Recenze Total War: Warhammer III
Recenze Recenze Total War: Warhammer III

Recenze Total War: Warhammer III

Michael Jones

Michael Jones

24

Fanoušci nebudou zklamáni.

Sledování různých diskuzí, ukázek a názorů hráčů byl můj denní chléb, zatímco jsem netrpělivě vyčkával na příchod nového Total War: Warhammer. Tato série jako celek je zdaleka moje nejhranější strategická hra a třetí díl vylepšuje a staví na základech, které předchozí dva díly pomohly nastavit. Věřte, že to stojí za to.

• Platforma: PC
  • Datum vydání: 17. 2. 2022
  • Výrobce: Creative Assembly (Anglie)
  • Žánr: Strategie
  • Česká lokalizace: titulky a rozhraní
  • Multiplayer: ano, až 8 hráčů
  • Dat ke stažení: 120 GB
  • Herní doba: 20+ hodin
  • Cena: 1499 Kč (Xzone)

Rasy a změny

Začněme s rasami. K dispozici máme sedm základních (a jednu unikátní) hratelných frakcí při vydání a každá z nich je nejen vizuálně odlišná. Carství Kislevu známé jako oblast Ledové Královny. Za Pohořím smutku a stepí leží bájné království Cathay. Ogrové jsou rasa velkých humanoidů, drsných, krutých a vždy hladových. Mocná čtyřka představující bohy chaosu: Nurgle, Khorne, Slaanesh, Tzeentch. Bonusem jsou také Legion of chaos pod vedením Daemon Prince. Jedinečná frakce, která je kombinací čtyř velkých mocností, ale přesto si zachovává svou jedinečnost.

Uživatelské rozhraní je přehledné a působí na pohled čistší, než v předchozích dílech. Pokud se podíváme na nové mechaniky, mezi hlavní vylepšení patří takzvaný “quick deal”, který urychluje diplomacii a nábor spojenců: Umožňuje rekrutovat z jiné frakce, což vám pomůže, pokud máte slabiny v jednotkách. Osobně jsem jej využil například pro získání jednotek schopných boje na dálku při hraní za Legie Chaosu, které jsem měl vybavené především na boj zblízka.

Prolog

Prolog byl pro mne příjemné uvítání jakožto pro vracejícího se hráče série. Zaučíte se v něm všem novým a potřebných mechanikám, což v některých případech nemusí znít jako zábava, když už vlastně víte jak to funguje - ale nenechte se odradit! Doprovázet vás bude příběh, který je plně dabovaný a postupně vás plně přenese do děje, kde se také dozvíte střípky zajímavých informací pro další kampaně.

Noví hráči, na které je prolog zaměřen, se naučí základy hry. Od tipů pro boj až po navigaci v systémech celého světa, jako jsou dovednosti a vylepšování. Stále je zde velké množství informací, které musíte jako nový hráč vstřebat, ale tato mini kampaň s mnoha bitvami vám dá dostatek času na rozkoukání.

Kampaň

Již na začátku hry se dozvíte, že centrem kampaně je Ursun, medvědí bůh Kislevu a Daemon princ Be'lakor. Vaším cílem je vstoupit do čtyř unikátních říší každého boha a ukrást jejich moc. Ta vám poskytne potřebnou sílu, abyste mohli otevřít vlastní portál, přes který se finálně dostanete za samotným Be'lakorem a Ursun-em. Jak to celé dopadne je ve vašich rukách.

Ačkoliv v předchozím dílu nás kampaň Vortex nezklamala, myslím si, že The Realm of Chaos je o krok výše. Její vizuálnímu zpracování a unikátní mechaniky, se kterými se v každé říši potýkáte, vás udrží u obrazovky na spoustu hodin. Drobným mínusem kampaně je, že jsem si přál, aby interakce mezi postavami nebyly tak generické a podobné tomu, jak fungují v prologu. Dialogy v kampani jsou totiž méně výrazné a opakující se. Není to ale něco, co by bylo tak negativní, aby to vyloženě zkazilo samotné hraní.

Má oblíbená frakce

Každý díl má pro mne nějakého toho oblíbence. Zkusíte vše, ale stejně nedáte dopustit na toho jednoho. V tomto díle tomu nebylo jinak. Při mých prvních krůčcích ve Warhammer sériích jsem si zamiloval Trpaslíky s jejich houževnatostí, později to byl Skaven díky množství jednotek na obrazovce plus unikátnímu stylu hratelnosti s pod-městy... a nyní Legie chaosu. Způsob, jakým můžete upravovat a tvořit svého vlastního démonického prince, který se postupně stává silnějším a silnějším... máte zkrátka pocit, jako kdyby se měnil v krále démonů. Nebo spíš boha démonů.

V kampani jsem se rozhodl oddat pouze jednomu bohu chaosu, což mi umožnilo přístup k jednotkám Khorne: ti mi dali přístup k mechanice “bloodletting”, která vás odměňuje za neustálé vyhrávání bitev, což jsem plně využil. Herní styl většiny těchto jednotek je plně založený na boji z blízka, nemáte tak mnoho možností strategického rozložení, jako s útočníky na dálku. Osvojil jsem si tedy taktiku přímého útoku s nejsilnějšími jednotkami: díky tomu byli boje kruté a já jsem měl pocit, že jsem ten pravý démonický lord chaosu.

Okamžik, kdy jsem opravdu pocítil rozsah zuřivosti mojí démonické armády, nastal, když jsem vtrhnul do hlavního města armády elfů: tyhle nádherné lesy a dřevěné stavby vypadaly tak poklidně, ale pak se jimi najednou řítila moje armáda démonů, deroucí se skrz nepřátele jako potopa, zatímco můj Pán démonů na maximální úrovni chrlil oheň ze zadní linie. Poklidná osada se proměnila v nový domov chaosu a zkázy.

Recenze Total War: Warhammer III

Citelným plusem je vylepšení celkového vzhledu s velkým množstvím obsahu, který se bude dále rozšiřovat a jistě si jej oblíbí nováčci i veteráni. Děj vás dokáže natolik vtáhnout, že se budete cítit, jako kdybyste opravdu válčili uprostřed říše chaosu. Pokud si nejste jisti kterým dílem začít, Warhammer III je skvělým nástupním bodem do série.

Nové mechaniky
Výborný příběh
Vynikající pro začátečníky