Recenze Monster Hunter Rise: Sunbreak
Recenze Recenze Monster Hunter Rise: Sunbreak

Recenze Monster Hunter Rise: Sunbreak

Pavel Leňko

Pavel Leňko

Platformy Nintendo Switch Switch Windows PC

Pravidelný nášup hromady nového obsahu.

Stalo se už tradicí, že cca rok po vydání nové Monster Hunter hry Capcom vydá masivní rozšíření které nabídne hromadu nového obsahu. Tradice se dodržuje i letos, a Monster Hunter Rise (recenze ZDE) tudíž dostalo rozšíření Sunbreak, které nabízí nový příběh, obtížnost, monstra a několik nových herních principů.

• Platforma: Switch, PC(Steam)
  • Datum vydání: 30. 6. 2022
  • Výrobce: CAPCOM
  • Žánr: Akční/RPG
  • Multiplayer: 4 hráči online
  • Dat ke stažení: 36GB (steam)
  • Herní doba: 20+ hodin (jen příběh)
  • Cena: 35.99£ (nintendo eshop), 39,99€ (steam)

Království je v ohrožení!

Sunbreak příběhově navazuje na konec základní hry, kdy do Kamura Village přijede delegace žádající o pomoc s novou hrozbou pro celé Království. Vydáte se do nové základny, která funguje jako Central HUB, a z ní se budete vydávat na questy s cílem zjistit co se vlastně děje a předejít katastrofě. Celý příběh se motá kolem roztomilých létajících pijavic, které jsou ale předzvěstí mnohem nebezpečnějšího problému. Veškerý obsah hry je v rámci Master Rank obtížnosti, a musíte se tedy probít hromadou monster od jednoduchých Great Jaggi, až po nové Elder Dragony zase od začátku. Tempo je přitom velmi příjemně nasazeno - každá úroveň Master Rank questů Vám dá na výběr ze čtyř questů. Po splnění dvou následuje Urgent quest, který vám následně otevře nová monstra na stejné úrovni (a opět sérii čtyř questů), nebo přímo novou úroveň a trochu poposune příběh. Nikdy tedy nestojíte na jednom místě moc dlouho a celkově tak postup příběhem docela rychle odsýpá.

Kromě hlavních MR questů jsou ve hře nově přidané Follower questy - v nich se vydáte na monstra spolu s NPC postavami a to pouze v Single Player módu s vyšší odměnou. Každá postava má vlastní příběhovou linku na jejímž konci se k výrobě zpřístupní jejich unikátní zbraně a brnění. Po dokončení hlavní příběhové linky se navíc odemče do té doby omezený Masters Rank level a s ním vlastně celý endgame. Navyšování MR úrovně má postupně odemyká nové questy s novými monstry i MR verzemi starých, které jste nepotkali v rámci příběhu, nebo odemykání tzv. Anomaly questů, kde bojujete proti afflicted verzi monster - představte si mnohem silnější verzi toho co znáte, prostě něco jako Tempered verze z Iceborne. Zároveň to zpřístupní i Rarity 10 zbraně, které jdou postavit jen za použití speciálních materiálů z Anomaly questů. Poslední monster unlock je na MR 100 a je tedy opravdu co dělat. Endgame se tak docela přibližuje přídavku k předchozímu titulu - Monster Hunter World: Iceborne.

Po dokončení hlavní příběhové linky se navíc odemče do té doby omezený Masters Rank level a s ním vlastně celý endgame.

Po technické stránce není hře moc co vytknout. Recenzována je Switch verze, a v jejím případě vše běželo svižně, loadingy nebyly moc dlouhé a celkově si hra nezadá s nejlépe vypadajícími hrami na platformě. Trochu mě zamrzely nevýrazné hudební témata některých monster a jednou nebo dvakrát jsem zaznamenal pokles fps v HUB lokaci - okem nešlo poznat nic, ale ovládání kamery a pohybu postavy bylo citelně neplynulé.

Nebezpečnější monstra i lovci

Nové rozšíření s sebou samozřejmě musí přinést novou várku cílů k ulovení. Kromě úplných novinek v podobě Tří Lordů - gorilí Garangolm, vlkodlačí Lunagaron a upíří Malzeno, který je vidět na všech promo fotkách - jsou tu kusy které šlo dříve vidět jinde. Radost přinesl veteránům Seregios, Astalos a hlavně dvojice Gore Magala a Shagaru Magala. Hráči co trávili čas v MH: Frontier s radostí přivítali ve hře Espinas, který se od svého debutu ve Frontier Season 2 neobjevil nikde jinde. Všechny tyto (a mnoho dalších) monstra mají smrtelnější moveset, některé dokonce představí i pro mladší fandy nové mechaniky (Magala dvojice) a rozhodně je na co se těšit do budoucna, kdy hra přinese v podobě free DLC další a další kusy. Zároveň nelze nezmínit finálního bosse, který se vrací kvalitou zážitku opět na top a po nemastném a neslaném duu v Rise tak Sunbreak nabízí opět vynikající závěrečný zážitek.

Rozšíření tentokrát nepřináší na první pohled tak výraznou hratelnostní změnu jakou byla “Clutch Claw” v Iceborne, i přesto však zamíchá souboji docela dost. Každá zbraň má několik nových skillů - většinou více “anime” než předchozí kousky a výborně dokreslující charakter každého typu zbraní. Nově jde navíc vytvořit dva skill presety a “za běhu” je střídat uprostřed boje. Dokonce jsou ve hře i Armor set bonusy, které pracují s tím, který skill preset zrovna používáte (červený je vždy primární a modrý je sekundární - jediný rozdíl je v tom, že misi vždy začínáte s červeným presetem jako aktivním). Nově přidané scout možnosti a dalších pár drobností bohužel nezakryjí absenci nové zbraňové třídy nebo ekvivalentu Guiding Lands z Iceborne. Ale předpokládám že velikost Rise týmu není tak velká jako tomu bylo v případě Iceborne a tudíž se asi nedalo vše stíhat a žádná razantní změna se tedy bohužel nekoná.

Recenze Monster Hunter Rise: Sunbreak

Monster Hunter Rise: Sunbreak je povedený přídavek do první switch MH hry “po World”. MHW: Iceborne v mých očích zůstává nepřekonáno, ale i přesto je Sunbreak vynikající přídavek, který zabaví každého milovníka lovu wyvern, draků a různých přerostlých zvířat s více zuby než je bezpečné. Zároveň je pro nováčky Sunbreak spolu s původní hrou výborným způsobem jak do této klasické série naskočit.

Solidní technická stránka
Návrat oblíbených monster
Skill presety