Rozhovor s producentem série Dragon Quest naznačuje lokalizaci nového dílu
Dragon Quest X Novinka Rozhovor s producentem série Dragon Quest naznačuje lokalizaci nového dílu

Rozhovor s producentem série Dragon Quest naznačuje lokalizaci nového dílu

Ivan Jeziorek

Ivan Jeziorek

Spin-offy Builders a Heroes mají Dragon Questu XI "připravit půdu".

Reklama

V nejnovějším vydání časopisu Edge byl uveřejněn rozhovor s Yu Miyakem, což je výkonný producent série Dragon Quest. Hlavním tématem rozhovoru byla popularita série na západě v porovnání třeba s Final Fantasy. Tato otázka byla pro vydavatele, kterým je Square Enix, patrně stěžejní, ale Miyake také mimochodem naznačil přípravu vydání Dragon Questu XI na západě.

Podle Miyakeho je hlavním rozdílem v přístupu k sérii v Japonsku a na západě její původ. Sám hovoří o "zdroji nostalgie". Miyake si myslí, že měl původně Square Enix vložit do lokalizace Dragon Questu více úsilí, protože západního hráče může odradit už vzhled hry, který je tak trochu jiný. Postavy vypadají mírně jako karikatury a nepřátelé působí občas směšně.

"Stále o tom diskutujeme! (smích)," řekl Miyake v rozhovoru. "O tomto tématu interně hodně přemýšlíme. Je to otázka, proč je na západě Final Fantasy tak mnohem populárnější než Dragon Quest. Jedním ze závěrů, na kterém jsme se shodli, je načasování vydávání v minulosti. Když vyšel Famicom, byl Dragon Quest klíčovým titulem a hrál jej každý. Ale když se objevil PlayStation, bylo tady už Final Fantasy VII a tu hru hrál každý. Takže je u obou skupin odlišný zdroj nostalgie: v Japonsku je to Dragon Quest, zatímco v zahraničí je to Final Fantasy. Pravdou je, že pokud bychom v té době vložili do lokalizace Dragon Questu více úsilí, pravděpodobně bychom dnes tento problém neřešili. Asi bych to neměl říkat, ale v tomto ohledu jsme to trochu pokazili."

Miyake ještě pokračoval: "Ještě jedna věc je úplně odlišná: v Japonsku je cílová skupina pro Dragon Quest obrovská. Pohybuje se od žáků základních škol až po lidi, kterým je třeba 50. Nyní se ale umělecký styl Akiry Toriyamy více podobá animákům. Což třeba v Japonsku není pro nikoho cizí. Tento styl není vnímán jako dětinský. Ale všude jinde mimo Japonsko, je s tímto druhem estetického vzhledu spojeno něco jako stigma. Když teď hru vyzkouší nějaký dospělý, musí logicky zjistit, že je vlastně docela vyzrálá. Nicméně hráči stále nejsou schopni rozlišovat mezi tím, jak hra vypadá a jak se hraje. To je určitý druh napětí, který v Japonsku prostě neexistuje. Můžeme taky vypozorovat, že neustále roste věk lidí, kteří hrají hry. Zvyšuje se také zájem. Věnujeme tak o hodně větší úsilí pro podporu spin-off titulů v zámoří - Dragon Quest Builders a Dragon Quest Heroes - a našim cílem je připravit pro Dragon Quest XI půdu."

Edge při rozhovoru zmínil ještě jeden rozdílný fakt mezi sériemi Final Fantasy a Dragon Quest. Design Final Fantasy se často mění a musí se vypořádat s rizikem, že se fanouškům odcizí, zatímco Dragon Quest stále udržuje tradiční herní zážitek a zároveň se snaží zajistit, aby hráči nebyli unaveni stále stejnými herními principy.

"Namísto změn v samotné hře, se vždycky zaměříme na změnu způsobu, jakým se hraje v daném světě," řekl Miyake. "Například Dragon Quest IX jsme udělali spíše handheldovým titulem, protože to lidé v té době vyžadovali více. S Dragon Quest X jsme se pustili do on-line hraní. Tím se snažíme udržet celou sérii čerstvou. Ve skutečnosti jsme hodně riskovali s Dragon Questem VIII, když jsme se přesunuli z pixel-artu do 3D. Měli jsme strach, že se odcizíme fanouškům. A když jsme udělali desátou hru, hodně hráčů si stěžovalo, že Dragon Quest by nikdy neměla být on-line hrou. Ukázalo se ale, že v každém z těchto případů hráči při rozehrání zjistili, že mají při hraní úplně stejný pocit. Je to stále ryze Dragon Quest."

Nejnovější číslovaný díl série Dragon Quest, tedy Dragon Quest series, Dragon Quest XI: In Search of Departed Time, vyjde v Japonsku pro PlayStation 4 a 3DS někdy v roce 2017. Ve vývoji je také Switch verze. U nás má pak aktuálně vyjít 20. ledna Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King pro 3DS (který již delší dobu testujeme a připravujeme recenzi) a 28. dubna vyjde v Evropě pro PlayStation 4 také Dragon Quest Heroes II.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama