Zpět na článek

Diskuze: Recenze Sekiro: Shadows Die Twice - イースターエッグ

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Skully_CZ
Skully_CZ
Level 1 Level 1
1. 4. 2019 19:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za mě další klenot do sbírky FromSoftware. I přes slabší technickou stránku, je hra pěkná. Ozvučení a soundtrack skvělý. Čekají vás nádherné, vertikální a mistrovsky nadesignované a propojené oblasti. Jakmile si zvyknete na odlišný soubojový systém, čeká vás tuna zábavy. Boss fighty opět nezapomenutelné, doplněné o minibosse. Svěží novinkou je přitahovací hák a prostetické nástroje. Za mě 9/10.

Theogreel
Theogreel
Level 1 Level 1
30. 3. 2019 07:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

From Software vyvíjeli jen 3 hry ze série Tenchu (2 pro PSP a 1 pro XBox). Dost jich vydali, to jo... Myslím, že pro soulsborne hráče to nemá takový význam.

Johny
Johny
Level 20 Level 20
29. 3. 2019 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Parádní hra. Letošek začíná moc, moc dobře. S hodnocením souhlasím. Mě třeba ještě navíc vadilo uzamykání nepřátel. Neohrabané přepínání mezi nimi. No, a grafika. Jasně, chápu, je to souls hra, ale pardon je rok 2019 a tahle série už má něco za sebou. Je čas posunout ten engine někam, pokud to bude možné. Nebo začít dělat na novém. Vím, že by se mohlo spousta mechanik změnit a aktuální engine mají vývojáři totálně pod palcem, ale ten vizuál by potřeboval pořádně nakopnout. Každopádně soubojový systém...parádní, velmi uspokojující, když se daří vykrýt každý útok, a tahle si vyměňovat údery. Tedy do té doby, než vás zasáhnou. To pak ten pocit vymaže.

Fooley
Fooley
Level 1 Level 1
29. 3. 2019 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Také souhlasím, že recenze je napsána dobře, ale tu vítku s tím, že prozkoumávání není nějak obzvlášť důležité bych smazal :) Dost často se stává, že jsou na různých místech ukryté celkem vzácné a důležité looty, které vám ve hře pomůžou a já, jakožto srdcař souls her to prozkoumávání miluju :) Dále i když je to další ze "souls" her, tak bych to s tím nějak extra nespojoval. Ano, to jádro souls her to má, přeci jen je to od stejného studia, ale těch změn, popř. vylepšeních je tam dost a přesně jak píšete v recenzi, je to spíš takový bratranec :) Nicméně hra je to parádní, opravdu si jí užívám a myslím, že ve FS chybu se zasazením a zase trochu změnou chybu určitě neudělali :) a také souhlasím s komentem pode mnou, ta 8 mi přijde krutá :D 9/10 jak vyšitých :)

GoOdTiMe
GoOdTiMe
Level 44 Level 44
29. 3. 2019 20:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hmm.. Úplně bych netvrdil, že průzkum není podstatný. Nejen, že ty "obyčejné" předměty jsou vcelku využitelné, najít se dá se i spoustu klíčových itemů např. pro questy nebo upgrade materiály. Po světě se navíc valí i prayer bead. Design bossů mi přišel v pořádku, je v souladu s tím, že hra je tentokrát trochu více při zemi, ke konci navíc přibyde pár skvostných bossů, a to i těch mimo hlavní příběh. Jinak recenze musím říct pěkná, sice chybí zmínky o pár důležitých věcech, ale to už si ve hře každý najde sám. Pro mě osobně je to pořád "souls" hra (z žánru i přes absenci spousty rpg prvků nevybočuje, a pocity z ní mám podobné jako u čehokoli od FS) a sakra povedená, po Bloodborne a prvním Dark souls ji řadím na třetí místo. Jo a tu osmičku přepište na devítku, dík. :D

Jan Kalný
Jan Kalný
Level 1 Level 1
29. 3. 2019 20:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GoOdTiMe Jako netrvdim, že se využít nedaj, ale když člověk prochází každej kout a ve většině případů najde Fistful of Ash nebo Ceramic Shard, tak to zamrzí. Zvlášť, když ta cesta k těm itemům je zábavná. Proto jsem taky každopádně při popisu toho průzkumu zvolil slovo zpravidla. Rozhodně je důležitá část a nikdo by to neměl ignorovat, ale prostě tam chybí to nadšení a napětí, kdy člověk neví, jestli náhodou neobjeví něco fakt úžasnýho. Nějakou zbraň, brnění, nebo prostě něco. Oproti DS je to rozhodně na úplně jiný úrovni. Pokud jde o to, že v recenzi něco chybí, tak vždycky něco chybí :D Ale účel byl hlavně jenom popsat to, co dělá Sekiro Sekirem, to znamená opravdu ty nejpodstatnější věci, a na zbytek si může každej přijít sám. Koneckonců je u takovejch her to zjišťování nejlepší. Pokud jde o ty bosse, jako já nevim, na tomhle jsem se shodnul i s pár kamarádama a prostě... něco tomu chybí. Jsou samozřejmě výjimky, jak řikáš, hlavně ke konci, ale když si člověk vedle sebe postaví ty bosse a do toho ještě ty prominentní mini-bosse, většina je prostě japonskej válečník jeden vedle druhýho. Což jako jo, sedí to tomu a to nevytýkám, ale prostě to nemá ten... šmrcn? Nevim, jak to nazvat. A samozřejmě v neposlední řadě - pro mě osobně to zase souls hra není. Je to podle mě odlišný natolik, aby se to prostě souls hrou nazvat nedalo. V tom nejlepším případě je to prostě mix souls hry a akčního RPG/akční adventury/akčního něčeho, tzn. není to čistokrevná souls hra, což je pro mě dostatečnej důvod to prostě souls hrou nenazývat.

GoOdTiMe
GoOdTiMe
Level 44 Level 44
29. 3. 2019 20:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Kalný Že se tentokrát nekonají žádné "fashion hrátky", mě dost mrzelo, je pravda, že tím ten looting trosku ztrácí, minimáně pár kabátků tam mít mohli. Nebylo nad to, si v soulborne sérii dávat dohromady např. nějaký cosplay.

Jan Kalný
Jan Kalný
Level 1 Level 1
29. 3. 2019 20:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GoOdTiMe Vskutku. Ale jako vážně, jak řikám, ten looting a průzkum je určitě důležitej v kontextu spíš hratelnosti a prostě toho pocitu, že člověk dělá všechno a pořádně, ale zkrátka nikdy jsem z toho necejtil žádný terno ani nutkání najít opravdu všechno, co se dalo. Z hlavy si vybavím hned několik případů, kdy jsem něco vynechal a šel dál. A nikdy mi nic nechybělo, dopracoval jsem se k většině bossům, mám všechny prostetický nástroje, měl všechny předpoklady pro skrytej konec, Prayer Beady jsem měl taky všechny (minimálně všechny v tom světě) a upgrady nástrojů mám taky skoro všechny (teď chybí v zásadě už jenom Lapis). Fistful of Ash, Ceramic Shard, Oil a craftovacích částí najde člověk takový kvanta i jenom zabíjení nepřátel, že jejich najití jako loot všude možně po světě už je spíš takovej "ok" pocit. O to mi jde... A to je to, co mě mrzí. A proto si nemyslim, že je ten průzkum v širším měřítku TAK prospěšnej nebo TAK důležitej, jak by člověk rád nebo jak by v porovnání s DS/BB čekal.

void

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za mna 9/10. Jeden bod by som strhol za grafiku a hudbu. Inak vyborna hra s uzasnou hratelnostou, krasnou atmosferou a moznostou skumania.

kyaaa_senpai

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

uz bych prestal stim nesmyslem "ze to je jako souls hra" uz me to fakt neskutecne mrda a kazdy to prirovnava k darksouls tahle hra je jen dalsi masterpiece tak jako byl bloodborne UNIQUE za me 9/10 a to nemám odehrane dokonce, combat se mi libi-ta volnost- to ze muzete mrdat vic enemaku naraz jako páni pres blocky a counterattacky <3

MikeGrey

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

BB ale ten systém využívá ... jen se to jmenuje jinak. Jádro je furt stejný. V Sekiru nejsou vůbec.

MikeGrey

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souls hru práveže dělá ten systém duší ... šak se to po tom i jmenuje :D Mám odehrány všechny soulsborne hry (kromě Deamon Souls) a tohle k nim má vcelku daleko. Hratelnost je úplně jiná ... označil bych se za DS veterána ale tady mne pomalu vše nakope hnedou díru :D Tím somozřejmě nic nevyčítám ... Studio nemůže furt chrlit jen jednu hru ... Pokud to teda není Ubisoft a jejich AC :D

Fooley
Fooley
Level 1 Level 1
30. 3. 2019 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MikeGrey Ano, samozřejmě systém duší můžeš považovat za jádro souls her, přeci jen se to jmenuje Temné Duše :) Ale dle tvého názoru nepovažuješ za "souls" hru ani Bloodborne (které má k DS mnohem blíž, než Sekiro), páč tam to jsou blood echoes, ne duše. Mimochodem taky jsem dohrál veškeré soulsborne hry, i na platinu, takže za veterána se považuju celkem s klidem taky, ale prostě alespoň dle mého názoru jsou souls hrami nazývaný hry i kvůli jinému důvodu, než to, že sbíráš duše. :D

MikeGrey

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Právěže tam to jádro souls her není ... Tím byly vždy souly ... a ty tu nenajdeš. Tudíž nejde ani o soulovku.

Fooley
Fooley
Level 1 Level 1
30. 3. 2019 00:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MikeGrey Tak ono když se na tu hru člověk podívá, co zná a hrál Dark Souls sérii, popř. Bloodborne, tak to vidí i v Sekiru nebo mu to aspoň musí dost připomínat :) tím jádrem jsem myslel ten styl, náročnost, idoly (náhrada za bonfire) atd.., ale pořád je to stejný princip. Ale jak jsem psal, k Dark Souls nebo jako celek k soulovkám bych to taky nepřirovnával :) a "souls" hru přece nedělá jen to, že jako pointy/měnu jsou duše :)

Reklama
Reklama