Recenze Unicorn Overlord - anime armáda
Recenze Recenze Unicorn Overlord - anime armáda

Recenze Unicorn Overlord - anime armáda

2
Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5

Strhující japonské strategické RPG.

Unikátní výtvarný styl japonského studia Vanillaware fanoušci poznají na první pohled - znát ho můžete například z her jako 13 Sentinels nebo Dragon´s Crown. Jejich nejnovější hra jím také přetéká, navíc se ale jedná o velmi rozsáhlou a hlubokou strategii, o které její tvůrci snili deset let a vyvíjeli ji na pozadí ostatních jejich titulů mezitím. Tato dlouhodobé péče je na hře rozhodně poznat. Není náhoda, že se zdánlivě nenápadná 2D záležitost prodává za plnou cenu velkých her (60 dolarů na americkém PSN) a že se její fyzické kopie velmi rychle vyprodaly jak v domovském Japonsku, tak i jinde ve světě.

• Platforma: PS5
  • Datum vydání: 8. 3. 2024
  • Výrobce: Vanillaware (Japonsko)
  • Žánr: Taktické RPG
  • Dat ke stažení: 7 GB
  • Herní doba: 50+ hodin
  • Cena: 1499,- Kč (Alza)

Romantické dobrodružství

Příběh začíná jako mnoho japonských fantasy tohoto druhu: zrádný generál povraždí královskou rodinu, pouze jejich nedospělý syn Alain unikne s věrným strážcem, rytířem Josefem do azylu v sousední zemi. Tam pod Josefovým vedením usilovně trénuje a připravuje se na chvíli, kdy již jako dospělý vyrazí na tažení zpět k domovině, aby po cestě verboval spolubojovníky a armádu pro svržení krutého tyrana. Jakkoliv je ale zápletka tradiční klišé, život jí nádherně vdechují skvěle napsané i nadabované dialogy, díky kterým téměř každá ze stovek postav ve hře na všech stranách konfliktu opravdu vyniká.

Spíše než strhující hlavní příběh vás tedy bude hra bavit menšími příběhy jednotlivých spojenců i protivníků, které budete po cestě potkávat. Sílu zážitku citelně umocňuje možnost v řadě případů rozhodnout, koho chcete do své armády přibrat a koho ne - milost můžete přitom udělit i řadě poražených protivníků. Kontinent má několik říší a žijí v nich různé národy, kromě těch lidských třeba i elfové nebo všelijaké variace na "furries". Zlatým hřebem vámi psaného a ovlivňovaného příběhu je pak výběr vaší družky, důležitý pro budoucnost celé říše. Sympatických postav pro tento účel je ve hře tolik, že jsem měl s rozhodováním opravdu problém (nakonec jsem zvolil královnu elfů a mělo to docela zajímavý průběh).

Milost můžete udělit i řadě poražených protivníků.

Ačkoliv jádrem hry jsou samozřejmě bitvy a souboje, úplně stejně mne bavilo i pouhé toulání se herním světem, kde můžete po vzoru původních her ze série Zelda objevovat všelijaké skryté truhlice, jeskyně či poklady. Kromě hlavních příběhových lokací a bitev je herní svět zaplněn těmi nepovinnými, které vás vybaví kromě jiného dalšími postavami a zdroji. Je ohromně uspokojující osvobodit město a následně jej obyvatelům pomoci opravit, aby vám z něj potom odváděli příspěvky pro vaše tažení. Samotného mne zaskočilo, když mi na konci hry padla platinová trofej - očividně jsem si hraní užíval natolik, že jsem mimoděk prozkoumal 100% světa, odehrál úplně všechny bitvy a naverboval všechny postavy.

Poctivá anime válka

Samotné bitvy mají dvě aktivní části - na mapě rozhodujete o pohybu vašich jednotek a je zde možné zastavit čas. Jakmile se vaše jednotka srazí s nepřátelskou, boj proběhne automaticky, ale můžete se na něj samozřejmě dívat a je plný působivých animací. Souboj sice neovládáte přímo, ale máte obrovský vliv na jeho průběh tím, jaké dvě jednotky jste proti sobe postavili, v jaké formaci jsou v té vaší poskládány postavy, jakou jste jim dali výzbroj a také jak jste jim nastavili podrobné "AI prompty" a priority v boji. Ačkoliv to tedy na první pohled může připomínat auto-šachy, máte obrovský vliv na průběh každého souboje. Hra má téměř stovku druhů povolání a nepřeberné množství kombinací kouzel či schopností, včetně těch unikátních pro určité postavy.

Hra na první pohled může připomenout například sérii Fire Emblem a obecně fanoušci všech japonských taktických RPG si zde přijdou za své. Zpočátku jsem si poněkud pletl relativně zvláštně rozmístěná tlačítka pro některé funkce, ale po pár hodinách mi ovládání přešlo do krve. Pestrá nabídka obtížností umožní zábavu naprostým nováčkům i protřelým veteránům. Nelineární příběh pak snadno zláká ty, komu jeden zhruba padesátihodinový průchod hrou nebude stačit. Jak jsme u Vanillaware titulů zvyklí, hra vypadá i zní báječně a neobsahuje žádné technické problémy, alespoň ne ve verzi pro PS5, kterou jsem hrál. Pokud jste fanoušky taktických her nebo propletených osobních příběhů, určitě byste měli dát tomuhle titulu šanci.

Recenze Unicorn Overlord - anime armáda

Taktické JRPG vypráví zdánlivě tradiční příběh, ale vaše srdce si získá stovkami skvěle napsaných i zahraných postav a jejich propletených příběhů. Samotné bitvy jsou strhující jak na pohled, tak po té strategické stránce. Fanoušky žánru Unicorn Overlord v žádném případě nezklame, desetiletá péče je na hře znát.

Strhující taktické bitvy
Stovky skvělých postav
Zábavné zkoumání světa