Recenze Mortal Kombat 11 Aftermath
Mortal Kombat 11 Recenze Recenze Mortal Kombat 11 Aftermath

Recenze Mortal Kombat 11 Aftermath

1
Platformy Windows PC Nintendo Switch Switch PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Shang Tsung kraluje výpravnému pokračování příběhu.

Rok po vydání původní hry (naše recenze zde) se jedenácté pokračování série Mortal Kombat dočkalo velkého placeného DLC s názvem Aftermath, které přineslo tři hodiny přímého pokračování příběhu a také tři nové postavy, za doprovodu velkého patche plného všemožných vylepšení (nově vybalancovaná meta, nová prostředí a dorážky v prostředí, friendship dorážky a další) pro všechny hráče zdarma.

• Platforma: PS4 (recenzovaná verze), PC, X1, Switch
  • Datum vydání: 26. 5. 2020
  • Výrobce: NetherRealm Studios (USA)
  • Žánr: Mlátička jeden na jednoho
  • Multiplayer: ano
  • Dat ke stažení: 7,5 GB
  • Herní doba: 4 hodiny
  • Přístupnost: 18+
  • Prodejní verze: digitální
  • Cena: 999,- Kč (PS Store)

Návrat čaroděje

Pokud jste nehráli jedenáctý díl série, pak vězte, že ještě více než kdy předtím jde o velmi příběhovou a "filmovou" záležitost, Množství práce a prostředků, investovaných do dlouhých filmových sekvencí mezi jednotlivými boji je opravdu obdivuhodné a není v žádném případě přehánění, když prohlásím, že výsledek nejen dalece překonává nepovedený film Mortal Kombat: Annihilation, ale bez problémů se svým vyprávěním, prací s postavami i akčními scénami staví vedle velmi povedeného původního filmu Mortal Kombat z roku 1995 (upřímně si nepamatuji, že bych od té doby byl někdy v kině filmem podle hry nadšený).

Přídavek Aftermath tedy staví na tomto silném příběhovém vyprávění loňské hry a přímo navazuje na její konec. Ukáže se, že zničením bohyně času vyvstaly nové existenční problémy pro celý vesmír. Naštěstí (?) tato událost také osvobodila několik postav z vyhnanství do prázdnoty, takže se vrací indiánský šaman Nightwolf, bůh větru Fujin a hlavně: zákeřný čaroděj a zloděj duší, Shang Tsung. Toho si s velkým gustem znovu zahrál stejný herec, který jej nezapomenutelným způsobem ztvárnil právě ve filmu z roku 1995: Cary-Hiroyuki Tagawa. A jeho úšklebky i hlas pamětníkům okamžitě zabrnká na všechny ty správné struny.

Stejný herec, který jej nezapomenutelně ztvárnil ve filmu z roku 1995.

Shang Tsung samozřejmě přijde z riskantním a náležitě nemorálním plánem, jak celou situaci zvrátit. Nastolí tak velmi křehkou rovnováhu (ne)důvěry mezi postavami a nepravděpodobná skupinka hrdinů se vydá zpět proti proudu času, aby v klíčových momentech událostí z MK11 změnili historii způsobem, který zabrání konci všeho. Jako všechny příběhy o cestování v čase obsahuje i tento nějakou tu nelogičnost, ale hlavním těžištěm zážitku jsou spíš vztahy postav a jejich reakce na sebe, než samotné události. Přesto zde najdete snad ještě větší bitvy než v původní hře, včetně mohutného orchestru a sboru, podporujícího epický boj o záchranu vesmíru náležitým chorálem. Trošku mě iritovalo sledovat některé scény z MK11 znovu, ale ty nové mi to bohatě vynahradily.

Pro fanoušky

S ohledem na výše napsané je jasné, že tento přídavek je především pro ty z vás, koho baví příběh této série a užili jste si z tohoto důvodu buď původní film a nebo loňskou hru. Kromě zhruba tří hodin a 27 nových příběhových soubojů (s nějakými těmi "nefér" překvapeními) totiž Aftermath sám o sobě zas tak moc dalšího nepřináší. Konkrétně jde o tři "nové" postavy do jedenáctky - skvěle zpracovaného, ale relativně přímočarého Robocopa (bohužel na rozdíl od Terminátora není součástí příběhu), poměrně inovativního Fujina (kromě jiného umí "běhat po vzduchu" nad zemí) a Sheevu, která díky třem variacím nabídne něco pro každého. Všechny tři postavy ale můžete nyní koupit i samostatně. Kromě toho balení doplňují přídavné kostýmy. Případně si můžete pořídit balíček nazvaný "Kollection", kde je Aftermath pohromadě se všemi ostatními přídavky.

Nicméně zároveň s vydáním DLC se hra dočkala také velkého patche, který pro druhý rok života hry citelně rebalancoval její metu a přinesl nová prostředí, včetně dorážek skrz prostředí a také oblíbené Friendship dorážky. Pokud budete hrát multiplayer lokálně s kamarádem sedícím vedle vás na gauči, možná jsou tyto "přátelské" dorážky bezpečnější varianta pro vzájemné vztahy. Jinak je totiž hra opět až nechutně brutální a krvavá. Jak se ostatně na titul s takovým názvem sluší a patří.

Mortal Kombat 11

Vyloženě příběhový přídavek pro ty, komu učarovala kampaň z loňské hry - a nebo pro ty, kdo mají rádi kultovní film z roku 1995. Těm udělá radost především návrat oblíbeného herce v hlavní roli. Trojice nových postav sama o sobě rozhodně cenovku přídavku neobhájí, ale jako bonus k příběhu ani neurazí.

Tradičně skvělá hratelnost
Zábavný a kvalitně podaný příběh
Cary-Hiroyuki Tagawa