Recenze Zombies módu Call of Duty: Black Ops Cold War
Recenze Recenze Zombies módu Call of Duty: Black Ops Cold War

David Bernard

David Bernard

8

Jsou nemrtví nacisté zábavnější než letošní multiplayer?

V minulých dvou recenzích nového Call of Duty: Black Ops Cold War, jsme se věnovali velice povedené kampani a bohužel pouze průměrnému multiplayeru. Během víkendu jsem si vzal na paškál poslední kousek z pomyslného trojlístku, a to Zombie mód. Na konci dnešního článku vám také přineseme zhodnocení Black Ops Cold War jako celku. Již teď vám ale mohu prozradit, že zvolit výslednou známku, nebylo nic jednoduchého.

Pouhá chvíle klidu

Návrat Zombie módu se nese v duchu záhadného příběhu, který navazuje na minulé události. Opět zde figuruje dimenze Aether - tajemné místo mimo náš svět a realitu, které obývají netvoři jako vystřižení z nočních můr. V letošním díle je onou hybnou silou zla The Dark Aether - místo, které vzniklo na konci Tag der Toten (Dne Smrti), tedy během předchozích událostí Zombies děje. Vstoupit do něj můžeme na mapě Die Maschine, a to za pomoci portálů. Die Maschine je prozatím jedinou mapou, na které se příběh odehrává. Jedná se o předělanou a rozšířenou zombie mapu z Call of Duty: World at War (Nacht der Untoten). Nachází se v polském Morasku, přesněji v opuštěné nacistické výzkumné laboratoři, která sloužila pro experimenty s urychlováním částic. Ty vedly k projektu Endstation, jenž otevřel portál do již zmíněného Dark Aetheru, což se stalo omylem a nacisté to rozhodně neměli v plánu. Na příběhu se mi líbí, že pracuje s historicky doloženým zájmem třetí říše o okultismus a paranormální jevy. Toto téma mne vždy velice zajímalo.

Die Maschine je prozatím jedinou mapou.

Po skončení druhé světové války, prozkoumávala Moraskou laboratoř sovětská skupina Omega Group. Díky tomu došlo k dalšímu kolapsu a úniku temných bytostí na povrch, a to napříč celým světem. Tajná organizace Requiem, spadající pod americkou CIA, byla vyslána, aby události prověřila. To vše, jen aby se setkala se zombíky, plaguehoundy, podivnými, medůzu připomínajícími tvory a tajemnou zelenou mlhou, ve které se procházejí velké zlověstné bytosti. Polsko, jedna z nejvíce válkou zasažených zemí, si tedy příliš neodpočinulo.

Zombík sem, zombík tam

I když se ve hře aktuálně nachází pouze jedna mapa, nesmutněte. Je opravdu rozsáhlá a skrývá mnohá tajemství, které ocení převážně příběhu znalí veteráni Zombie módu z minulých dílů Call of Duty. Premisa módu je vcelku klasická a jednoduchá. Likvidujete vlny nemrtvých ultra-pravičáků. Jednu po druhé. Každým kolem se zvyšuje obtížnost a sem tam dorazí nějaký ten boss. Ve chvílích, kdy se po vás nesápou mrtvolně bledé ruce, doplňujete munici, opravujete zátarasy a kupujete vylepšení. Pokud vydržíte dostatečně dlouho, podíváte se i do útrob zmíněné laboratoře, která skrývá nejedno tajemství či nějaký ten easter egg.

Die Maschine lze hrát ve dvou variantách. První z nich je na předem určených dvacet kol, druhá je pak nekonečná a ve vyšších úrovních opravdu velice těžká. Postupně sbíráte materiál potřebný pro odemykání dveří, obnovení generátorů a aktivaci různých strojů. Velkou roli hrají také portály, díky kterým mnohokrát navštívíte onu zmíněnou pekelnou dimenzi - Dark Aether. Mapu Die Maschine by v budoucnu měly doplnit další, a to formou bezplatných přídavků pro všechny majitele hry. Inu, live service model her je prostě běžnou záležitostí. Zvykejme si.

Je to pravda odvěká, že zbraně dělaj člověka

Text původní písně tak sice nezní, ale co se týče Zombie módu v Black Ops Cold War, je tomu skutečně tak. Obrovskou změnou je možnost přenášt své loadouty z klasického multiplayeru. Ba co víc, zbraně sdílí své levely a v obou případech také zkušenosti. Nemusíte se tak trápit opětovným zvyšováním úrovně vaší oblíbené útočné pušky či brokovnice. To stejné platí také pro operátory a jejich skiny. Polní upgrady v Zombie módu nalezneme ve formě speciální ability, která se postupně dobíjí. Příkladem budiž mrazící past, která vás mnohdy zachrání před jistou smrtí. Při likvidování hord nemrtvých samozřejmě sbíráte granáty, flashbangy atd. Ledasco lze také zakoupit v automatech, a to za body, které získáváte zabíjením. Často budete také otevírat tzv. Mystery Box, ve kterém se nachází náhodné zbraně různé kvality. Ty lze také zakoupit tzv. Wall Buyem, tedy za určitý obnos sebrat ze zdí, na kterých visí.

Jedna věc se u zbraní mění. A to jejich rarita. V Zombie módu Black Ops Cold War můžeme najít pět klasicky rozdílných kvalit. Běžnou, neobvyklou, vzácnou, epickou a legendární. Rarita určuje výši poškození a počet nasazených vylepšení (attachementů). S každým dalším kolem, které přežijete, se např. zvyšuje také šance, že získáte kvalitnější zbraň z Mystery Boxu, ze kterého lze získat také podpůrné předměty jako kulometnou věž, bojový luk, granátomet War Machine, kulometčíka ve vrtulníku (při jeho použití se na povrchu mapy stáváte immuními) či možnost vlastnoručního oživení. Tato změna je vítaná.

Často budete také otevírat tzv. Mystery Box.

Novinkou je taktéž možnost exfiltrace - tedy úprku z mapy v případě, kdy už na zplozence zla nestačíte. Ta je přítomna pouze v Endless variantě Die Maschine. Po desátém kole můžete odletět a užít si své trofeje, ale pokud se rozhodnete pokračovat dál, další možnost k exfiltraci budete mít až po každých následujících pěti kolech (15, 20, 25, 30 atd.). Při snaze odletět ale počítejte se zvýšeným počtem valících se nepřátel a také s jejich vyšší agresivitou. Dobře si tedy rozmyslete, jak budete postupovat. V letošních Zombies bohužel prozatím nefunguje možnost split-screenu. Hrát lze tedy pouze online. Pryč jsou taktéž parťáci řízení umělou inteligencí. To ve výsledku znamená, že se do hry pustíte buď sólo, nebo online v až čtyřech hráčích. Pouze čas ukáže, jestli se autoři z Treyarchu rozhodnou možnosti prohloubit.

Dvě menší odbočky

Mimo mapu Die Maschine, mají Zombies v nabídce ještě dva menší módy. Prvním z nich je Onslaught, který je aktuálně časovou exkluzivitou pro konzoli PlayStation. Onslaught je určen až pro dva hráče, kteří se s nemrtvými utkají na jedné z map běžného multiplayeru. Základem je neustále se držet v oblasti levitujícího energetického orbu, který se pohybuje po mapě. Pokud se dostanete mimo jeho pole působnosti, budete dostávat periodické poškození, a to do doby, než zemřete. Po každém kole se v oblasti objeví elitní nepřítel. Klasicky je každé kolo těžší a těžší. Popravdě mne Onslaught nebavil a jeho časová exkluzivita pro jednu platformu tomu také nepřidává.

Druhým mini módem je Dead Ops Arcade. Izometrický pohled nás bere zpátky v čase, do dob arkádových automatů. Svého operátora vidíte z vrchu a střílite za pomoci L páčky, teda alespoň na PlayStationu. Dead Ops Arcade mě kupodivu solidně bavilo, i když se jedná spíše o takovou jednohubku. Rozhodně jej ale stavím před výše popsaný Onslaught.

V partě zábava, ale ti kolemjdoucí...

Drtivou většinu času jsem Zombie mód hrál s náhodnými hráči - s tzv. randomáky. Bylo to způsobeno převážně tím, že moji přátelé jsou buď časově indisponování, nebo vůbec nevlastní Call of Duty: Black Ops Cold War. Případně si spokojeně pokračují ve výborném loňském Modern Warfare. Z toho důvodu jsem byl většinu her spíše frustrován. Spoluhráči zmateně běhali po mapě, nepomáhali si, nebo jen tak stáli a mířili do země. Nechce se mi věřit, že bych na kolegy měl takovou smůlu. Tento problém bývá ale u her, které podporují matchmaking, velice častý. To neznamená, že nemůžete narazit na skvělou partu cizinců. Když se to podaří, nové zombíky si dosyta užijete. Pokud je ale budete hrát často, mapa Die Maschine se vám dříve či později ohraje. Bohužel.

Co musím ale vyzdvihnout, je audiovizuální zpracování módu. Na to, jak jsem si v minulých dvou recenzích relativně dost stěžoval na grafickou stránku letošního Call of Duty, jsou Zombies díky všemožným portálům, dimenzím, mlze a světélkům, opravdu vizuálně povedeným módem. Můžete namítat, že je to tím, že jsem je hrál již na PlayStationu 5, místo čtyřky, ale když jsem si na nové konzoli zapnul multiplayer, neviděl jsem oproti minulé generaci konzole téměř žádný rozdíl v grafice a detailech. Tedy samozřejmě až na jeden zásadní, a to možnost hrát na 120 símků za vteřinu.

Zombie mód v novém Call of Duty se relativně povedl. V mých očích jej sráží opět nedostatek obsahu. Nedobrá byla i má zkušenost s matchmakingem. Pokud máte ale partu kamarádů, kteří se s vámi rádi vrhnou do urputného masakrování stoupenců zla, pocházejícího z Dark Aetheru, užijete si notnou porci zábavy. Pro sólo hráče je pak doporučit hru problematičtější. Zombíci se s vámi párat nebudou. Není to lehký mód a prostoru pro chyby je poskrovnu. Pokud jste ale fanoušci okultního příběhu, který pokračuje letošním dílem a lačníte po novém lore (příběhové informace), směle do toho.

Celkové zhodnocení letošního Call of Duty

A teď nastává okamžik, který jsem zmínil hned na začátku dnešní recenze. Zhodnocení Call of Duty: Black Ops Cold War jako celku. Kampaň byla velmi povedená, o tom není pochyb. Skvělé dobové zasazení, akční jízda, inovace. Až na pár nedostatků není co řešit. Udělili jsme osm bodů z deseti. Multiplayer je naopak plytký a s minimem obsahu. Navíc mu jde proti hodnocení i znatelný grafický downgrade oproti loňskému Modern Warfare. Dosáhl tak pouze na šedě průměrných pět bodů z deseti. Zombie módu nakonec dávám bodů sedm, a to z důvodu kvalitní, dobře nadesignované mapy, zábavě v okruhu přátel a velmi dobré okultní atmosféře. Bohužel tato část nového Call od Duty taktéž trpí na nedostatek obsahu a pokud ji budete hrát hodně často, rychle se vám okouká. Náhodní hráči jsou často spíše trnem v patě.

Zombie módu nakonec dávám sedm bodů z deseti.

Když všechny tři recenze zprůměrujeme, dostaneme se na ďábelských 6,66 bodů z deseti. Tudíž byste mohli předpokládat, že si nové Call of Duty: Black Ops Cold War odnese na vysvědčení sedmičku. Bohužel bych neměl čisté svědomí, pokud bych hře tuto známku udělil. Loňské Modern Warfare je pro mne silná osmička a letošní díl se mu prostě nedokáže vyrovnat. Call of Duty: Black Ops Cold War si tak od Zingu nakonec odnáší výsledné hodnocení 6/10 a já doufám, že až autoři přidají nový obsah, budu moci své rozhodnutí znovu zvážit.

Zombie mód v novém Call of Duty si užijete převážně s partou kamarádů. Hra s náhodnými hráči, je totiž často velmi frustrující zkušeností. Skvěle nadesignovaná mapa Die Maschine, inovace týkající se arsenálu a v pozdějších kolech neúprosná obtížnost, dělají z módu kvalitní zábavu, která nicméně trpí na nedostatek obsahu. Pokud vám ale ke štěstí stačí likvidace zástupů prohnilých nácků, budete spokojeni.

Parádní mapa Die Maschine
Inovace arzenálu a vybavení
S přáteli skvělá zábava