmosféra je zde lepší. Opravdu si připadáte jako byste tam byli, zkrátka herní zážitek je větší.

Když jsem hrál, atmosféra mi přišla lepší než u prvního dílu a hra je záživnější. K dispozici budete mít zbraně typu AK-47 či SCAR, máte zde také molotov, pipebomb a jakýsi "zombie sliz", který když hodíte, tak se k němu zombíci začnou sbíhat ( pipebomb funguje stejně, akorát po nějaké chvíli vybouchne ) Problém je, že jim to žádným způsobem neuškodí a abyste je zneškodnili, potřebovali byste v týmu někoho, kdo má molotov a hodil to do davu. Lepší volbou je si vzít pipebomb, hodit ho a pak se jen kochat tím, jak se všichni zombíci rozlétnou na několik částí. Je zde nepřeberné množství zbraňí na blízko, počínaje pánvičkou, motorovou pilou konče. ( ve které vám postupem času mizí palivo, takže s ní nevydržíte celou hru jako třeba s katanou ) Nevýhodou je, že současně můžete nosit pouze jednu velkou zbraň a zbraň na blízko nebo kvér, tedy není možné nosit třeba Glocka a motorovou pilu. Arzenál zbraňí není nejobsáhlejší, ale myslím, že nikoho neurazí. Vaše vybavení je obohaceno o defibrilátor a adrenalin, lékarnička či prášky, které vám dodají energii jsou nezbytností. Přibyli 3 speciální zombie a to: Splitter, Jockey a Charger.

<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Xz35MWu611M?fs=1&amp;hl=cs_CZ"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Xz35MWu611M?fs=1&amp;hl=cs_CZ" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>

Gameplay

Spitter útočí kyselinou, kterou plive na velkou vzdálenost. Pobyt v ní je pro vás stejně smrtelný jako běhání v ohni. druhý zombie vám skočí na hlavu a odvede vás pryč od spoluhráčů, ve většině případů přímo mezi zombíky.Charger je skoro stejný jako Tank. Je silný, dokáže rozrazit skupinu a když vás chytne, mlátí s vámi o zem, akorát je trochu slabší, než Tank.

Teď se koukneme na technické zpracování....

Hra jede stále na "starém" dobrém DX9, grafická stránka hry se oproti prvnímu dílu změnila jen minimálně. Grafika jako taková není přímo ošklivá a u někoho může najít i zalíbení. Je to prostě takové jiné a hra není jen o grafice, že?! Co většinu uživatelů zajímá více je náročnost a ta je velice nízká. Na nejvyšší detaily si zahrajete i na průměrném stroji naprosto plynule. Přecijen je to Source Engine a ten není nikterak náročný. Na mé sestavě mi to jelo na nejvyšší nastavení včetně AA na průměrných 125fps. Ovládání je pohodlné a nemám mu nic vytknout.

Recenze Left 4 Dead 2

Left 4 Dead 2 je hra, při které se budete velice bavit. Jednoduše je to řežba, která si zaslouží vaší pozornost a za ty peníze to určitě stojí a zaručuju vám, že nebudete zklamaní, ba naopak. Je to super hra na odreagování a s přáteli se nasmějete. Celkem mě mrzí fakt, že vývojáři nevymysleli nic nového a inovací zde moc nenajdete, ale i tak je L4D2 super pařba, kterou byste neměli minout.

Nekončíčí zábava
Vyvedený MP i SP kdy musíte pracovat jako tým
2 nové mody a nové speciální zombie