Returnal - tipy pro hraní
Speciály Returnal Článek Returnal - tipy pro hraní

Returnal - tipy pro hraní

Martin Zavřel

Martin Zavřel

12
Platformy PlayStation PlayStation 5

Rady ohledně herních mechanik, výzbroje i celkového přístupu.

Reklama

Tento článek je určen pro ty, kdo mají z Returnalu strach nebo se v něm už dostali do úzkých.

Bez konkrétních spoilerů představím klíčové informace a zásady, které mi pomohly hru ovládnout.

Pro nejlepší možný zážitek ale samozřejmě doporučuji nečíst o hře před jejím vyzkoušením vůbec nic.

Zachovejte chladnou hlavu

Tohle není hra, kterou můžete (úspěšně) hrát, když jste naštvaní nebo z jiného důvodu nesoustředění. Jestliže jste třeba opakovaně umřeli a začínají vám ujíždět nervy, celkem určitě budete dělat zbytečné chyby a vaše hraní i pocity se jen zhorší. Dejte si pauzu, krátkou nebo dlouhou, ale dostatečnou na to, abyste se mohli znovu plně soustředit na to, co děláte. Nejde přitom o reflexy, ale spíš o to, že rozčilený hráč má tendenci začít spěchat a zbytečně riskovat, sbírá třeba předměty aniž by je pořádně prohlédnul apod. Returnal vyžaduje promyšlené balancování rizik, obzvláště při zvedání infikovaných ("malignant"/fialových) předmětů. Chladná hlava vám ale samozřejmě zachrání život i v bitvě: místo impulzívního tlačení na protivníka je lepší se zaměřit na manévrování a vyhnutí se tomu, abyste byli zranění. Vaše zdraví má vždy přednost před vším ostatním - máte jen jeden* život.

Pauza vždy funguje

Tohle naštěstí není nuceně online hra, jako některé jí podobné. Kdykoliv toho na vás bude moc, je možné stisknout pauzu a hru zastavit. Dění se zastaví také pokud jste v mapě nebo inventáři, ale vstoupení a vystoupení z těchto menu není tak spolehlivé, jako klasická pauza. V kombinaci s výše napsaným doporučuji použít pauzu, pokud třeba cítíte, že vám začínají ujíždět nervy během náročného boje.

Auto-aim lze nastavit

Tohle není žádná kompetitivní hra proti lidem - nikdo vás nepochválí za přesný headshot, řada nepřátel ostatně žádnou hlavu nemá. Hra nabízí různá nastavení pomocného doměřování vaší střelby a máte možnost si jej přepnout na toho nejsilnějšího pomocníka (nebo jej zcela vypnout). Skutečná výzva této hry každopádně není o tom, abyste se trefili. Jádro hratelnosti se mnohem víc točí kolem vašeho manévrování, které má na vaše přežití mnohem větší dopad než přesná muška - obzvláště proto, že silnější protivníky prostě jednou ranou do hlavy (nebo čehokoliv jiného) nezničíte.

Nevynechejte klíčové věci

  • Neskákejte do arény za červenými dveřmi (boss) prvního světa, pokud jste nenašli klíč od domu (House Key) a nebyli jste se v domě podívat.
  • Ze čtvrtého světa (biomu) se nelze vrátit do prvních tří, dokud nedokončíte šestý.
  • Pátý svět (biom) vás může obzvláště potrápit: zvažte nasbírání extra vybavení ve čtvrtém i při opakovaných pokusech.

Každý biom je fér

Pokud přebíháte mezi biomy, aniž byste je pořádně vysbírali nebo vystříleli, můžete se bát toho, že do těch pozdějších přijdete nevybaveni. Ve skutečnosti ale v první místnosti každého biomu leží speciální předmět s "variabilním" doplněním vaší zkušenosti/levelu. Stačí jej sebrat a jste na dostatečné úrovni pro daný svět.

Vyhněte se handicapům

Vyplatilo se mi zcela se vyhnout sebemenšímu riziku handicapu (nastává po sebrání infikovaného/fialového předmětu). Jejich dopad na vaše schopnosti je často přijatelný, ale někdy může být vyloženě smrtící. Dle mého názoru to nestojí za to riziko: když už to musíte zvednout nebo otevřít, očistěte to nejdřív Etherem (nejvzácnější surovina, protože je jako jediná permanentní a slouží také k aktivaci klonovacího stroje pro extra život).

Můžete mít pět životů zaráz

  1. Váš standartní život.
  2. Život z klonovacího stroje.
  3. Život z parazita, který vás ubrání před smrtícím zásahem za cenu náhodných handicapů.
  4. Život z "osobního předmětu" (figurka).
  5. Život z "osobního předmětu" (hodinky).

Nejsilnější předmět ve hře

Podle mých zkušeností není nic užitečnějšího pro úspěšný run, než schopnost donekonečna se sám uzdravovat. Dosáhnout toho můžete jedním ze dvou způsobů:

  1. "Slowstitch" parazit, který vám po klesnutí zdraví na kritickou úroveň doplní alespoň třetinu.
  2. "Emergency Repair" artefakt, který funguje zcela stejně.

Mnoho bossů jsem poprvé přežil jen díky tomu, že mezi jejich útoky byla dostatečná pauza na to, aby mě tyto předměty opakovaně automaticky vyléčily.

Bossové mají fáze

Každá fáze má samostatný ukazatel jejich života a je nebezpečnější, než ta před ní. Většinou se projevuje tím, že k dosavadním útokům přidá nové.

Nejlepší zbraň ve hře?

  • Je potřeba se naučit dříve nebo později s každou zbraní.
  • Můžete se dostat do situace, kdy jiná zbraň nebude k dispozici.
  • Zbraně mají úrovně, ale je lepší zbraň se kterou si věříte, i když má o něco málo nižší úroveň.
  • Předchozí pravidlo neplatí do extrému (jakákoliv zbraň na 15. úrovni bude lepší volba než vaše oblíbená zbraň na 1. úrovni).
  • Fialový kulomet umí (pokud má odpovídající perk) jako jediný vyvolávat během střelby pomocné střílny - asi nejsilnější bonus pro útok, co lze mít.
  • Automatická puška může mít perk (jmenuje se "Leech"), že vás střelba (když trefujete protivníky) uzdravuje: tohle obrovsky zvýší vaši životaschopnost.

Adrenalin přidává naváděné střely

Za každou úroveň adrenalinu získáte ke každému výstřelu jeden energetický výboj navíc, který je navíc automaticky naváděný a hledá protivníka, i když na něj nemíříte. Při páté úrovni adrenalinu tak máte salvu pěti podobných výbojů při každém výstřelu.

Pokud máte další dotazy, napište je do diskuze pod tento článek.

Používejte přitom funkci "spoiler" pro formátování textu dle uvážení.

Další rady i odpovědi na vaše dotazy nabídne náš zítřejší stream:

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama