Finské studio se chce soustředit na zbylé projekty.
V listopadu loňského roku jsme vám přinesli zprávu, že finské studio Remedy zrušilo dlouholetý projekt Vanguard, na němž spolupracovalo s Tencentem. Jeho F2P multiplayer podobu následně změnilo na prémiový titul, který začal vznikat pod označením Kestrel. Ještě před týdnem se objevil ve finančním reportu s tím, že se stále nachází ve fázi konceptu, nyní ale Remedy přišlo s poměrně nečekanou zprávou, že celý projekt ruší.
"Rozhodnutí zrušit Kestrel umožňuje Remedy se zaměřit na ostatní hry ve svém portfoliu. Ostatní herní projekty získají zkušené vývojáře, kteří budou přesunuti z Kestrelu," píše se v tiskové zprávě. Studio tím zároveň ušetří peníze a nebude potřebovat nabírat tolik nových zaměstnanců.
"Kestrel ukázal raný potenciál, ale projekt byl stále jen v brzké fázi konceptu," říká CEO společnosti Tero Virtala. Dodává, že ostatní projekty už pokročily do dalších fází vývoje a společnost se chce zaměřit na ně. Poděkoval vývojářům Kestrelu, kteří se nyní přesunou, a také Tencentu, jenž se na vývoji podílel.
Remedy, mimo podporu AW2, který ještě obdrží dvě placená DLC, má nyní ve vývoji 3 projekty. Nejdál je zatím projekt s kódovým označením Condor, multiplayer spin-off Controlu, který na konci března vstoupil do plné produkce. Do stejné fáze ještě v druhém kvartálu (do konce června) vstoupí také remaky Maxe Paynea 1 a 2, které vydává majitel práv Rockstar. Ve fázi proof-of-concept se pak nachází Control 2, plnohodnotné pokračování hry z roku 2019.
U obou her ze série Control zatím není jasné, kdo je vydá, neboť Remedy nedávno na značku odkoupilo práva od 505 Games, vydavatele prvního dílu. Společnost se nyní musí rozhodnout, zda najde nového partnera, nebo hry vydá sama.