Rozhovor s SCS Software nejen o American Truck Simulatoru
Speciály American Truck Simulator Článek Rozhovor s SCS Software nejen o American Truck Simulatoru

Rozhovor s SCS Software nejen o American Truck Simulatoru

Michal Burian

Michal Burian

18

Upřímný rozhovor s komunitními manažery SCS Software o jejich připravovaných projektech. Dozvíte se, zda bude v ATS multiplayer, jakou mapu na začátku plánují, kolik druhů tahačů ve hře bude, o větší úpravě interiéru a také o Euro Coach Simulatoru.

Reklama

České studio SCS Software za svou dlouhou historii, která se datuje od roku 1997, vytvořilo mnoho zajímavých her, které utknuly v paměti zejména příznivcům simulátorů, kde řídíte kamion – série 18 Wheels of Steel a nejnovější již druhý díl Euro Truck Simulatoru. V SCS Software aktuálně pracují na expanzi do ETS2 a zároveň připravují zbrusu nový American Truck Simulator.

Ještě před prvními záběry z American Truck Simulatoru jsem dvěma zástupcům tvůrčího celku položil několik z mého pohledu zajímavých otázek, na které by veřejnost chtěla znát odpověď. Jde zejména o věci, o nichž se v kuloárech mluví, ale nikdo je oficiálně nepotvrdil, nebo věci, které by si mnozí ve hrách přáli.

Přiznám se, že jsem byl překvapen otevřeností Michala Turečka a Piotra Łuciuka. Při přípravě otázek jsem si říkal, že na některé otázky vůbec neodpoví a zahrají je do autu podobně jako velké vydavatelské společnosti při mnoha interview. To se ale nestalo a mne se dostalo odpovědi na všechny otázky, které jsem jim položil.

Můžete se čtenářům Zingu představit a povědět něco o studiu SCS Software?

Dalo by se říci, že tento rok se staneme skutečně dospělou firmou ;) Studio SCS SOFTWARE bylo založeno již v roce 1997, jeho zakladateli jsou Pavel Šebor, Martin Český a Petr Šebor. K nynější 18 leté dospělosti vedla dlouhá cesta přes zakázkovou výrobu, takzvané projekty vytvářené na míru pro vydavatele, než jsme se ustálili u tématu kamionových simulátorů a začali si je produkovat na vlastní pěst. Pro studio pracovala v prvních letech zhruba desítka vývojářů a tento stav přetrvával do doby vydání Euro Truck Simulator 2. S tímto projektem jsme zaznamenali obrovský úspěch, který nás posunul kvalitou a prodejními čísly do skupiny profesionálů, kteří vydávají AAA tituly.

Aktuálně SCS spolupracuje s cca pěti desítkami lidí, kteří se věnují nejen přípravě nových projektů, ale dále rozšiřují Euro Truck Simulátor 2. Značka SCS SOFTWARE se zatřpytila na výsluní herního trhu a získala si respekt. Zároveň jsme se stali živoucím důkazem, že lze uspět i v tak zdánlivě okrajovém segmentu jako je kamionový simulátor. Receptem na úspěch je naslouchat komunitě, pracovat na 100% a dávat průchod novým myšlenkám a nápadům.

Po úspěšné sérii 18 Wheels of Steel se vracíte zpět k americkým tahačům. Na co se fanoušci mohou těšit oproti starším dílům?

Při srovnání 18WoS a ATS musím vyzdvihnout, že aktuálně používáme mnohem lepší a robustnější game engine, který nejen lépe funguje, ale i vypadá. Velkých změn doznala také fyzika a AI. I když začínáme tento projekt s mapou Kalifornie, její projetí a kompletní explorování nabídne více zábavy a zážitku, než letmé projetí mapy v 18WoS ze západu na východ. Vývoj ATS sleduji od samého počátku a mohu upřímně říci, že hru stále vylepšujeme správným směrem, atmosféra oproti ETS2 je jiná, taková americká =) Prostředí, které tvoří města, krajina s vegetací i modely aut a kamionů, je velmi uvěřitelné a působivé.

Proč nepokračujete se sérií 18 Wheels of Steel?

Tuto sérii jsme dělali jako kontraktoři pro našeho partnera v USA a nejsme vlastníci značky 18WoS. Navíc si myslím, že značka „Euro“ Truck Simulator si získala velké uznání a je velmi silná, proto se nabízí pokračovat v tomto formátu a přicházíme s „American“ Truck Simulator.

V ETS2 jsou města malá a celkově postavena na jedné šabloně. Budou v ATS města větší a třeba živější?

Je pravda, že v ETS2 je „původní“ Evropa takto postavena, ale jak můžete vidět, s mapovým DLC Going East jsme mapu postavili o kus lépe, naši fanoušci se mohou těšit na nadcházející mapové rozšíření Scandinavia, které je aktuálně to nejlepší, co jsme kdy připravili. Města jsou rozlehlejší, individuálnější a více realistická. Viz například náš blog post o Oslo. A na stejném principu je stavěna i mapa v ATS. Máte se tedy na co těšit!

Kocem roku 2014 jste oznámili kontrolní váhy, kde budeme muset zastavit. Jak budou fungovat? Bude ve hře např. náklad, který nebude splňovat předpisy?

Vážící stanice je nová featura ve hře, která opět o kousek více přiblíží hráči život amerického řidiče kamionu. Jejich použití při přepravě je v USA zcela běžné. Naším cílem je hráče motivovat k bezpečné jízdě, proto nebudeme ve hře poskytovat náklady, které by nesplňovaly nařízení a předpisy. Jediná penalizace bude za vyhnutí se povinného převážení.

Rig'n'Roll od 1C v roce 2010 přišel s animacemi při nakládání návěsů, stejně tak při čerpání paliva. Máte něco takového v plánu v ATS?

Je potřeba říci, že ETS2 a ATS sdílí stejný engine a většinu featur. To je důležité proto, abychom oba dva projekty mohli pro následující léta udržovat živé a rozšiřovat je. Aktuálně se soustředíme na jiné vlastnosti, které považujeme za zásadnější, než doplňkové animace. Pravdou je, že právě tyto animace máme na našem interním wish listu, takže je docela možné, že se v budoucnu objeví ve hře.

Kolik kilometrů bude mít základní mapa American Truck Simulator? V 18 WoS byla i severní část USA se sněhem. Bude i v ATS sníh a namrzlá vozovka?

Dobrá otázka, nikdo však celkové km cest zatím nepočítal =) Nyní však mohu potvrdit, že mapu vytváříme v měřítku 1:34,5, což nám dává možnost zpracovat a pokrýt více měst v každém státu. Při releasu ATS zde sníh určitě nebude, jelikož začínáme slunnou Kalifornií a pokračujeme při budování herní mapy směrem na východ.

Pro ETS2 vznikl populární fanouškovský multiplayer. Plánujete hru více hráčů v ATS? Pokud ano, bude v multiplayeru možnost založit virtuální firmu s ostatními hráči?

Sníme o tom vyvinout plnohodnotný multi player, který bude obsahovat jak featurky ze singleplayeru, tak ty podstatné pro multiplayer, jednoho dne se tohoto určitě dočkáte. Náš plán pro nejbližší budoucnost v této věci je rozšířit World of Trucks projekt o VTC, tedy systém pro virtuální firmy, který bude robustní a pokryje veškeré požadavky hráčů spojené s tímto formátem.

Jak daleko jste ve vývoji ATS? Už máte stanovené nějaké datum vydání? Můžete případně prozradit, alespoň měsíc nebo část roku?

ATS vznikl jako malý projekt, ale jak jde čas, měníme názor na to, jak by měla vypadat první verze, kterou uvedeme na trh. Chtěli jsme začít s jedním truckem a jedním státem, ne však bez potřebné licence. Nyní jsme blíže myšlence mít připravené navazující státy na Kalifornii a více licencovaných truck brand ve hře. Stále se držíme téma nevydávat hru bez licencí, doposavad probíhají náročná jednání o jejich získání.

Kolik druhů tahačů bude v základní verzi ATS. Budou nějaké nové náklady, oproti ETS2? Přímo se nabízí road train (více vleků za návěsem)

Ideálně bychom hovořili o 4 tahačích, vše však záleží na vyjednávání s výrobci. Pro ATS jsme vytvořili nové návěsy a nové typy nákladů, které jsou specifické pro USA. Road trainy však při vydáni ATS nebudou obsaženy.

Dočkáme se i velkých tahačů s “ložnicí” (Kenworth W900 Long)?

Kenworth W900 L je jedna z variant, o které jednáme. Držte nám palce =)

Přemýšleli jste o tom, že by hráč mohl více upravovat interiér tahače?

Ano, přemýšleli a již jsme se vydali na tuto cestu k realizaci. Je to jedna z věcí, kterou bychom chtěli implementovat do hry v blízké budoucnosti.

V Long Haul byla možnost si koupit vlastní návěs. Bude tahle možnost v ATS? Pokud ano, dovolíte hráčům si návěs upravit podobně jako tahač?

Tuto vlastnost máme v plánu, implementace však vyžaduje mnohem více času a úsilí, rádi bychom ji obsáhli v mnohem detailnější formě, než bylo právě v LH, což na druhou stranu vyžaduje výše uvedené. Aktuálně vám nemohu přislíbit, že se objeví v blízkém časovém horizontu.

Můžete nám prozradit něco o kariéře? Bude podobná jako v ETS2 nebo prožijeme příběh řidiče trucku?

ATS a ETS2 stojí na stejném jádru, drtivá většina vlastností a funkcionalit je mezi projekty sdílena. Jak jsem uvedl výše, to nám umožní hry udržovat a rozšiřovat paralelně pro příští léta. To však vyžaduje, aby i základní mechanizmy zůstaly zachovány, proto kariéra bude stejná jako v ETS2.

Pro ETS2 chystáte nový systém nasvícení a počasí, stejně tak DLC Scandinavia. Můžete tyhle dvě novinky představit našim čtenářům?

V době vydání ETS2, což je více jak 2 roky zpět, vypadal ETS2 dobře. Uznali jsme však, že doba se mění a je potřeba dát hře nový kabát. Nové nasvícení dává hře šmrnc a vzhled hry vzniklé v roce 2015, zároveň díky novému systému flares jsou vozidla lépe vidět za zhoršených povětrnostních podmínek i na monitorech s nižším rozlišením obrazovky. Toto se také týká lamp, reklamních poutačů a ostatních světel ve hře. S tím jsme také přinesli dva nové sety skyboxu. Vypadají opravdu nádherně.

Kdy hodláte oficiálně oznámit Euro Coach Simulator? Můžete nám o něm něco prozradit?

ECS byl na začátku zamýšlen jako malé DLC k ETS2, to se v čase změnilo a začali jsme brát ECS jako plnohodnotnou hru, která vyžaduje více nových modelů, více autobusů, implementaci s World of Trucks webem. Nakonec jsme se ale přiklonili k tomu pojednat dálkové autobusy jako rozsáhlé DLC ve světě ETS2, s novými featurami, jako je sledování spokojenosti cestujících, vícero zastávek na cestě do finální destinace, apod. Aktuálně nemohu nastínit více informací, pokud však chcete být v obraze, sledujte naše informační kanály blog.scssoft.com a twitter.com/scssoftware.

Piotr Łuciuk & Michal Tureček community managers

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama