Napněte plachty a vydejte se vstříc dobrodružství.
MMORPG hry jsou, jak jsem již mnohokrát zmiňoval, mojí srdcovou záležitostí. Kdykoliv se objeví titul, který má v mých očích potenciál, zbystřím. Nejinak tomu bylo i u New World od Amazon Game Studios. Hru sleduji prakticky od jejího oznámení a zapojil jsem se jak do alfa, tak i do beta testování. Během vývoje došlo k několika odkladům, z čehož jsem nadšený rozhodně nebyl, ale ve výsledku jsem rád, že tvůrci upustili od původního záměru - tedy hardcore PvP titulu, který by dle mého názoru oslovil podstatně menší počet hráčů. Hru následně přepracovali do dnešní podoby, která se více blíží zažitým MMO standardům. PvP obsah hry ale rozhodně nehraje druhé housle, spíše naopak.
Podařilo se vývojářům dostát svým slibům a přinést nám hru, která aspiruje na krále žánru? Zakotvěme spolu nyní u břehů Aeterna - ostrova, na kterém se dějí prapodivné věci a tvorové, které zde potkáme, rozhodně nepatří do lidského světa. Pohodlně se usaďte a vydejte se se mnou vstříc dobrodružství, které nás přiková k obrazovkám na nehezky dlouhou dobu.
- Platforma: PC
- Datum vydání: 28. 9. 2021
- Výrobce: Amazon Game Studios (USA), Double Helix Games
- Žánr: MMORPG
- Česká lokalizace: ne
- Multiplayer: Masivně multiplayerové (na serveru cca 2000 hráčů)
- Dat ke stažení: cca 50 GB
- Herní doba: Hlavní příběh cca 120 h, poté dle chuti
- Cena: cca 1020 Kč (Steam)
Tajemný Ostrov? Ano, ale...
Hra je zasazena do doby kolonizace Ameriky. Nečekejte ale žádnou historickou přesnost, nýbrž čistokrevné fantasy okořeněné dobovými prvky se špetkou steampunku. Dějištěm New Worldu je ostrov Aeternum, který ovládají nadpřirozené síly. Hlavní nemesis - Corruption, je zhouba, která sužuje všechny a vše napříč celým světem. Jako dobrodruzi, kteří ztroskotali na plážích Aeterna se vydáváme odhalit její podstatu a zjistit tak, jak němého nepřítele porazit. Příběh se rozhodně nedá považovat za něco výjimečného, spíše se jedná o naprostý průměr, který nenadchne, ale ani neurazí. To je nicméně problém drtivé většiny titulů tohoto žánru. Snad až na Final Fantasy XIV, které bere výpravu vskutku vážně. Nepomáhá tomu ani fakt, že jsou vedlejší questy velice nudné a nezáživné - klasika přines, zabij, nasbírej. Škoda. Nebudu vám z děje prozrazovat příliš, abych vás nepřipravil o případná překvapení, ale nic extra jednoduše nečekejte.
Fronta, fronta, fronta
U online titulů se velmi často stává, že serverová infrastruktura nevydrží nápor nových hráčů. Nejinak tomu bylo i při spuštění New World. Fronty, které se na serverech tvořily, byly vše možné, jen ne krátké. Průměrná doba čekání se pohybovala okolo čtyř hodin (na serverech se streamery klidně i 15h) a pokud jste například přišli odpoledne z práce a chtěli si zahrát, neměli jste prakticky šanci. Situace se změnila zhruba týden po vydání, což přisuzuji jednak tomu, že částečně opadl zájem o hru, druhak proto, že Amazon Game Studios implementovali systém pro detekci tzv. "afkerů" (away from keyboard) - hráčů, kteří sice ve hře byli, ale reálně u ní neseděli.
Průměrná doba čekání se pohybovala okolo čtyř hodin.
Fronty koncem minulého týdne začaly mizet, případně se značně zredukovaly. Aktuálně lze tedy hrát prakticky bez problémů. Člověk nicméně s podivem kroutí hlavou nad tím, jak se to může stát společnosti s téměř neomezenými finančními prostředky. Nepřidává tomu ani limit hráčů na serveru, který se v době spuštění pohyboval okolo dvou tisíc.
Rozmanité Aeternum
Ostrov Aeternum je obrovským, tajemně krásným místem. Nespočetněkrát jsem se zastavil, abych se mohl kochat výhledem na krajinu, která je v každém ze čtrnácti regionu jiná. V lokaci se vždy nachází město, které postupně hráči svým úsilím vylepšují. Zatímco Windsward a Everfall obklopují louky a lesy, Reekwater je plný bažin hemžících se aligátory, Cutless Keys a Restless Shore okupují bandy nemrtvých pirátů, Ebonscale Reach si bere na paškál asijskou kulturu, Brightwood plní temné a strašidelné hvozdy a Shattered Mountain silně připomíná Mordor z kultovního Pána Prstenů. Jsem pevně přesvědčen, že si každý hráč najde svoji oblíbenou zónu. Je z čeho vybírat.
Nespočetněkrát jsem se zastavil, abych se mohl kochat výhledem na krajinu.
To vše podkresluje na žánr opravdu nádherný vizuál. Když se nad bažinou v Reekwater či Weaver´s Fen vznáší mlha nebo se strhne průtrž mračen na pobřeží Restless Shore, je na co koukat. Na MMORPG hry nevídané. Snad až na čestnou výjimku, kterou je Black Desert Online, kde mi ale stylizace vůbec nepřirostla k srdci. Tvůrci si opravdu vyhráli.
Nepřátelé, které při naší pouti potkáme, se dělí do pěti skupin. Beast - klasická fauna typu vlk, medvěd, divočák, jelen atd., The Lost - nemrtvé pirátstvo, které si nikterak nezadá s posádkou Černé Perly, Corrupted - posedlí lidé, které ovládá tajemná korupce - hlavní zlovolná síla na ostrově, Angry Earth - tvorové spjatí s přírodou, tvořeni převážně dřevem a flórou a Ancients - kostlivci, kteří pravděpodobně nešetřili spalovačem tuku. Každá skupina poté zahrnuje různé druhy protivníků. Střetneme se tedy s obyčejnými piráty s šavlemi, štíty či mušketami, ale zatopí nám i posedlá chapadla, obrněnci, agresivní vlci či mágové. Při své pouti se nudit nebudete a pokud jde o mušketýry, párkrát jsem se pořádně rozčílil, jelikož jejich taktika vystřel a uteč, mne mnohokrát zahnala do úzkých. Nepřátel je hodně, jsou různorodí a k jejich eliminaci musíte přistupovat obezřetně. Velké plus.
Udeř, uskoč, uteč
Akční combat systém v MMORPG hrách vždy vítám. Doby, kdy se hráč potýkal se složitými rotacemi abilit, kterými měl zaplněnou spodní část obrazovky, jsou naštěstí na ústupu, nebo jim alespoň zvoní hrana. Akční soubojový systém založený na samotné šikovnosti je prostě a jednoduše zábavnější. Několikrát jsem zaslechl, že je boj v New World přirovnáván k sérii Dark Souls. Ano, útoky musíte časovat, je potřeba uhýbat a uskakovat, ale obtížnost rozhodně nedosahuje Souls her. Tato přirovnání mi tedy spíše připadají jako prodejní lákadlo.
Útoky musíte časovat.
Ve výsledku je ale soubojový systém opravdu zábavný a díky tomu, že např. nemůžete uskočit, pokud provádíte těžký úder obouruční sekerou, je taktizování na místě. Umělá inteligence nepřátel je spíše průměrná. To ale neznamená, že vás jejich útoky nepotrápí. Pokud se střetnete se sokem, který disponuje např. štítem, musíte nejdříve prorazit jeho obranu silným úderem, případně si jej obejít a udeřit mu do zad. Za mě se jedná o perfektní design a souboje mne velmi baví.
Je libo sekerku, ohnivou hůl či mušketu? Vše máme.
New World aktuálně nabízí jedenáct zbraní - meč a štít, rapír, hatchet, spear, great axe, war hammer, luk, mušketu, ice gauntlet, life staff a fire staff. Oznámena byla také void gauntlet, které bychom se měli dočkat v blízké době. Hra nedisponuje klasickou volbou herní třídy, ale každý hráč může používat libovolnou kombinaci dvou zbraní. Není tak problém vytvořit bojového mága v těžkém brnění, případně krvežíznivého berserkera, kterého bude jistit léčitel, stojící opodál. Každou zbraň lze vylevelovat na dvacátou úroveň. Při každém level upu získáte bod, který lze investovat do talentového stromu, který je u každé zbraně jedinečný. Vytvářet tak lze opravdu originální buildy. Zda budou funkční, je ale věc druhá. Nabádám vás k experimentování, je to zábava.
Není problém vytvořit bojového mága v těžkém brnění.
Důležitým faktorem jsou atributy, kterých je celkem pět - strength, dexterity, intelligence, focus a constitution. Při volbě zbraní je tak nutno postupovat v závislosti na roli, kterou chcete vykonávat. Strength je vhodná pro hráče s mečem a štítem, great axe a war hammer, ale ocení ji i uživatelé sekerky a kopí, kterým nicméně dodává menší bonusy, jelikož tyto zbraně nejvíce profitují z dexterity. Léčitelé s life staff se soustředí na kumulaci focusu a mágové na inteligenci. Všem hráčům ale doporučuji investovat alespoň pár bodů do constitution, jelikož tento atribut zvyšuje váš počet životů. Pro tanky neocenitelné.
Důležitým faktorem jsou atributy.
Atributy získáváte při každém postupu na novou úroveň (maximální level je aktuálně 60), kdy vždy obdržíte pět bodů, které si následně libovolně rozdělíte. Atributy zvyšujete také s vaším vybavením - brněním a zbraněmi. Brnění je rozděleno na light, medium a heavy. Každý typ má své pro a proti. V lehkém armoru budete udělovat o 20% větší poškození a můžete využívat nejlepší možný úskok, budete nicméně také nejzranitelnější. Těžké brnění pak zajišťuje nejvyšší ochranu, ale nevýhodou je těžkopádnost. Střední brnění je, jak se jistě domníváte, někde na pomezí. I když se jedná o fantasy videohru, reflexe reality potěší. V endgame zónách jsou nepřátelé natolik silní, že těm, kteří preferují boj na blízko, musím doporučit pouze těžké brnění. Záleží ale samozřejmě na umu daného hráče.
Božský crafting
Snad nikdy jsem se v online hře nesetkal s tak propracovaným systémem craftingu, jaký nabízí New World. Nebojím se jej přirovnat ke klasikám žánru Ultima Online či Runescape. Čestnou zmínku si také zaslouží Final Fantasy XIV, kde se každá profese leveluje jako samostatné povolání. V New Worldu nalezneme celkem sedm crafting profesí (armoring, arcana, cooking, engineering, furnishing, jewelcrafting a weaponsmithing), pět gathering profesí (fishing, harvesting, logging, mining a skinning) a pět refining profesí (smelting, stonecutting, tanning, weaving a woodworking). Profese jsou svým způsobem provázány a hráč se je může naučit všechny.
Klidně se můžete zaměřit pouze na crafting, pobíhat po Aeternu, těžit suroviny a vyrábět předměty, které poté prodáte za zlaťáky na aukci. Nemusíte se stát neohroženým dobrodruhem, nýbrž např. kovotepcem, výrobcem nábytku či kovářem. Je to jen a jen na vás. Nebojte se vlka nic, vše co v New World děláte, vás odmění zkušenostmi a není tak problém dosáhnout maximálního levelu pouze tímto způsobem. Záleží k čemu inklinujete. Osobně doporučuji kombinaci boje a craftingu.
Nemusíte se stát pouze neohroženým dobrodruhem.
Ruku v ruce s craftingem jde i systém housingu. Domy můžete vlastnit maximálně tři. Do domu lze umístit např. truhly na zvětšení skladiště ve městě, kde si dům zakoupíte, případně si jako výrobce nábytku můžete vyrobit trofeje, které vám přinesou spoustu výhod při vašem putování. Mějte ale na paměti, že je nutné platit týdenní nájem. Crafting i housing jsou naprosto perfektní a jedná se o záležitost na stovky hodin, ne-li více. Pokud se do něj ponoříte, jen těžko uniknete z jeho spárů.
Tři znesvářené frakce
PvP je dominantním zaměřením New Worldu. O území napříč Aeternem se neustále hašteří tři frakce - nábožensky založení Covenanti, militantní Marauders a intrikující vědátoři Syndicate. Na zhruba osmém až devátém levelu budete vyzváni k výběru jedné z nich. Osobně jsem zvolil Covenanty, a to i přesto, že mi moc sympatičtí nejsou. Přizpůsobil jsem se naší Company - obdobě guildy z jiných MMO. Frakce a Company zabírají a následně brání území, jelikož jim protivníci mohou vyhlásit válku. Útok i obrana probíhá v režimu 50v50, kdy se jedna strana snaží dobýt pevnost (pozor, ne město) v dané lokaci. Druhá ji pak brání. U válek je třeba využívat taktiky a rozhodně to není herní systém, do kterého byste přizvali padesát náhodných hráčů. Pokud se vám podaří zónu zabrat, získáte výhodné bonusy např. v podobě snížení ceny za rychlé cestování, menší nájem, poplatky za crafting atd.
Menší problém vidím v balancování frakcí na serveru. Na NAVu, kde aktuálně hraji, je území rozděleno mezi Covenant a Syndicate, a to v poměru zhruba 60 ku 40. Marauders jsou prakticky neexistující, což mne osobně hodně mrzí. Dalším kontroverzním tématem je pohled na problematiku PvP vyvážení na základě levelu a výbavy. Mnoho hráčů si stěžuje, že nejsou souboje zaměřeny na hráčův um, ale level 60 naprosto zničí level 30. Osobně si myslím, že pokud hráč investuje do MMORPG hry větší množství snahy a času, měl by být silnější. Takže s lidmi co by chtěli pouze "skill based" souboje, naprosto nesouhlasím. Všichni si to musí poctivě vydřít. Stejně jako v reálném životě.
Problém vidím v balancování frakcí na serveru.
PvP v otevřeném světě dokáže být velice zábavné. Pokud si např. lehnete s mušketou do křoví, zmizí vám jmenovka nad hlavou a vy tak můžete ostřelovat nic netušící příslušníky opoziční frakce. Jen je škoda, že jsem se zatím nesetkal s žádnou zinscenovanou bitvou mimo plánované války. Jakmile dosáhnete maximální úrovně, můžete se přihlásit do módu Outpost Rush, ve kterém se utkají dva týmy po dvaceti hráčích. Outpost Rush kombinuje PvP a PvE a lze z něj získat solidní odměny. Doporučuji vyzkoušet. Jelikož je ale stále málo hráčů na maximální úrovni, čekací doby na zápas jsou vskutku dlouhé. To se snad brzo změní.
Pomaloučku, polehoučku
New World není hra, kterou byste dohráli za dvacet hodin a už se k ní nevrátili. Je to běh na dlouhou trať. Opravdu dlouhou. A teď to myslím doslova. Mapa je vskutku velká a všude musíte po svých. Žádné mounty ani dopravní prostředky zde nenajdete. Jediným způsobem, jak se rychle přesouvat mezi regiony, jsou Shrines - body pro rychlé cestování. Ty se aktivují po jejich objevení a cestování mezi nimi stojí drahocenný Azoth - platidlo, o kterém si řekneme více později. Putovat tak budete na vskutku velké vzdálenosti. Někomu to může přijít otravné, druhému naopak více imersivní. Jde tak tedy o čistě individuální přístup.
Ve hře mám odehráno zhruba 160 hodin. Maximálního levelu jsem dosáhl cca po 120 hodinách a to jsem nijak zbytečně nechvátal. Díky tomu, že dostáváte zkušenosti prakticky za cokoliv, co ve hře děláte, dostanete se na šedesátku dříve či později. Nejvíce "xpéček" získáte z úkolů hlavní příběhové linky, která je nicméně vázána na vaši úroveň a vy tak musíte dělat i vedlejší úkoly, případně plnit městské zakázky, které se zakládají na tvorbě předmětů, dodávkách surovin či eliminaci určitého počtu fauny.
Zkušenosti získáváte prakticky za cokoliv.
Nejlepším způsobem, jak k levelování přistupovat, je dle mého názoru kombinace všech výše zmíněných možností. Je totiž k vzteku, když probíháte okolo vzácné rudy a nemůžete ji kvůli malému skillu v miningu vytěžit. Proces cesty k maximální úrovni je na poměry žánru relativně zdlouhavý, ale musím říct, že mne i přes chabé vedlejší questy nenudil.
Azoth kam se podíváš
Mimo zlaťáků , které jsou hlavní měnou hry, je velice důležitý také Azoth - nadpřirozená surovina, bez které se neobejde žádný dobrodruh, který na Aeternum zavítá. Azoth nejvíce využijete dvěma způsoby. Jednak slouží jako platidlo pro rychlé cestování a také jej budete potřebovat při výrobě předmětů. Čím více zaplníte své brašny - inventář, tím dražší bude cena za teleportaci. Ta je závislá i na tom, zda-li danou zónu, do které se chcete přesunout, vlastní vaše nebo cizí frakce. Při craftingu lze Azothem zlepšit šanci na perky, kterými bude předmět disponovat. Limit je Azothu je nastaven na 1000 a nejlépe jej lze získat plněním questů. Doporučuji s touto surovinou nakládat opatrně. Nikdy totiž nevíte, kdy budete potřebovat využít rychlé cestování. Naštěstí občas z nepřátel padají Azothové lahvičky, které lze uschovat a použít dle potřeby a vy si tak můžete nechat něco do zásoby.
Vzhůru na expedice
PvP obsahu je v New Worldu požehnaně. Ale jak jse na tom PvE? V tomto směru mne tvůrci mile překvapili. Čekal jsem, že si "pévééčka", které v MMORPG hrách preferuji, příliš neužiji, ale ve výsledku to není vůbec tak špatné, než jak jsem očekával. Hra aktuálně nabízí šest expedic - chcete-li dungeonů, několik world bossů a tzv. elitní oblasti, které jsou plné silných nepřátel a lootu. Expedice jsou imersivní, dobře propracované. Některé bose lze bez okolků označit za náročné a s partou náhodných hráčů se zapotíte. Doporučuji tedy partu kamarádů, případně alespoň využít implementovaný voice chat pro komunikaci.
PvP obsahu je v New Worldu požehnaně.
Elitní zóny lze vnímat jako expedice v otevřeném světě, kam se vypravíte s cílem nahromadit co nejvíce lootu, případně se zde skvěle zvyšuje úroveň zbraní. Elitní oblasti v endgame lokacích jsou opravdu náročné a jako sólo hráč si jen těžko poradíte. Doporučuji složit alespoň desetičlennou skupinu (dvě party).
Corruption portály jsou dalším PvE obsahem, se kterým se budete setkávat zhruba od 25. úrovně, a to až do maximálního levelu. V zónách Aeterna se objevují problém zvěstující mohyly, které je nutno zničit. Pokud tak hráči neučiní, síly zla se seskupí natolik, až dojde k invazi na pevnost. Pokud se hráčům nepodaří útok odrazit, sníží se v daném městě úroveň craftovacích stanic. Aktuálně nelze endgame portály zničit, což považuji za bug, který do valné míry ovlivňuje hru. Amazon Game Studios by s tím měli urychleně něco udělat.
Aktuálně nelze endgame portály zničit.
Zde se ale dostáváme k poměrně významnému problému. Krom expedic, elitních zón, Corruption portálů a několika world bossů ve hře nenajdeme žádný raid pro vícečlennou skupinu, jak jsme zvyklí z jiných mmo her. To osobně považuji jako velké mínus. Hra je ale teprve na začátku svého života a já tak doufám, že nám autoři naservírují právě takový PvE obsah, jako jsou těžké raidy plné náročných bossů. Byla by škoda ostrov Aeternum plně nevyužít.
Ach ty bugy, ach ta optimalizace
Technický stav New Worldu není dobrý. Kdyby se jednalo pouze o zábavné glitche, kdy se npc postavě protáčí hlava kolem dokola, mávl bych nad tím rukou. Problémů je ale bohužel daleko více. Na sestavě Ryzen 5600x, RTX 3070Ti a 16Gb Ram hra jede v rozlišení QHD všelijak. Propady snímků ve městech, kde se v jednu chvíli nachází desítky hráčů, případně u velkých PvP bitev, se dají pochopit. Aby ale hra v otevřené lokaci využívala pouze 50% výkonu procesoru a grafiky, to už je lenost vývojářů nebo problematický engine. Closed Beta běžela daleko lépe a opravdu netuším, co se děje. Když k tomu připočteme kauzu zničených RTX 3090 (problém na straně výrobce EVGA), není to příliš dobrá reklama. A to nemluvím o problikávání textur, které by mohlo stát za nejedním epileptickým záchvatem.
Bohužel dochází i k technickým problémům, které zasahují do zážitku ze hry způsobem, který nepotěší žádného z hráčů. Bugnuté úkoly, díky kterým nemůžete postoupit na vyšší frakční úroveň a koupit si za tokeny vybavení na level šedesát jsou dle mého názoru tzv. "gamebreaking" záležitostí. Nemožnost uzavřít portály pro level 65, protože nefunguje item, který je k tomu určen pak tomu všemu pouze nasazuje korunu.
Technické problémy zasahují do zážitku.
Údržby serverů při aktualizacích, které trvají klidně osm hodin a zasahují do času, kdy v Evropě hraje nejvíce hráčů (cca 12:00 až 20:00) jsou pro mne nepřípustné. Navíc když tvůrci preferují hráče z USA, kde tyto odstávky probíhají pouze v noci. Nechce se mi věřit, že by v evropských datacentrech nebylo možné nahrát data v příznivější dobu a hráčům tak umožnit pokračovat v dobrodružství. Amazon rozhodně není společností, která by trpěla na nedostatek prostředků a tímto si dělají špatnou vizitku. Špatné, špatné, špatné.
Zábavné, návykové, nedokonalé
New World rozhodně není dokonalým MMORPG. Chyb obsahuje spoustu, hlavně těch technických. Po celou dobu jsem se ale z nějakého důvodu bavil. Nedokážu definovat proč, ale hra vás neustále láká zpátky a již dlouho se mi nestalo, abych spěchal z práce kvůli videohře. Je jedno, jestli bloumám lesy a těžím rudu či kácím stromy, nebo se snažím vylepšit své vybavení v elitních zónách a expedicích. Pořád mám co dělat.
Po celou dobu jsem se bavil.
Žánr poslední roky značně stagnuje a už bylo na čase, aby někdo vydal plnokrevné "mmočko". To se tvůrcům z Amazon Game Studios podařilo a pokud se budou ubírat směrem k pravidelnému rozšiřování hry, a to ať už v podobě DLC či datadisků a vyladí technické nedodělky, bude tu s námi New World zcela jistě delší dobu. Pokud však autoři usnou na vavřínech a nebudou se snažit, přijdou o mnoho hráčů. To je ovšem problematika všech online her a po opadnutí hypu k tomu dochází tak či tak.
In game obchod prozatím nabízí pouze kosmetické předměty, ale již dříve prosákly informace, že tomu tak nebude navždy. Já se pouze modlím, aby se ve hře neobjevily produkty, které platící hráče značně zvýhodní, čím jsou známé východní onlinovky. Když si k tomu přidáme fakt, že se jedná o jednorázovou koupi bez měsíčních poplatků, navíc za sníženou cenu, jedná se pro fanoušky žánru o jasnou volbu. A teď už mne omluvte, musím konečně pokročit v kácení stromů, těžení rudy a sběru bylinek.
Druhý názor Ondřeje Partla:
V New Worldu mám aktuálně kolem 50 hodin, což je z hlediska mého prvního dojmu a zkušeností s betou asi tak o 45 hodin více, než jsem očekával. Ale nemohu si pomoci.
Je velká pravda, že v podstatě každý aspekt tohoto nového MMORPG, přes souboje, hromadu fetch questů, příběh, až po vzhled lokací, animace či i zpracování chatu, na mě působí jako něco z kategorie projektů, které mezi kamarády rádi označujeme jako "lidl hry", tedy nedomrlé věci, které v podstatě ničím příliš nevyčnívají, ba spíše naopak.
Nicméně i přes tento fakt mě stále něco žene kupředu, kdy se postupně prokousávám nesmírným, skoro až neúnosným návalem grindu, jenž mě ale velice překvapivě svým trochu perverzním a sebemrskačským způsobem baví, kdy jakoby za použití kouzla jsem přitahován zpět. A upřímně nejsem zcela schopný identifikovat, proč tomu tak je.
Postěžovat si ovšem musím na podle mého velké znevýhodnění sólo hráčů. Samozřejmě, jedná se o masivně multiplayerový titul, u něhož se s hraním s dalšími lidmi tak nějak počítá, ale například vybalancování obtížnosti u klasických questů mohlo být zvládnuto daleko lépe, stejně jako mohl být lépe navrhnut postup skrze jednotlivé lokace, kdy se vám nejednou stane, že budete běhat poměrně velké vzdálenosti několikrát po sobě, čemuž nepomáhá ani absence mountů a trochu lépe fungujícího systému rychlého cestování (a přitom by stačilo implementovat automatický pathfinding k cíli, podobně jako to má Black Desert Online).
Ve výsledku jsem tedy opravdu velice rád, že nejsem ve stejné pozici, v jaké se nyní nachází David, jenž pro vás připravil tuto recenzi, jelikož bych hru s klidným svědomím v podstatě nikomu nedoporučil. Subjektivně se ale u zdejšího kutání, běhání a bojování bavím daleko více, než bych možná i měl.
Verdikt
Propracovaný a návykový. Přesně tak lze New World popsat. Audiovizuálně nádherné dobrodružství se skvělými PvP systémy sráží nemastný, neslaný endgame a řada závažných technických potíží a bugů. Tvůrci mají slušně našlápnuto. Pokud vám nevadí nudné vedlejší úkoly a časově náročný grind, mohu ostrov Aeternum doporučit všemi deseti. Pokud hře dovolíte, aby vás pohltila, jen těžko budete odcházet od monitoru. O to raději se ale budete vracet.