Recenze Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX
Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX Recenze Recenze Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX

Neodolatelně roztomilý pohled do světa Pokémonů.

Pokémoni jsou proslavení především svou hlavní herní sérií, odehrávající se v "lidském světě", kde je jako člověk lovíte, ochočujete a trénujete pro soupeření s dalšími Pokémony. V tomhle pojetí jde tedy o zvířátka, jakési "kapesní přišerky", které maximálně vydávají nějaké ty roztomilé pazvuky. V poměrně rozsáhlé (sedmidílné) sérii dungeon crawlerů na téma Pokémonů jsou věci ale poněkud jinak.

Podíváte se do světa Pokémonů jako jeden z nich - a je to svět, ve kterém spolu Pokémoni nejen "normálně" mluví, ale také mají města, obchody a vůbec celkovou vlastní civilizaci. Aniž byste příliš přemýšleli nad tím, jak je tenhle svět napojen na ten z hlavní herní série, jde o příležitost poznat vaše oblíbené příšerky mnohem blíže a mnohem lépe, než kdy předtím. A v nejnovějším díle (který je remakem originálu z roku 2005) tuto příležitost dostanete za podpory nádherné malované grafiky, kouzelné hudby a mimořádně roztomilých dialogů i animací.

• Platforma: Nintendo Switch
  • Datum vydání: 6. 3. 2020
  • Výrobce: Spike Chunsoft (Japonsko)
  • Žánr: RPG/dungeon crawler
  • Dat ke stažení: 2 GB
  • Herní doba: 20 - 60 hodin
  • Přístupnost: 6+
  • Cena: 1.399,- Kč (Xzone)

Jakým jste Pokémonem?

Hra poněkud nečekaně začne jednoduchým textovým kvízem. V něm se pokusí identifikovat vaši osobnost a podle toho vám přiřadit Pokémona, v jehož těle se probudíte. Nicméně ačkoliv jde o zajímavý test a puritáni určitě rádi odehrají celou hru za Pokémona, kterého jim hra přidělí, máte možnost tuhle volbu ovlivnit přímo a vybrat si jak svoje Pokémoní tělo, tak svého nejlepšího Pokémoního přítele, který vám bude po celou hru průvodcem a rádcem.

Příběh je pojat velmi odlehčeně a pohádkově, vyloženě jako bajka pro menší hráče. Takže poměrně brzy po svém příchodu do Pokémoního světa přestanete řešit záhadu proč jste přišli o svou lidskou podobu a stali se Pokémonem - a začnete řešit, jak být v Pokémoní vesničce co nejužitečnější. Na to konto dáte dohromady se svým Pokémoním přítelem "záchranný tým", který pomáhá najít ztracené Pokémony, vyvést je z nebezpečných lokací a tak podobně. Ačkoliv je to ale pohádka, obsahuje plno dialogů a příběh si dává záležet na tom, abyste se do Pokémoního světa opravdu vžili - a náležitě poznali i ocenili jeho jednotlivé obyvatele.

Příběh je pojat velmi odlehčeně a pohádkově.

Zdaleka nejlepším aspektem tohoto procesu je animace postaviček. Když jsem poprvé viděl, jak komicky našlapují někteří dvounozí Pokémoni nebo jak legračně peláší čtyřnozí Pokémoni typu Eevee, nevěděl jsem jestli se mám smát nebo plakat dojetím. Je to neodolatelně roztomilé, stejně jako jejich výrazy obličeje nebo karikaturní gesta během reagování na sebe navzájem i věci kolem nich. Zkrátka a dobře, pokud máte Pokémoni rádi, troufám si tvrdit, že zde je uvidíte nejroztomilejší, jak kdy vypadali. Pro mne osobně šlo o největší lákadlo ve hře, díky kterému jsem se k ní každý den rád vracel. Legračně hopsající Eevee mě dokázala stejně dojmout posté, jako poprvé. Navíc jsem nehrál 15 let starý originál, takže jsem chtěl vědět, jak se vysvětlí proměna mého lidského hrdiny do těla Pokémona.

Vzhůru do dungeonu

Během vašich interakcí s ostatními Pokémony v městečku nebo pomocí inzerátů věšených každý den na tabuli vedle pošty postupně dostáváte zadávány hlavní příběhové i vedlejší nepříběhové úkoly. Pokaždé je cílem vydat se do jednoho z postupně odhalovaných dungeonů na světové mapě a na určitém jeho patře najít a zachránit ztraceného Pokémona, případně najít ztracený předmět. Úkoly si můžete rozvrhnout popořadě dle vašich preferencí a obtížnosti.

Jednotlivé mapy dungeonů jsou náhodně generované, ačkoliv víceméně všechny mají podobnou strukturu větších místností, propojených úzkými chodbami. Ta úzkost je občas trochu problém, protože vaše parta může mít až 9 členů a pro souboje s nepřátelskými Pokémony (hra vysvětluje, že zdivočeli kvůli tajemným zemětřesením) potřebujete vůči nim zaujmout správnou pozici se svým týmem. Vše je přitom sledováno z nadhledu, ostatně původní hra byla pro Game Boy. V soubojích můžete vybírat jeden ze čtyř útoků každého Pokémona, případně mačkat "akční tlačítko" a on vybere konkrétní útok za vás. Automatizace je zde dokonce i pro pohyb dungeonem, dokud nenarazíte na nepřítele. Přišlo mi to jako docela příjemná funkce, kterou ostatně můžete kdykoliv přerušit.

Jednotlivé mapy dungeonů jsou náhodně generované.

Hra je v základu velmi jednoduchá a pokud byste ji vyloženě "grindovali" ve snaze o co nejrychlejší průchod, asi by vás začala poměrně rychle nudit svojí stejností a jednoduchostí. Nicméně pokud se jí budete věnovat o něco uvolněněji jakožto příjemné odpočinkové zábavě, včetně povídání si s vesničany, tréninkem v Doju, nakupování v obchodech, stavění vesniček pro vámi spřátelené Pokémony posilující váš tým a tak dále, jde o velmi příjemnou zábavu, kde je vyloženě radost si odpočinout od poněkud drsnějších "velkých her". Nenechte se ale mýlit, po dohrání zhruba dvacetihodinového příběhu můžete pokračovat v endgame, kde na vás čekají dungeony mnohem větší délky a obtížnosti.

Hru můžete zakoupit v Xzone.

Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX

Neodolatelně roztomilý výlet do světa Pokémonů, kde se stanete jedním z nich a ti ostatní pro vás nebudou jen ochočené příšerky, nýbrž opravdoví přátelé. Poměrně jednoduchá, ale funkční dungeon crawler záležitost, u které si můžete příjemně odpočinout od náročnějších her a poznat Pokémony blíže, než kdy předtím.

Nádherná malovaná grafika
Roztomilá animace postav
Zábavný pohádkový příběh