Recenze Watch Dogs Legion: Bloodline DLC - rodinné problémy
Recenze Recenze Watch Dogs Legion: Bloodline DLC - rodinné problémy

Návrat do Londýna v soustředěnější příběhové kampani.

Třetí díl hackerské městské open world akce Watch Dogs s podtitulem Legion (OpenCritic 74%, naše recenze zde) loni poněkud nešťastně dorazil pouhé dva týdny před konkurencí z vlastní stáje, takže většina fanoušků open world her dala přednost řádění s vikingy ve Valhalle. Ti, kteří se ale do Londýna blízké budoucnosti vydali, často kritizovali, že hra díky možnosti verbovat jako hratelnou postavu kohokoliv na ulici poněkud ztrácí osobnost a hráči pak na postavách nezáleží. Především tuhle kritiku se snaží napravit první - a dost možná i jediné - příběhové DLC, které přivádí zpátky dvojici ústředních postav z minulých dílů a navíc se do velké míry soustředí na rodinné vztahy jednoho z nich.

• Platforma: PC (recenzovaná verze), PS4, PS5, X1, XSX/S
  • Datum vydání: 6. 7. 2021
  • Výrobce: Ubisoft
  • Žánr: městská akce
  • Dat ke stažení: 45 GB
  • Herní doba: 5+ hodin
  • Přístupnost: 18+
  • Prodejní verze: digitální
  • Cena: 329,- Kč samostatně; 649,- Kč Season Pass

Návrat veterána

Hlavním hrdinou Bloodline je Aiden Pearce, protagonista původní hry. Roky utajeného odboje proti všemožným druhům organizovaného zločinu si na něm ale vybraly vysokou daň, takže Aiden sice působí jako extrémně schopný, ale přeci jen stárnoucí a zahořklý bojovník. To je posíleno nejen jeho hustým vousem, ale především mimořádně chraplavým hlasem, který mi okamžitě připomněl Metal Gear Solid. Aiden si je vědom toho, že se blíží nevyhnutelnému konci své vražedné cesty a než jej minulost dostihne, rozhodne se po patnácti letech kontaktovat svého synovce, Jacksona - toho času studenta v Londýně.

Tohle je Londýn po "Zero Day" teroristickém útoku, ale ještě před zformováním nové skupiny DedSec odboje. Město je tedy z velké části uzavřené jednotkami Albionu a všichni padouši z původní hry jsou přítomní. Každopádně musím připomenout, že samotné město je pořád největší hvězdou celé hry: Chicago nebo San Francisco v minulých dílech série měly také své kouzlo, ale Londýnu vyloženě sedne moderní využívání ray tracingu, jelikož tohle je město téměř nonstop zahalené deštěm. Projíždět se jeho nočními deštivými ulicemi, ozářenými nespočetnými odlesky neónů, za doprovodu britského popu nebo třeba klasické hudby, je pořád stejně silný zážitek.

Aiden si uvědomuje, že se blíží nevyhnutelnému konci své vražedné cesty.

Zatímco co se Aiden a jeho synovec Jackson snaží navázat zpřetrhaná rodinní pouta, do města dorazí také oblíbený hacker Wrench z druhého dílu série. Svérázný anarchista svým řáděním následně pořádně zkomplikuje situaci všem zúčastněným. Ústředním předmětem konfliktu je tentokrát boj dvou technologických korporací o patent na přímé ovládání robotů pomocí lidské mysli, ale stejně jako v hlavní hře, to nejzajímavější se nakonec odehraje v domě a laboratoři svérázné vědkyně a vizionářky Skye Larsen. Bloodline zachází do poměrně nečekaných extrémů ve snaze prohloubit a zúročit Aidenovu historii.

Slušná jednohubka

Podle toho, zda se rozhodnete plnit vedlejší mise a jakou obtížnost si nastavíte, může vám průchod příběhem Bloodline zabrat od pěti do deseti hodin. Ve městě se nachází pětice zadavatelů vedlejších úkolů, které se svojí náplní příliš neliší od hlavních misí - jen neobsahují tolik příběhových sekvencí. Za splněný vedlejší úkol většinou trvale odemknete novou schopnost nebo součást výzbroje či vybavení - tyto odemykatelné odměny přitom vidíte dopředu, takže si můžete misi vybrat podle nich. Samotné mise jsou relativně tradiční infiltrace nepřátelských budov a základen, kde můžete kombinovat kradmý přístup s divokou akcí, většinou podle vašich preferencí. Dojde i na jednu divokou vzdušnou akci s létajícím dronem, který připomíná spíš létající tank.

Pokud vás bavila původní hra, nejspíš si užijete i tento přídavek. Dokonce je dobrá šance, že Bloodline opravdu potěší ty, komu připadalo hraní za náhodné postavy v hlavní hře příliš neosobní - pokud jste DLC získali v rámci Season Passu, můžete dokonce hrát za Aidena i Wrenche přímo v hlavní hře nebo jejích online módech. Stav hry na PC není dokonalý, narazil jsem na zhruba pětici drobnějších chyb typu škálování UI nebo zaseklý nepřítel. Hra občas působí, jako že její systémy tak tak drží pohromadě - ale o chvíli později vás naopak chytne působivým vizuálem a zabaví slušnou porcí stylové akce. Rozhodně je cítit velký rozpočet hry a skutečnost, že na ní pracovalo několik studií Ubisoftu. Každopádně příběh mne nakonec překvapil několika opravdu povedenými sekvencemi a zážitek z projížďky deštivým Londýnem plným ray tracingu má pořád stejné kouzlo, jako loni.

Pokud vás bavilo plížit se, střílet, jezdit a hackovat v působivé vizi Londýna blízké budoucnosti z původní hry, nejspíš si užijete i tento přídavek. Komu vadilo hraní za náhodné postavy z ulice, určitě ocení návrat původního hrdiny série a zvýšený důraz na příběhovou stránku. Slušná jednohubka pro fanoušky série.

Stále působivý Londýn
Uspokojivý mix plížení a akce
Zajímavé příběhové pasáže