Recenze Nintendo Switch Sports – návrat legendy
Nintendo Switch Sports Recenze Recenze Nintendo Switch Sports – návrat legendy

1

Skvělý základ, kterému zatím chybí více obsahu.

V roce 2006 společně s Nintendem Wii vyšla hra Wii Sports, která naplno využila ovládání pohybem, jež se stalo natolik ikonickým pro tuto generaci konzolí. Právě sporty byly suverénně nejpopulárnější hrou, a to díky své přístupnosti a zábavnosti. Nintendo pak sice vydalo i díl na WiiU, ale Switch se žádných sportů nedočkal, což bylo trochu překvapením. Vše se změnilo až pět let po jeho vydání, kdy konečně došlo na oznámení Nintendo Switch Sports. Ikonická hra se vrací v lepší grafice a s novými disciplínami. Povedla se ale tak jako originál?

• Platforma: Nintendo Switch
  • Datum vydání: 29. 4. 2022
  • Vývojář: Nintendo EPD
  • Vydavatel: Nintendo
  • Žánr: Sportovní
  • Multiplayer: Lokální i online
  • Dat ke stažení: 1,4 GB
  • Cena: 1 199 Kč (Xzone)

Klasiky i nové disciplíny

Novinka přichází na trh se šesti sporty, tři pochází ze starších dílů a tři jsou úplně nové. Návrat tenisu a bowlingu asi nikoho nepřekvapí, to jsou zkrátka klasiky, ale zahrnutí chambary jsem upřímně nečekal. Nakonec jsem byl však mile překvapen a rychle jsem si tuhle disciplínu oblíbil. Kombinuje totiž rychlost a strategické myšlení, na výběr je navíc kromě základního meče také charge sword, případně můžete mít dva meče naráz a s tím už se dají vymyslet velmi zajímavé věci. Tenis a bowling jsem si užíval úplně stejně jako ve starých sportech a rozhodně s nimi neuděláte chybu.

Nové přídavky jsem si oblíbil o něco méně. Volejbal je dle mého až příliš naskriptovaný a hra vám nedává prakticky žádnou volnost, musíte zkrátka dělat přesně to, co po vás zrovna chce. O něco zábavnější mi přišel badminton, ale to je zase velmi dlouhá hra na čekanou. Hřiště je oproti tenisu menší, takže se nedá vymyslet tolik věcí a zkrátka si pinkáte ze strany na stranu, dokud někdo neudělá větší chybu. Zdaleka nejkomplexnějším sportem je zde fotbal, jenž je místy vlastně docela zábavný, ale dle mého názoru je hřiště až příliš velké a trvá poměrně dlouho, než padne nějaký gól.

Šest disciplín je navíc poměrně málo a repetitivnost je prakticky nevyhnutelná. Nintendo ale slibuje přidání golfu na podzim, doufejme tedy, že budou následovat i další sporty. Nutno dodat, že ty aktuální nabízí také různé variace. Například bowling si můžete zahrát s překážkami, což je poměrně příjemná změna. Ale zdaleka největším lákadlem byl v tomhle ohledu shoot-out mód v rámci fotbalu. V něm totiž můžete použít leg-strap a kopat do míče opravdu pomocí nohy. Nápad je to rozhodně skvělý, ale je obrovská škoda, že doplněk vývojáři využili pouze pro tuto minihru, kde zkrátka kopete míčem do brány, což se ohraje během pár minut. Mnohem zajímavější by byla implementace do klasického fotbalu.

Další rodinná hra od Nintenda

Pryč už ale od negativ, protože Nintendo Switch Sports rozhodně nejsou špatnou hrou, to opravdu ne. Její předností je výborná přístupnost. Drtivá většina disciplín se ovládá pouze mácháním ovladačem, případně občas mačkáte jedno tlačítko. Nesložitější je na ovládání fotbal, ale i ten si dokáže osvojit snad úplně každý. Jde zkrátka o další hru od Nintenda, která je přístupná celé rodině, a je vidět, že na to hodně hraje. S ovládáním jsem byl osobně velmi spokojen, je intuitivní a hlavně zábavné. Občas se vyskytnou problémy, že konzole nezaregistruje správně pohyb, ale to už je u těchto her taková klasika. Nestávalo se to tak často, aby mi to nějak výrazně zkazilo zážitek.

Možnostmi hraní sice titul nepřekvapí, ale pouze v tom nejlepším slova smyslu. K dispozici je totiž jak lokální, tak online multiplayer. Případně si můžete zahrát proti umělé inteligenci, která mě velmi mile překvapila. Může vám totiž pěkně zavařit, pokud si obtížnost nastavíte výš.

Vyzdvihnout musím také vizuál, který sice není kdo ví jak pokročilý, ale na to, že jde o hru pro Switch, vypadají Switch Sports opravdu hezky a i na 4K televizi titul poměrně bez problémů obstojí. Osobně se mi líbí nový styl postav, ale pokud byste s nimi měli problém, není nic jednoduššího než sáhnout po charakterech Mii, které si zachovává i novinka, ačkoli pouze jako sekundární možnost. Potěší také zvuky a především ikonická hudba, jež kromě nových skladeb nabízí i předělávku soundtracku z původních Wii Sports.

Celá hra se mi každopádně hodnotí velmi těžko, neboť je zde naprosto klíčové, jak k titulu přistoupí samotné Nintendo. Sporty pro Switch mají obrovský potenciál, který zatím bohužel zůstal trochu nevyužitý. Jednotlivé disciplíny se můžou rychle ohrát a nenabízí takovou variabilitu, jakou by to chtělo. Pokud ale vývojáři budou přidávat další a další sporty, mají zaděláno na další hit.

Nintendo Switch Sports

Nintendo si s novými sporty dalo na čas, a proto je pro mě trochu zklamáním, že výsledek zůstal na půli cesty. Jde sice stále o nadprůměrnou, velmi přístupnout hru, která nabízí zábavnou hratelnost, ale jednotlivých disciplín je zatím příliš málo a jejich výběr nebyl úplně šťastný. Do budoucna je tu nicméně velký potenciál na zlepšení a já věřím, že ho vývojáři využijí.

Zábavná hratelnost
Jednoduše přístupné
Ikonická hudba a zvuky