Rozhovor s vývojáři Rusty Lake
Speciály Článek Rozhovor s vývojáři Rusty Lake

Rozhovor s vývojáři Rusty Lake

Ylbirda

Ylbirda

6

Vyzpovídali jsme vývojáře Rusty Lake. Prozradili nám, jak začínali a co dalšího plánují.

Reklama

Rusty Lake svět již přilákal mnoho fanoušků point and click adventur, ať již skrze tak zvané Cube Escape hry či díky placeným hrám Hotel nebo Roots, a čilá komunikace s fanoušky činí autory tohoto světa velmi sympatickými. Rozhodla jsem se proto pro vás Maartena a Robina vyzpovídat. Kvůli práci na projektu Paradise nebyl na rozhovor dlouhou dobu čas, ale konečně se našel a Robin odpověděl na mé dotazy.

Sleduju vás na Facebooku, a co se týče komunikace s fanoušky, jste velmi aktivní, pravidelně sdílíte jejich malby, výtvory nebo hrou inspirovaná tetování. Moc toho ale nevíme o vás, chtěli byste se trochu představit?

Jasně. Já jsem Robin, je mi 27 a Maartenovi je 33. Sídlíme v Amsterdamu, pracujeme v a-lab.nl, sdílených kancelářích. Já jsem studoval práva, během magisterského studia jsem se zaměřil na právo týkající se informatiky. Marteen vystudoval zahradní architekturu. Takže je celkem vtipné, že se nakonec oba věnujeme hrám, i když to pro nás byl pouze koníček. Já jsem vytvářel herní portály a Maarten ve se volném čase věnoval tvorbě flashových her.

Seznámili jsme se přes internet a společně jsme vyrobili menší hry zaměřené na noviny jako: Snowden Leak’s The Game nebo Save Harry, která se stala virální po celém světě.

Rusty Lake byl další krok v naší spolupráci, když jsme vytvořili záhadný svět, kolem kterého bude možné vyvinout větší množství her. Začali jsme s několika Cube Escape hrami, chtěli jsme mít představu, jestli se budou lidem líbit. Líbily se, takže teď pracujeme na plný úvazek na Rusty Lake a pravděpodobně v tom budeme ještě pár let pokračovat.

Snažíme se ale jako vývojáři spíše zůstat v pozadí, prezentujeme se komunitě spíše skrze naše hry. Milujeme komunikaci s fanoušky a komunita má samozřejmě velkou zásluhu na úspěchu Rusty Lake.

Proč Rusty Lake (doslova rezavé jezero)? Jak jste přišli na takové jméno?

Podobně jako u Twin Peaks jsme se snažili najít jméno, které bude evokovat nějaké místo. Oběma se nám líbilo mít ve jméně jezero, protože jsou to místa, která vždy mají nějakou minulost a obestírají je záhady. Spojení s adjektivem rezavý z toho činí ještě záhadnější kombinaci a nutí vás přemýšlet, co to má vlastně znamenat.

Je známo, že velkou inspirací pro vás byl seriál Twin Peaks. Ale to nebude všechno. Jaké jsou vaše další zdroje inspirace? Co se příběhu i vizuálního zpracování týče?

Hlavní inspirací, jež nás vedla k vytvoření univerza a detektivního příběhu, byl opravdu seriál Twin Peaks, především jeho atmosféra. Všechny šílenosti, které se v Rusty Lake odehrávají, mají nádech díla Davida Lynche. Ale rozhodně jsme se inspirovali i jinými filmy, seriály, knihami i každodenními zážitky. Myslím, že jsme hodně oblíbení v Koreji proto, že máme rádi filmy od Ki-duk Kim a Park Chan-wook, jimiž jsme se také inspirovali. Kromě toho se nám daří do našich her zakomponovat budhistické prvky.

Máte v herním průmyslu nějaké vzory či idoly?

Respektujeme plno indie vývojářů, kteří investují ohromné množství času a práce do svých vlastních projektů. Samozřejmě obdivujeme autory série Myst a vývojáře klasických point and click adventur jako je Monkey Island. Já mám také velmi rád Nintendo.

Brzy do světa vypustíte novou hru, která se bude odehrávat na ostrově, dokonce už víme, že její název bude Paradise. Chtěli byste nám ji představit trochu blíže? Jakou souvislost má se zbytkem Rusty Lake světa?

Nedávno jsme zveřejnili další velký update o pozadí této hry na našem blogu. Příběh se zaměří na 10 morových ran, variaci na biblický příběh o deseti ranách egyptských. Tyto kletby postihnou obyvatele ostrova poté, co matka hlavního hrdiny záhadně zemře. Hráč musí komunikovat se členy rodiny a zúčastnit se rituálů, aby morové rány zastavil. V současné dobře toho nemůžeme prozradit více ani o rodině, ani o umístění hry v rámci univerza. Faktem ale je, že se hra odehrává před dějem Roots.

V jednom z předchozích blogů jsme se mohli dočíst, že v Paradise se budeme mocí více hýbat, možná jako v Cube Escape Mill. Jakým způsobem to pozmění hratelnost?

Když jsme se rozhodli, že se tato hra bude odehrávat na malém izolovaném ostrově, bylo nám jasné, že se gameplay změní. V mnoha point and click adventurách je běžné, že se hráč pohybuje prostředím a přesouvá se z místa na místo. A zatímco jsme dosud vždy pracovali s krychlovými pokoji, nebo malými oblastmi jako v Roots, chtěli jsme vyzkoušet pro Paradise něco nového. Hodně času jsme věnovali testování a jsme s fungováním hry velmi spokojení.

Je skvělé, že většina vašich her je zadarmo, fanoušci vás pak ale nemohou tak dobře podporovat. Přemýšlíte o rozšíření reklamních produktů, které se zatím omezují na plakáty a trička?

Doufáme, že se nám jednoho dne podaří najít vhodného partnera a budeme moci vytvořit nové Rusty Lake předměty. Taky doufáme, že brzy budeme moci představit nové tričko s Mr. Crow.

Moc se mi líbí, že jsou vaše hry vždy doplněny video-návody. Bylo to něco, co jste vždycky chtěli dělat? Co vás k tomu přivedlo?

U point and click her je běžné, že vznikají nápovědy či celé tutoriály. Víme, že hráči vytvoří video-nápovědy sami, pokud jim je neposkytneme. Rozhodli jsme se proto vytvořit oficiální tutoriály, takže hráči mají jistotu, že hrají hru tak, jak jsme to zamýšleli. YouTube je navíc skvělá platforma, na které spolu můžou fanoušci komunikovat a diskutovat o hře.

Jakožto tvůrci Rusty Lake světa, stali jste se nějak jeho součástí? Jsou v něm nějaké postavy, které byste označili za svá alter ega? Nebo něco podobného plánujete?

Něco takového jsme neudělali a ani to neplánujeme :)

Chystáte se také vytvářet hry, které nejsou součástí Rusty Lake? Nebo budou mít všechny hry nějakou spojitost?

Zatím chceme pracovat na rozšiřování světa Rusty Lake a vymýšlet příběhy, jež s ním mají souvislost. Také ale doufáme, že budeme mít časem možnost spolupracovat s jinými vývojáři a produkovat tak hry, které s Rusty Lake nijak přímo nesouvisí.

Můžete nám prozradit něco o budoucích plánech po „Paradise“? Budete pokračovat s příběhem rodiny Vanderboomů, nebo představíte nové postavy? Nebo se snad vrátíte ke starým známým?

Plánujeme další Cube Escape. Zároveň v současné době pracujeme na jednom z dosud nejzajímavějších Rusty Lake projektů, po něm bude Rusty Lake mnohem živější!

Pokud bude všechno klapat, mohli bychom se podle odhadů vývojářů Rusty Lake Paradise dočkat v listopadu nebo začátkem prosince letošního roku, a to na platformách PC, iOS a Android.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama