Recenze The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom - opět legendární
i Zdroj: Nintendo
Recenze Recenze The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom - opět legendární

1

Statečná princezna Zelda tentokrát vzala věci do svých rukou.

Není žádná náhoda, že série Zelda patří mezi nejúspěšnější značky Nintenda a potažmo tedy herní série vůbec. Jedná se o jednoho z původních průkopníků myšlenky “toulat se rozlehlým otevřeným světem a zažít báječné dobrodružství”, jenže na rozdíl od mnoha podobných, Zelda i po téměř třiceti pokračováních dokáže stále vynalézat a překvapovat, obohacovat nejen sebe sama, ale i celý žánr. Přesně to se povedlo také v nejnovějším zpracování, které nás úplně poprvé vezme na cestu s princeznou samotnou, aby úžasným způsobem skloubilo 2D kořeny série s jejími nejnovějšími trendy, jako je stavění a bezbřehá interaktivita všeho se vším.

• Platforma: Switch
  • Datum vydání: 26. 9. 2024
  • Výrobce: Nintendo/Grezzo (Japonsko)
  • Žánr: Akční adventura
  • Dat ke stažení: 5 GB
  • Herní doba: 30+ hodin
  • Cena: 1 449 Kč (Alza)

Šmankote, princezno, čaruj

Když se po celém království začnou otevírat fialově zářící dimenzionální trhliny, pohlcující kusy světa včetně jeho obyvatel, mezi prvními obětmi jsou jak Král, tak statečný šermíř Link. Princezna Zelda je tedy donucena vzít věci do svých rukou a vydat se na výpravu za odhalením tajemství těchto trhlin a záchranou království. Naštěstí jí v tom pomáhá tajemná bytost jménem Tri, která princezně poskytne jak potřebnou magickou energii, tak kouzelnou hůlku. Díky těmto nástrojům může Zelda vykouzlit kopii prakticky čehokoliv, na co narazí - ať už se jedná o předměty nebo živé bytosti.

Ačkoliv příběh je zdánlivě roztomilá pohádka, obsahuje překvapivé množství filmečků i dialogů a znalci moc dobře vědí, že pod povrchem se opírá o silnou mytologii a historii velmi sofistikované série, pracující s tématy jako jsou osud nebo cestování časem. Fanoušci série se tedy mohou těšit na řadu zajímavých zvratů a odhalení, včetně návratů mnoha oblíbených postav i monster. Co je ale opravdu nezvyklé, to jsou role Zeldy a Linka. Princezna je vaší hlavní hrdinkou a hratelnou postavou, ale Link se také velmi zajímavým způsobem dostaví, byť třeba jinak, než byste možná čekali. Pokud máte v sérii nějakou tu oblíbenou postavu nebo prvek, je dobrá šance, že na ně dříve nebo později narazíte i zde.

Princezna může vykouzlit kopii prakticky čehokoliv, předmětů i bytostí.

Tou největší hvězdou celé hry je ale nová schopnost čarovat takzvané “Ozvěny”, neboli kopie věcí i bytostí. Potřebujete se dostat výše? Vykouzlete si stoličku. Potřebujete ještě výše? Vkouzlete si několik stoliček na sobě. Ještě výše? Vykouzlete si živého racka a nechte se jím vytáhnout nahoru. Útočí na vás monstra nebo nepřátelé? Nenamáhejte se, vykouzlete si svoje vlastní monstra a pošlete je proti sobě. Ve hře je nepřeberné množství těchto Ozvěn a tím pádem stovky kombinací, jak můžete řešit překonávání překážek nebo souboje. Začne to relativně pomalu, ale než se nadějete, budete mít takový arzenál a na obrazovce před vámi se budou dít takové šílenosti, že se vám o tom ani nesnilo. Jedinou slabinou systému je nutnost pokaždé listovat dlouhým seznamem dostupných kouzel - lepší by bylo mít tlačítkové zkratky pro pár nejoblíbenějších. Když ale dojde do tuhého, může i princezna vytáhnout meč a štít, aby bojovala napřímo, byť jen na chvilku (pomocí speciálního kouzla). Nechybí ani možnost telekineze, připomínající Ultrahand ze hry Tears of the Kingdom.

Malá velká Zelda

Výše popsané je mimořádné originální, technicky docela neuvěřitelné a nekonečně zábavné. Navíc to princezně dodává citelně odlišný styl hratelnosti, než hry s Linkem v hlavní roli. Celé to ale báječně funguje také proto, že je to vystavěno na velmi silných základních vlastnostech klasické hry ze série Zelda: můžete se vydat jakýmkoliv směrem a svobodně se toulat v rozlehlé, otevřené a pestré krajině. Jakmile ale vstoupíte do jednoho z menších nebo velkých dungeonů, hra operuje s jednotlivými místnostmi a hádankami, které je vyloženě radost překonávat. Kromě hlavního příběhového obsahu svět skrývá zábavné vedlejší úkoly. Dungeony kromě epických bojů s bossem na konci nabízejí také nepovinné, poschovávané poklady.

Mimořádné originální, technicky docela neuvěřitelné a nekonečně zábavné.

Přehlednosti toho všeho a nádherné pohádkové atmosféře samozřejmě pomáhá jedinečné audiovizuální zpracování. Pokud jste hráli remake Link's Awakening z roku 2019, pak máte dobrou představu - ostatně hru mají na svědomí stejní tvůrci. Grafika tak připomíná sbírku hraček nebo stavebnici lega, nad kterou klouže relativně nízko umístěná kamera. Dungeony navíc nabízejí pasáže s 2D pohledem z boku. Vše vypadá jako z hmatatelného materiálu a v pohybu nádherně ožívá. Bohužel i zde dochází k občasným propadům plynulosti, ale hra cílí na 60 snímků a často se jí toho daří i dosahovat. Naprosto nekompromisní je nádherná orchestrální hudba, nahraná živými nástroji.

Působí trochu jako předčasné vánoce, že jsme takhle krátce po sobě dostali další mimořádně hravou a přístupnou hru, která snadno okouzlí hráče i hráčky všeho věku. Podobně jako v případě titulu Astro Bot, také zde platí, že vám hra připomene samotnou esenci slova “hravost” a budete u ní mít úsměv od ucha k uchu - například když přímo během epické bitvy využijete přesunu bosse z jedné strany arény na druhou, abyste si rychle vykouzlili svoji vlastní postel a rychlospánkem v ní si doplnili trochu energie, než zase skočíte do boje. Nebo když si odemknete a navléknete na sebe jeden z vtipných kostýmů s unikátními vlastnostmi. Nebo když překonáte lávové jezero vykouzlením vodního tunelu vysoko nad zemí. Nebo když si vykouzlíte hejno strak, aby posbíraly rupie v trávě kolem vás. Těch báječných momentů v téhle hře je absurdní množství.

The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

Legendární série znovu našla způsob, jak sebe sama přepracovat do nové, mimořádně vynalézavé a zábavné podoby. Navíc se konečně splnil sen mnoha fanoušků i fanynek - nejen že mohou hrát za samotnou princeznu, ale její styl je unikátní a perfektně ji odlišuje od tradičního hrdiny. Tím největším zázrakem je ovšem skloubení tradičních kořenů série s revolučními moderními mechanikami.

Rozlehlý otevřený svět k prozkoumání
Nápadité malé i velké dungeony
Pestré možnosti řešení hádanek