Rozhovor s Michaelem Dennym o PlayStationu a Paris Games Week
Speciály Článek Rozhovor s Michaelem Dennym o PlayStationu a Paris Games Week

Rozhovor s Michaelem Dennym o PlayStationu a Paris Games Week

Filip Němec

Filip Němec

8

Nejen o chystaných hrách s viceprezidentem SIE Worldwide Studios.

Reklama

Výstava Paris Games Week v Paříži byla pro Sony očividně hodně důležitá, vzhledem k tomu, kolik klíčových postav PlayStationu se na ní pohybovalo. Nám se podařilo vyzpovídat Michaela Dennyho, který je viceprezidentem SIE Worldwide Studios. Má tedy pod palcem mnoho PlayStation exkluzivit a nejedenkrát také hovořil na mnohých tiskových konferencích, takže jeho tvář bude fanouškům PlayStationu dobře známá. Ačkoli jsem se snažil dostat z něj zajímavé informace, jak už to tak bývá, nastavená politika firmy je neúprosná, takže rozhovor občas připomínal hraní stolního tenisu proti betonové zdi a mně se dostávalo pouze naučených oficiálních vyjádření.

Viděli jsme skvělou tiskovou konferenci. Proč je Paříž, respektive Paris Games Week, lepší než Gamescom? Jde o načasování?

Načasování je jedna věc. Jde o tu mezeru, která je mezi E3 a Gamescomem, která je velmi krátká, takže část odpovědi se skrývá v otázce samotné. Na druhou stranu máme toho opravdu hodně, co bychom chtěli ukázat, takže druhou věcí je to, že studia musí dostat potřebný čas k tomu, aby stihla připravit nový obsah, který chtějí prezentovat.

Jak bylo vidět v roce 2015, měli jsme po E3 dostatek času připravit nový obsah, který jsme ukázali tady v Paříži, a jak jste mohli vidět letos, v rámci pre-show se ukázalo čtyřicet novinek, z nichž bylo několik kompletně nově oznámených her. Taková mezera nám dovolí předvést v Paříži širokou paletu nového obsahu.

Na prezentaci jsme viděli mnoho exkluzivních titulů jako God of War, Spider-Man nebo The Last of Us: Part II ale chyběla mi tam jedna hra – Days Gone. Je nějaký významnější důvod, proč tento titul chyběl? Mohou být nějaké problémy s vývojem nebo si jen schováváte něco na později?

Jak jste sám řekl, máme opravdu hodně AAA obsahu, a ne vždy chceme ukázat úplně vše. Takže ano, jsem si jist, že brzy přijde něco nového o Days Gone.

Z Paris Games Week tiskové konference jsem cítil velký akcent na VR hraní. Jste spokojení s prodeji headsetu a samotných her?

Jak už jsem řekl, v pre-show jsme ukázali čtyřicet her a snad polovina z nich byla určena pro VR, což je velký příslib co do množství ale i kvality VR hraní. Na PlayStation VR je skvělé, že si hraní užívají jak klasičtí hráči, tak i spíše sváteční casual hráči. PlayStation VR je na trhu už zhruba rok, hry jsou stále lepší a mnoho nových bude brzy vycházet. Je skvělé vidět na VR AAA hry jako je GT: Sport nebo Resident Evil 7. Neustále objevujeme, co je s VR možné dělat a vymýšlíme nové funkce a způsoby hraní.

Jestli se nepletu, jste v současnosti lídrem na trhu VR hraní. Máte nejvíce prodaných kusů oproti HTC Vive nebo Oculus Rift, je to tak?

Ano, snažíme se prostřednictvím PlayStationu přinést ten nejlepší VR zážitek, vymýšlíme nový obsah, přicházíme s novými způsoby hraní. Je to teď hodně vzrušující období.

Na tiskové konferenci jste ukázali Far Cry 5, Destiny 2: Curse of Osiris, Call of Duty: WWII. Je pro vás více důležitější mít vlastní exkluzivní tituly, nebo právě tato partnerství se studii třetích stran?

Obojí je důležité, protože oba druhy studií vytváří skvělý obsah a my chceme ten nejlepší možný obsah pro naše hráče. Pro PlayStation bylo vždy důležité mít silná partnerství s vydavateli třetích stran a pokaždé, když můžeme mít nějaký obsah dříve nebo může být zcela exkluzivní, vždy to pro naše hráče chceme mít.

Jak moc je obtížné získat exkluzivní obsah do multiplatformových her?

Hlavní je to, že chceme z PlayStationu udělat nejlepší místo pro hraní. Naše vlastní studia nám dodávají skvělý obsah, studia jako Sucker Punch, Naughty Dog, Guerilla Games atd. Samozřejmě ale chceme také to nejlepší od vydavatelů třetích stran, prostě se snažíme dostat pro naše hráče ten nejlepší možný obsah.

Chodí tito vydavatelé za vámi s nabídkami exkluzivního obsahu, nebo je to spíše na vás, abyste vyjednali určitá partnerství?

Myslím, že není důležité, jak k tomu dochází. Podstatné je, že se to opravdu děje a my máme nejlepší možný obsah pro naše hráče.

Jsem velký fanoušek PS Vita a obecně handheldového hraní, takže mě zamrzelo, že tisková konference opět zapomněla právě na přenosnou konzoli od PlayStationu stejně jako na E3. Začínám mít strach, že tato platforma pomalu ale jistě umírá. Je to tím, že se soustředíte na úspěch PS4 nebo už pro vás trh s handheldovým hraním nemá budoucnost?

My se teď soustředíme na PS4, PS4 Pro, VR hraní a také třeba PlayLink. Intenzivně se teď zaměřujeme na celý ekosystém kolem všech platforem, který je teď hodně silný.

Takže to mám chápat tak, že PS Vita jakožto herní platforma není mrtvá, jak se mnozí obávají?

Jak sem řekl, soustředíme se na PS4, PS VR a PlayLink v tuto chvíli.

Měníte kvůli značně výkonnějšímu Xboxu One X obchodní strategii nebo třeba marketing?

My se vždy soustředíme na naše hráče a na to, aby PlayStation byl tím nejlepším místem pro hraní, takže je skvělé, že jsme loni vypustili nový vylepšený hardware v podobně PS4 Pro ale také nové příslušenství jakožto PS VR a naše studia teď vytváří nové hry. Takže se vždy soustředíme na to, abychom vytvořili to nejlepší místo pro hraní.

Co podle vás stojí za tak velkým úspěchem konzole PlayStation 4?

Je to hodně věcí, které musejí do sebe zapadnout, ale tou hlavní věcí je skvělý hardware. Máme PS4, PS4 Pro, k tomu teď PS VR a také skvělou službu PlayStation Network. No a samozřejmě spoustu skvělých her a tady v Paříži jsme ukázali hodně nových titulů. Vždycky jsme hodně nadšeni z toho, když můžeme ukázat cokoli nového.

Na konci tiskové prezentace jsme viděli ukázku z The Last of Us: Part II, na kterou se těší mnoho našich čtenářů. Můžete mi říct cokoli nového či zajímavého, co by fanoušci hry rádi slyšeli? Chápu, že datum vydání to asi nebude.

První věcí, které si všimnete, je to, jak hra skvěle vypadá. Naughty Dog umí dělat fantastické hry, ale tentokrát tu máme kompletně novou úroveň. Všichni vědí, jak skvělé hry umí tohle studio vytvářet a jak skvělý byl první díl The Last of Us, takže jediné, co mohu říci, je, užijte si hru, až vyjde.

Poslední otázka čistě na vás. Co je pro vás tím nejzajímavějším z letošního ročníku Paris Games Week?

Viděli jsme hodně nového obsahu, ale vždy jsem velmi nadšený z toho, když můžeme oznámit nový exkluzivní titul a jsem nadšený z nové hry od Sucker Punch ale taky se mi hodně líbí kreativní hry jako Concrete Genie nebo nové VR hry jako Blood and Truth a samozřejmě také technologie PlayLink ve spojení s inovativním titulem Erica, který používá hrané filmečky.

Mockrát děkuji za rozhovor a ať se PlayStationu daří i nadále.

Sponzorem výpravy Zingu na Paris Games Week je PlayStation CZ. Sledujte jejich oficiální Facebook, kde se dozvíte informace o PlayStation 4 exkluzivitách a můžete si zasoutěžit o zajímavé ceny.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama