Recenze NBA 2K16
Blogy čtenářů Recenze Recenze NBA 2K16

Recenze NBA 2K16

Filip Čápek

Filip Čápek

Je zde začátek basketbalové sezóny a s ní na herní pulty přichází i nový ročník od NBA 2K. Kdo by to byl čekal že? Je jasné, že pokud vychází každý…

Je zde začátek basketbalové sezóny a s ní na herní pulty přichází i nový ročník od NBA 2K. Kdo by to byl čekal že? Je jasné, že pokud vychází každý rok nová hra, zaměřená na sportovní ligu, nemůže být snadné přinášet stále nějaké novinky. Letošní rok je tomu ovšem výjimkou. Hra přináší mnoho inovací a celkově se autoři snažili vtáhnout nás hráče více do děje hry. Povedlo se?

*Hned ze začátku by bylo dobré říci, že jsem fanoušek zámořského basketbalu, ale i přesto jsem se snažil recenzi psát z pohledu hráče, ne basketbalisty.  Dále také to, že poslední titul z basketbalového světa, který jsem hrál, byl NBA 2K13, takže pokud povedu srovnání, bude to srovnání právě s touto hrou.

Řekněme si na rovinu, jaká je největší výhody NBA 2K oproti její konkurEAnci. Bezpochyby  My Career mód. Možnost vytvořit si svého hráče a dovést ho od draftu až k vytouženému tituly, či ještě dál, k Síni slávy, je zkrátka něco, co k této hře táhne všechny basketbalisty po celém světě. Letošek tomu není výjimkou a autoři se pokusili tento mód posunout ještě o kousek dál tím, že přidali ke hře scénář a vaší postavě tak dali (předem určený) příběh. Konkrétně se o to postaral pan Spike Lee, kterého budou určitě znát především fanoušci New York Knicks.

#BE THE STORY

Hra tentokrát nezačíná přímo draftem do NBA, ale třemi zápasy za váš středoškolský tým. Zde se už v prvních cut scénách seznámíte se svoji sestrou Cee Cee a vašim kamarádem Vicem. Ze začátku jsem, naplněný entusiasmem, hltal každé slovo, které ve videu padlo. Bohužel, ať jsem sledoval jak jsem chtěl, nic zajímavého jsem se nikdy nedozvěděl. Po třech zápasech na střední škole následuje přechod na vysokou školu, kde odehrajete o jeden zápas více. Nicméně furt se nejedná o nic jiného, než jen interakci v příběhu, jelikož nezískáváte žádné zkušenostní body a spíš se jen učíte, jak hra funguje a jak se vlastně hraje.

Po ukončení první sezóny na vysoké, následuje rozhodnutí, zda zůstat ještě jednu sezónu, nebo nastoupit rovnou do NBA. Nenechte se zmýlit, to rozhodnutí neučiníte vy, ale až otravně dlouhá cut scéna, kde se vy, Cee Cee, Vic, váš manažer a vaše přítelkyně hádáte společně s vašimi rodiči, co by pro vás vlastně bylo nejlepší. Po té co se shodnete, konečně nastupuje dlouho tížená chvíle, draft do NBA. V této fázi hry, jsem si už říkal, že je konec všem videím a jde se konečně hrát! Omyl...! Celá vaše nováčkovská sezóna, se odehraje během 8. zápasů, rozdělených do celé sezóny. Po každém zápase samozřejmě následuje cut scéna, kde si všechny postavy vylévají své city, řvou na sebe, hádají se, usmiřují se, plácají si... Bože, něco tak otravného jsem nečekal. Koupil jsem si NBA 2K16 nebo Velmi Křehké Vztahy 2K16 ? Chápu záměr vývojářů, aby vtáhli hráče více do příběhu, ale při délce jedné cut scény cca 8 minut, mě tenhle aspekt spíše otravoval a se svojí postavou, ani jejím utrpením, jsem se absolutně nesžil.

Naštěstí, po první sezóně pro mě toto utrpení končí a nastupuje konečně - čas na hru! V této chvíli se hra vrací tam, kde ji všichni známe. Klasické schéma zápas-rozdělení skill pointů- zápas atd... Novinkou v této fázi hry ovšem je, jak naložíte se svým volným časem mezi zápasy. Chcete vydělat nějaké peníze?  Podepíšete kontrakt s některou ze známých firem a objevíte se na některé z její akcích. Můžete také strávit čas s fanoušky, s vašim týmem, na tréninku. Nebo vyrazit ven s nějakou jinou hvězdou z ligy. Rozhodnutí je jen na vás.

Jak se to hraje?

Další novinkou je zde také rozdělování peněz (Zastávají zde funkci skill pointů.). Ty můžete rozdělit do jedné z šesti kategorií - střelba z dálky, střelba z krátké vzdálenosti, fyzička, schopnost tvořit hru, doskakování a obrana. Ze začátku se mi to zdálo jako jakési ochuzení hry, ale později jsem zjistil, že je to velmi praktické a vlastně se mi to zalíbilo. Další způsob jak vylepšit svého hráče jsou odznaky (badges). Ty získáváte například tím, že strávíte volný čas s někým z ligy. Dají se také získat během hraní a později vylepšit z bronzové úrovně na zlatou.

Velký pokrok, jsem já osobně zaznamenal v grafickém podání. Hra vypadá dobře, hraje se dobře. Dokonce i při pohledu na tribuny mezi fanoušky už nevidím jen pár vybledlých panáků, ale vidím lidi. Opravdové žijící bytosti, které fandí a radují se s vámi.

Jediné, s čím vývojáři od roku 2012 nepohnuli je umělá inteligence. Opravdu se mi zdá, že se hráči pohybují a chovají na chlup stejně jak tomu bylo před 3. lety. Na jednu stranu to trochu snižuje náročnost hry (ať je nastavená jakákoliv obtížnost), ale na druhou stranu to trochu kazí dojem z jinak perfektního prožitku ze zápasu. Jinak hře jako takové není co vytknout… Pohyby hráčů jsou ve většině případů reálné a uvěřitelné a celkově na první, ale i druhý pohled hra vypadá úžasně. Dalo by se říci, že pokud přežijete, nebo se vám snad dokonce zalíbí první sezóna a všechny ty citové průjmy, kterými postavy ve scénáři trpí, užijete si skvělý simulátor života profesionálního hráče v NBA.

A dál...

Samozřejmě se také vrátili další módy. Můžete si zahrát běžný zápas, ať už proti umělé inteligenci, kamarádovi na jedné konzoli nebo se spojit přes internet. Novinkou je zde také 25 týmů z Evropské ligy, plus přibylo dalších 12 legendárních týmů z historie NBA. Zahrát si tak nyní můžete jak za tým Miami Heat z roku 2006, tak i za tým legendárního Michaela Jordana či Magica Johnsna.Vrátil se i oblíbený NBA Blacktop, kde prosti sobě můžete postavit jakékoliv hráče z ligy, či svého vlastního hráče, aby změřili své síly „na ulici“.Úplnou novinkou je zde mód, kde se stanete managerem jednoho z týmů z NBA a budete mít na starost všechny ty důležité věci okolo. Ale řekněme si upřímně, kvůli tomuto tady nejsme :-).

Recenze NBA 2K16

Celkově nemůžu dát jiné hodnocení než 9 z 10. Do rukou se mi dostala snad ta nejlepší hra, z prostředí NBA. A i přes otravný scénář ze začátku hry, si ji dříve nebo později začne užívat každý. A bude pro vás těžké se od hry vůbec odtrhnout, pokud tedy patříte k fanouškům toho reálného basketbalu.

Grafika - krásně se na hru dívá
Hratelnost - lepší než kdy před tím
Možnosti My Careed módu