Reportáž: Comic-Con Prague 2020
Speciály Článek Reportáž: Comic-Con Prague 2020

Reportáž: Comic-Con Prague 2020

Martin Zavřel

Martin Zavřel

7
Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Windows PC Xbox Xbox One

Jeden z nejslavnějších veletrhů svého druhu dorazil do Prahy.

Reklama

Comic-Con je pro každého správného nerda či geeka notoricky známý pojem, protože jde o jeden z největších festivalů a veletrhů na poli komiksů, fantastiky, seriálů, filmů a v posledních letech také stále více i her. Původní verze se pořádá již od roku 1970 v kalifornském San Diegu a loňský padesátý ročník tam navštívilo 135.000 lidí. Našinec mohl doposud jen hladově sjíždět fotky celebrit i cosplayerů a užít si každoroční porci nových ukázek či rozhovorů, které americký Comic-Con přináší. Nicméně letos se poprvé tato akce (díky oficiální licenci) dostala také k nám, konkrétně do Prahy.

Od pátku do neděle se tak O2 universum (nové kongresové centrum připojené k O2 aréně) stalo rájem pro fanoušky sci-fi, fantasy a hororu ve hrách, filmech a seriálech, anime a comicsu, knihách a obrazech, hudbě a kostýmech atd. V programu byly besedy, fotografování a autogramiády zahraničních a domácích herců, comicsových autorů, spisovatelů a dalších umělců a známých osobností. Dále hraní her a turnaje v nich, projekce filmů, soutěže, workshopy, přednášky, prezentace, výstavy, koncerty, prodej fanouškovského zboží a tak dále.

Mezi zahraničními hosty se blýskli například Ron Perlman (představitel Hellboye z původní dvojice filmů), John Rhys-Davies (hrál například Gimliho v Pánovi prstenů) nebo Danny John-Jules (kocour z Červeného trpaslíka). Kromě zahraničních hvězd si ale svoje pódium v mnoha tématicky rozdělených sálech našla i plejáda českých hvězd, ať už z řad spisovatelů, odborníků na fantastiku nebo třeba herních celebrit.

Od pátku do neděle se tak O2 universum stalo rájem pro fanoušky.

Právě na ty poslední jsem se já osobně těšil nejvíc a rozhodně nezklamali. Tým Indiana si vzal na starost důkladné dvouhodinové představení hry Dreams, které pojali opravdu zodpovědně - od shrnutí historie studia, stojícího za vývojem hry, přes důkladné vysvětlení unikátních vlastností Dreams (jde o PS4 exkluzivní titul, ve kterém můžete poměrně snadno vytvořit jakoukoliv vlastní hru, bez ohledu na žánr) až po výrobu vlastní krátké plošinovky od úplné nuly po hratelnou úroveň.

Tradičně zajímavá byla i beseda s Danielem Vávrou, který se během dvou hodin na pódiu stihl rozpovídat na všemožná témata, od zážitků z vývoje Kingdom Come: Deliverance i Mafie 2, přes názory na aktuální stav (nejen české) herní scény či nedávné tituly, vzpomínání na českou herní historii ("tady nikdo nevyrostl na Mariovi, my jsme měli ZX Spectrum nebo Commodore 64") až po názory na problémy ve vzdělávání, vedoucí k nedostatku pracovní síly v oboru. Vtěsnal do toho i propagaci výpravné knihy The Art of Kingdom Come: Deliverance.

Reportáž: Comic-Con Prague 2020

Kromě mnoha jiných stojí za vyzdvihnutí jeho odpověď na dotaz "čistě teoreticky, kdybyste pracovali na KCD2, jakou jednu věc byste chtěl především zlepšit oproti jedničce?". Dan odvětil, že pokud by se na KCD2 opravdu pracovalo (hra není oficiálně oznámena), pak by se chtěl zbavit určité technické nedokonalosti - a zmínil v té souvislosti špičkovou technickou formu Death Stranding, která za to ale dle jeho soudu zaplatila chudostí po stránce hratelnosti. Jeho cílem by tedy bylo najít lepší rovnováhu mezi těmito dvěma protipóly (pestrou hratelností a technickou odladěností).

"Kdybyste pracovali na KCD2, co byste chtěl zlepšit oproti jedničce?"

Akce byla pojata opravdu velkolepě. Nechyběly stojany s Playstationy, Xboxy či Nintendem, ale ani sekce věnovaná retro herním konzolím či rerto sálovým herním automatům (měl jsem co dělat, abych na celý den neuvízl u R-Type). Pochopitelně také všemožné stánky s komiksy a různými reklamními předměty, od mangy přes filmy po videoherní "merch". Ve velkém stylu to pojala i většina cosplayerů, jelikož množství i kvalita kostýmů byly o stupeň výše, než jsem z českých akcí zvyklý. Samotného by mne zajímalo, kolik tam bylo cizinců, protože na mnoha místech jsem slyšel angličtinu. Navzdory tomu, že vstupenky se vyprodaly, prostory byly dostatečně velké a nikde jsem nezažil tlačenici nebo sál, ve kterém bych nenašel volnou židli - tomu říkám kvalitní zázemí a plánování kapacity. Vlastně se už teď těším na příští ročník.

Reportáž: Comic-Con Prague 2020
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama