Nikdy neříkej nikdy, dodává creative director.
Remaster původní trilogie Dragon Age po vzoru sesterského Mass Effectu a jeho definitivní edice z roku 2021 by byl velmi náročný na vývoj. Magazínu RollingStone to vysvětluje John Epler, creative director nového dílu série s podtitulem Veilguard.
Zatímco trilogie Mass Effect vznikala v Unreal Enginu 3 a Dragon Age: Inquisition stejně jako pozdější Anthem a Mass Effect: Andromeda ve Frostbitu, Dragon Age: Origins a Dragon Age 2 využívaly proprietární engine Eclipse. „Myslím, že jsem jeden z asi dvaceti lidí v BioWare, kteří v Eclipse pracovali,“ poukazuje na personální obměnu týmu Epler, který je jeho součástí od roku 2007.
Dodává ale, že vývojáři hry milují a stále je naděje: „Nikdy neříkej nikdy. Asi tak na tom teď jsme.“
Vedle základní podpory pro čerstvé Dragon Age: Veilguard se BioWare přesouvá k vývoji pátého Mass Effectu. Ten se podle nedávného vyjádření Michaela Gambla bude držet fotorealistické grafiky. Šéf vývoje reagoval na některé hlasy kritické k vizuálnímu stylu nového Dragon Age.
O Dragon Age: Veilguard jsme napsali: „Série Dragon Age se nakonec dokázala vrátit s věrností kořenům a kvalitou, která potěší veterány a ohromí nováčky. Pomalejší začátek, občasný balast ve vedlejších aktivitách a poněkud svérázný vizuální styl mohou znepříjemnit první hodiny ve hře, ale její následný rozjezd a naprosto monumentální finále, reflektující vaše nelehké příběhové volby, vás rozsekají způsobem, posouvajícím laťku série, studia i žánru.“