Red Faction: Armageddon
Blogy čtenářů Článek Red Faction: Armageddon

Red Faction: Armageddon

Playman ...

Playman ...

Planeta Mars trápí představivost lidí již několik tisíciletí. Jirka Paroubek si myslí, že ji obývají zelení marťani, Paul Verhoeven zase doufal v…

Reklama

Planeta Mars trápí představivost lidí již několik tisíciletí. Jirka Paroubek si myslí, že ji obývají zelení marťani, Paul Verhoeven zase doufal v prosititutky se třemi prsy. A někde mezi těmito dvěma jsou vývojáři z týmu Volition, kteří pod dohledem THQ kutí již čtvrtou hru v rámci série Red Faction.

 

Ze střílečky se postupem času stala futuristická variace na Grand Theft Auto. Lineární chodby a podzemní tunely plné vojáků a zářících mutantů jsme postupně změnily za rozsáhlý povrch Marsu, po kterém jsme se mohli zcela volně pohybovat v pestré škále dopravních prostředků. Jednu věc však měly všechny díly série společnou - destrukci. Zkázu jsme rozsévali vždycky a všude, po svých i z kokpitu důlního robota. A tento aspekt zůstane zachován. A to i přes fakt, že se v rámci žánrových škatulek posuneme zase někam jinam - Red Faction: Armageddon totiž bude survival horor. Volition se chtějí svézt na úspěchu Dead Space, a tak přicházejí se svým vlastním dělníkem, který hluboko pod povrchem Marsu musí bojovat s rozespalou mimozemskou chamradí.

 

Děj hry je zasazený do roku 2170, tedy padesát let za události z Red Faction: Guerrilla, kde jsme s Alecem Masonem úspěšně zachránili obyvatele Marsu před diktaturou Země a jednotek Earth Defense Force (stejné jednotky, kterým jsme pomáhali v prvních dvou hrách - to je vývoj událostí, co?). Nicméně během následujících desítek let si pokusy o terraformování planety začaly vybírat svoji dań. POčasí se značně zhoršilo. Bouřky a tornáda začala být mnohem častější a hlavně silnější, takže vám vyfoukala hlavu i s tím, co máte uvnitř. Během padesáti let se tak povrch Marsu stal pro člověka neobyvatelným a lidé se museli stáhnout pod zem, do dolů, které z Rudé planety udělaly strategicky důležité místo. Když si však mysleli, že to nejhorší mají za sebou, z nitra planety začalo pronikat něco mnohem horšího. Darius Mason, vnuk hlavního hrdiny předchozí hry, se snažil př přežít, jak to jenom šlo. Doprovázel konvoje, doručoval zásilky, prozkoumával dávno zapomenutá místa na červeně zbarvené mapě. Během své poslední zakázky byl však zatažen do léčky. Omylem otevře tisíce let zavřený sarkofág a probudí tak k životu starou mimozemskou rasu. Záhy začnou mizet obyvatelé, přeruší se komunikace mezi městy a z temných koutů se ozývají děsivé zvuky.

 

 

 

Darius tak musí  převzít kladivo po svém dědečkovi, napravit chyby, které napáchal, a zachránit lidstvo. Jedním mohutným máchnutím rozdrdí lebky nepřátel a všechno bude zase pěkně sluníčkové jako dřív. No dobře, takhle lehké to nebude, ale to je pro nás pro hráče jedině dobře. Do rukou se nám totiž dostane pestrá škála zbraňového arzenálu, který jsme ještě nikde neviděli, a sním na Marsu rozpoutáme další revoluci. S každým zmáčknutím spouští se tak Armageddon vrátí ke kořenům série, kdy byla Red Faction v podstatě klasickou střílečkou. Ve Volition chtěli udělat pokračování, ale domnívali se, že další zabíjení zlých chlapíků už by nikoho nebavilo. Stejně tak chtěli udělat intenzivnější hru s větším důrazem na příběh. Ačkoliv Guerrilla byla velmi povedená, zápletka a úkoly se tím vším jezděním rozdrobili na prach. Proto ve Volition začali přemýšlet, jak by se s tím vypořádali. Možná je napadlo pustit si znovu DVDčko s Total Recall, nicméně v jejich hlavách se začaly rýsovat obrysy Armageddonu. Temné jeskyně, mimozemská civilizace... A pak jim to došlo, tenhle nápad se přímo nabízel, vždyť mohou odkázat na experimenty, které již v původní hře prováděl Axel Capek. Šílený vědec, jenž smočil svůj skalpel v nano-technolologiích stejně jako v mutování lidské DNA.

Kruh se začal uzavírat...

 

Tak šel čas s Red Faction
Letos oslaví série Red Faction 10. narozeniny, a to je určitě dobrý důvod k oslavám. Tým Volition přitom původně pracoval na pokračování vesmírné akce Descent. Nicméně vývoj čtvrtého dílu byl rušen, a tak byly části příběhu i technologie použity pči vývoji titulu zcela nového. Kromě toho čerpali vývojáři inspiraci i v kultovní sci-fi Total Recall podle povídky P.K. Dicka, se kterou má hned několik společných prvků.

RED FACTION

Hra se objevila v roce 2001 a spolu sní i první generace enginu GeoMod. Hráči mohli vyhazovat do vzduchu mosty, zkracovat si cesty skrz strop či  stěny,, případnějezdit s důlním vrtákem. To vše, aby zachránili dělníky na Marsu roku 2075, kteří museli otročit pro společnost Ultor. Navíc v dolech řádil záhadný mor, za kterým stál šílený vědec Dr. Capek, stejně jako za experimenty s nanotechnologií a mutacemi DNA.

RED FACTION 2

Jenom o rok později vyšel druhý díl Red Faction s vylepšeným enginem. Hráči se vrátili na Mars roku 2083 jakožto nanoimplantáty vylepšení supervojáci, kteří měli získat data o výzkumu Dr. Capka. Záhy se však stali nebezpečím pro svoji vládu, která vyslala vojáky, aby hlavního hrdinu a jeho jednotku zneškodnili. Celý tým se tak vydává za pomstou, což  hráče dovedlo k jednomu ze čtyř různých zakončení.

RED FACTION: GUERRILLA

Třetí díl vyšel až po dlouhých sedmi letech. V roce 2120 trpí Země nedostatkem nerostého bohatství, a proto vysílá na mMars jednotky Earth Defense Force, které mají zařídit stálý přísun surovin. Obyvatelé Marsu jsou tak opět zotročení a společně s hráčem Alecem Masonem se EDF postaví. Oproti předchozím hrám šlo o third-person akci v otevřeném prostředí, kde hráč prováděl sabotáže a postupně ničil vliv EDF na planetě.

 

Red Faction: Armageddon tak bude mnohem víc o příběhu a jeho hrdinech. Darius, kterého ti, co přežili, viní z rozpoutaného neštěstí, musí všechno napravit. Bude zachraňovat zbytky lidí, které ještě emzáci neroztrhali na kusy, bude bojovat proti jejich infekci, která  postupně pohlcuje marsovský svět, aby se před závěrečnými titulky stal stejným hrdinou jako jeho děda. ROzhodně není na škodu, že nám hra atmosférou tolik připomíná Dead Space. Jinak to ani nejde, když mají obě hry tolik společného. Ať již jde ovzdálenou budoucnost, lidskou kolonii nebo důlní prostředí. Jen místo toho údržbáře máme nájemného žoldáka, který vezme jakoukoliv práci, aby si vydělal na jídlo.

I hmyzoidní nepřátelé zvaní Ravagers, kteří sice neparazitují na lidských tělech, ale i tak nezůstane po setkání s nimi v jednom kuse, vypadají jako něco,co uteklo z kreslících prken designérů ve Visceral Games.

Marsovské bestie různých velikostí dokáží šplhat po stěnách a stropech a my je budeme zabíjet po desítkách. A nejen je, , vývojáři na nás chystají několik doopravdy velých bossů. Ostatně s měřítkem nemá GeoMod  2.5 žádné problémy. Velká část hry - zhruba 80 procent - se sice bude odehrávat v podzemních komplexech, nicméně svojí velikostí mají mít daleko k tunelu nebo korytu, kde můžete jít pouze jedním směrem. Spolu s Dariem navštívíme podzemní doly, města, ledové jeskyně i žhnoucí lávou zaplavené šachty.

 

Tohle si však žádá jistou daň a tou jsou v tomhle případě vozidla. Za volant či knipl tentokrát usedneme mnohem méně, téměř vůbec. Spokojit se budeme muset například s bojovým oblekem, jemuž se kamarádsky přezdívá LEO. S ním budeme prorážet stěny a stejně lehce projedeme i hordami hmyzáků, kteří se o jeho brnění rozmáznou stejně jako moucha o helmu Valentina Rossiho, když si jede pro další velkou cenu. Většinu času však budeme chodit hezky po svých.

Jak se již snažím naznačit, , tím hlavním tahákem čtvrté Red Faction bude grafický engine GeoMod, který dokáže likvidovat budovy ve velkém. Zničit sice nebude možné všechno, ale to, co půjde, se rozletí na stovky kousků. Ale pozor, Armageddon nebude pouze o ničení, ale i stavění. Zní to až trochu jako nějáká komunistická propaganda. Herní svět je potřeba zničit, aby se mohl znova postavit! A pak zničit znovu... Novinkou v sérii bude tzv. reconstructor, speciální udělátko na ruku, které opraví zničené budovy a mosty. Stačí s ním jenom zamířit tam, kde kdysi stál kus barikády nebo zdi, a během několika vteřin je zpátky. Reconstructor bude mít i taktické využití, pokud budete čelit velké přesile a zdraví se bude rychle měnit v krvavou louži na zemi pod vámi, stačí se jen schovat do trosek kontejneru a ten pak kolem sebe postavit znovu. Nepřátelé na vás nebudou moci, ledaže by použili nějáký větší kalibr a kontejner roztrhali na kusy. I s vámi uvnitř. Tohle udělátko vám tak pomůže i při řešení některých „logických” úkolů ve stylu oprav to, aby ses mohl dostat dál. Podobně zajímavých novinek se dočkáme i v rámci zbraňového arzenálu. Half-Life má Gravity Gun, Portal zase Portal Gun a co Red  Faction? Seznamte se s Magnet Gunem! Místo klasických projektilů střílí magnety, které sse pak začnou k sobě přitahovat. V praxi to vypadá tak, že jeden magnet umístíme na stěnu  a druhý na blížícího se nepřítele, přičemž k němu náhle pčiletí kus zdiva a doslova ho smete z povrchu. Právě s Magnet Gunem se ve hře nejvíc vyblbneme, jelikož s ním můžeme provádět různé kejkle. Na nepřátele můžeme vysílat výbušné barely, případně je vystřelovat do výšky či do hloubky, podle toho, kam druhý magnet poletí. Můžeme s nimi praštit o zem, bude to jenom o naší zručnosti. K tomu si pak přidejte Singularity Gun, který dokáže  na daném místě vygenerovat malou černou díru, která vysaje svoje nejbližší okolí a pak předměty vymrští od sebe. Hodně dobře také vypadá Plasma Beam, s nímž rozkrájíte celou budovu. Mocný paprsek si poradí v podstatě s čímkoliv, a když fiknete komín v půlce, gravitace se už postará o zbytek.

 

 

Red Faction míří na televizní obrazovky

Společnosti THQ a Volition již nějáký ten pátek splupracují s televizní stanicí SyFy, aby společnými silami vytvořili projekt, který se bude odehrávat na povrchu Rudé planety. Na televizní obrazovky by se měl nejdřív dostat CELOVEČENÍ FILM Red Faction: Origins, který vyplní padesát let velkou mezeru mezi hrami Red Faction:Guerrilla a Red Faction: Armageddon. Poté by měl následovat televizní seriál.

V dvouhodinovém snímku uvidíte v hlavní roli Roberta Patricka, kterého všichni fanoušci sci-fi znají spíš pod zkratkou T-1000 neboli tekutý kov. Patrick se od premiéry Terminátora 2 pohybuje pravidelně na televizních obrazovkách a za sebou má řadu seriálů a béčkových filmů. V Red Faction: Origins má hrát Aleca Masona, hrdinu Red Faction: Guerrilla. Zápletka filmu a případného seriálu se má točit kolem něj a jeho rodiny.

Tyhle všechny kousky přijdou  vhod nejen během příběhové kampaně, ale i v novém režimu Ruin. Tento nový herní mód během několika vteřin ukáže  všechny  přednosti grafického enginu a rozpoutáte v něm skutečný armageddon. Budete mít totiž  jen minutu na to, abyste s dostupnými zbraněmi napáchali co moýní největší škody. Autoři potvrdili i to, že se společně se hrou vrátí i multiplayer. Zatím však odmítají prozradit, jaké režimy si pro ns připravili. Podle dostupných informací však není těžké udělat si obrázek, co nás během internetových klání čeká. Využití najde jak velkký zbraňový arzenál, tak i novinka v podobně reconstructoru. Vyání Red Faction: Armageddon je již v řádu několika příštích dnů. Někdo uvádí sedmého, jistý je však červen. Na všechny hlavní platformy, PC, PS3 a X360.

 

Co přinese demoverze Red Faction: Armageddon?

3.5.2011 bude ke stažení hratelné demo této hry na Xbox Live a PlayStation Network.

Budete-li chtít tuto demoverzi, věřte, že bude mít co nabídnout a to sice celou desátou misi z plné hry, kterážto bude o celkových dvaadvaceti misích.

O čem demoverze bude, co bude náplní oné desáté mise, to vše vám nechám ve spoileru, pro ty, kteří si chtějí nechat překvapení až na pozdější čas.

Když už se přeživší vzpamatovali po prvním drtivém útoku mimozemšťanů a začínají svůj hněv obracet proti hlavnímu hrdinovi Dariusovi Masonovi, jehož nadpřirozené schopnosti si leckdo špatně vykládá.

V demu tak zažijete honičku po ulicích podzemního města Bastion a nakonec skončíte v kanalizaci, kde má Dariuse navigovat jen jeho kamarádka Kara.

Po cestě si vyzkoušíte zbraň Magnet Gun, kterou jsem vám detailněji popsal výše v článku.

A pozor - pokud si demo Red Faction: Armageddon stáhne víc než milion lidí, autoři slibují, že zdarma jako bonus zpřístupní zbraň nazvanou po zvířátku Mr. Toots, což je prý jakýsi kouzelný jednorožec. No, nezní to zajímavě?

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama