Rok 2020 na Steamu v číslech
Novinka Rok 2020 na Steamu v číslech

Rok 2020 na Steamu v číslech

Ondřej Partl

Ondřej Partl

21
Platformy Windows PC Linux Linux Apple Mac

Nákupy her na této platformě opět doznaly navýšení.

Reklama

Před pár hodinami jsme vám představili ty nejstahovanější hry na konzolích PlayStation, kdy to netrvalo příliš dlouho a svá čísla nám prozradil i Steam, jenž je stále asi nejpopulárnější platformou na PC.

A tomu se v roce 2020 rozhodně dařilo, jelikož podle jeho infografiky se nákupy na této platformě oproti minulému roku zvedly o 21,4 %, což je rozhodně pěkný nárůst.

Z pohledu uživatelů jich bylo zhruba 120 miliónů měsíčně aktivních, přičemž na denní bázi to představovalo průměrně 62,6 miliónů uživatelů. Steam také připomněl rekord v počtu uživatelů aktivních najednou, jenž čítal 24 804 148 lidí, avšak pokud nás čtete pozorně, tak víte, že toto číslo bylo v lednu už pokořeno.

Zajímavostí nicméně je, že měsíčně se na platformu přidávalo zhruba 2,6 miliónu nových zákazníků a počet odehraného času v porovnání s rokem 2019 se zvedl o 50,7 %.

Rok 2020 na Steamu v číslech

Steam dále uvádí, že počet her, jenž překonaly milník 100 000 získaných dolarů, vzrostl od konce roku 2019 do konce roku 2020 o 36 %.

Platforma navíc v uplynulém roce nabídla i speciální festivaly her, kde jste si mohli vyzkoušet demoverze několika her. Podle infografiky níže nejvíce zabodovala podzimní edice, kde si lidé stáhli celkově 5,1 miliónu těchto verzí, což ale samozřejmě bylo dáno i větším počtem dostupných titulů.

Rok 2020 na Steamu v číslech

Rok 2020 také značil přidání několika funkcí, jako je interaktivní katalog či věrnostní obchod, s nímž přišlo i představení věrnostních bodů.

Tento obchod se těší poměrně velké popularitě, jelikož za tyto body (jenž lze získat třeba kupováním her) si můžete vyzvednout různé věci, jako jsou rámečky pro vaše avatary či speciální pozadí pro váš profil.

V tomto obchodě posléze své body směnilo 15,5 miliónů uživatelů, kteří za to získali 99 miliónů položek. Kromě toho byl ale představen nový systém ocenění komunitou, kdy vás třeba někdo mohl těmito věrnostními body odměnit za dobře napsanou uživatelskou recenzi. Takovýchto komunitních ocenění následně bylo uděleno 7 miliónů.

Rok 2020 na Steamu v číslech

Také si ale jistě vzpomenete, že na Steam bylo přidáno předplatné EA Play, díky němuž máte přístup hned k několika zajímavým titulům, a to za poměrně střídmý měsíční poplatek. S tímto se posléze pojí i návrat EA her na tuto platformu.

Steam v roce 2020 navíc přidal možnost pro filtrování textu a konverzací, které si uživatelé mohou různě upravovat, ale vylepšena také byla ochrana uživatelů proti škodlivému obsahu, jako jsou třeba nevalné nabídky na obsah zdarma, které jsou povětšinou podvodného charakteru. Upravena nicméně byla i novinková sekce, kdy se na domovské stránce vaší knihovničky nově objevují zprávy z vašich her.

Každopádně se dařilo i virtuální realitě, kdy prodeje VR her meziročně stouply o 71 %.

Na Steamu se za rok 2020 objevilo 104 miliónů SteamVR relací (ty průměrně trvaly 32 minut) a přibylo 1,7 miliónů nových uživatel s virtuální realitou. Hráči posléze v těchto hrách nechali o 30 % více času.

Za zmínku jistě stojí, že v uplynulém roce Steam uvolnil hned několik aktualizací, které zážitek z virtuální reality měly zlepšovat, jako je zbrusu nová hlavní obrazovka či vylepšená podpora rozhraní OpenXR.

Rok 2020 na Steamu v číslech

Vzrůstu se ale dočkal i počet hráčů, kteří na této platformě využívají ovladač. Jejich celkový počet se zastavil na 46,6 miliónech, přičemž se vytvořilo 1,68 miliardy herních relací s ovladačem, kdy 452 miliónů z nich bylo ve hrách s rozhraním Steam Input.

Rok 2020 na Steamu v číslech

Vylepšena také byla funkčnost her na systému Linux (za pomoci softwaru Proton), ale také systém Steamworks, jenž nově nabízí další prvky, zlehčující jeho používání.

Větší počet uživatel ale také znamená větší vytížení serverů, kdy třeba při vydání Cyberpunku 2077 bylo zaznamenáno stahování 52 terabytů dat za sekundu, čímž se zdvojnásobil dosavadní rekord. Celkově tak bylo doručeno do našich počítačů 25,2 exabytů (pro lepší představu se jedná o 26 424 115,2 TB).

Rok 2020 na Steamu v číslech

Podpora platformy Steam posléze v roce 2020 vyřešila 13 miliónů žádostí (nejsou v tom započítány žádosti o vrácení peněz), což je o 5 % více oproti roku 2019.

Na konec byl představen i orientační výhled na rok 2021, kdy se své regionální verze Steamu mají dočkat třeba fanoušci v Číně, dojde na vylepšení uživatelského rozhraní, mělo by přijít přepracování mobilní aplikace pro snazší přihlašování, úpravy se dočká věrnostní program, nadále se bude podporovat systém Linux a mnoho dalšího, častokrát i tajného.

Tak či onak, Steamu se v roce 2020 rozhodně dařilo, takže v roce 2021 neočekáváme přílišné propady.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama