Zpět na článek

Diskuze: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl dostupný i na GOGu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Jfhugdt

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak furt je to hra odehravajici se Kyjeve. Nevidim duvod, proc by tam mela byt rustina. Vzhledem k tomu, cim si ty lidi museli projit a cim si nekteri prochazi, se jim nedivim. Z Pikniku u cesty a stejnojmenyho filmu to ma jen nazev. Strugacti byli navic znami svou kritikou. By to pochopili. Nektery zdejsi rozumbrady bych chtel slyset, kdyby tu byla valka, jak by menili nazor :-D

Johan
Johan
Level 36 Level 36
8. 7. 2022 17:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jfhugdt Co to meleš za blbosti...

Phillios191

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johan zablokujte toho trapnýho spamera, je to evidentně děcko, kterýmu omylem dali přístup ke klávesnici a internetu a o tom konfliktu si nepřečetl jedinou větu.

Niemand

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je opravdu smutne, kam az demagogie nekterych lidi je ochotna zajit. Je to sice veci tohoto studia, kde chteji prodavat svou hru, ale myslim si, ze duvody by mely byt rozumove, spise nez emocialni "na truc". Bezni hraci pocitacovych her v Rusku opravdu o politice ani vojenskych akcich nerozhoduji. Kdyz pominu rusky puvod predlohy hry, nejde si nevsimnout celkoveho posunu miry demagogie a cenzurovani v ukrajinske spolecnosti napric vsemi oblastmi. Ona cenzura se uz zacina vymykat i relativni primerenosti, ktera by se soustredila na aktualni konflikt. Bohuzel, je to vicemene kopirovani oficialniho ukrajinskeho narativu, podle ktereho je na skolach zakazano vyucovat o Puskinovi, Dostojevskem, Tolstem, atd ... autorech svetoveho vehlasu, kteri prispeli do fondu svetove literatury a zili davno pred aktualni situaci, se kterou nemaji nic spolecneho. Tolsteho Vojna a mir je navic celkem protivalecneho vyzneni. Dokonce je na Ukrajine zakazana i odborna publikace o vcelarstvi jen proto, ze se v ni pise, ze Rusko patri mezi predni staty v oblasti vcelarstvi. To uz se lehce zacina podobat Severni Koreji. Copak lze realitu zmenit strcenim hlavy do pisku a tvrzenim, ze ta realita neexistuje? Copak bude mit nevytvoreni dabingu, ktery byl v planu, jakykoliv vliv na prubeh nebo vysledek valky? Kam se asi dostane spolecnost, ktera se ridi emocemi na ukor rozumu?

Ep6z4

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Niemand Pripafne ti normalni, abychom se po druhe svetove ucili o nemecke literature ve skolach my? Se probud :-D

Niemand

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ep6z4 Samozrejme, ze ano. Ja jsem zazil zakladni skolu za dob komunismu, kdy zapad byl ideologicky nepritel a presto jsme se ucili o Goethem, Remarqueovi, atd. Myslim si, ze skolstvi by melo dat cloveku celkovy prehled do zivota. Pokud by skolstvi umyslne vytvarelo "slepe diry" ve vedomostech, povazoval bych to za velmi spatny jev, za kterym jsou pravdepodobne prinejmensim nejake postranni umysly, nebo v horsim pripade dokonce primo demagogie. Vy byste si opravdu pral vyuku deti "ze spravene ideologickeho pohledu", aby to detem "politicky myslelo"? Takovy typ vyuky se totiz dela v autoritarskych statech s prisnou cenzurou.

Tož bať

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Niemand Niemand: Naštěstí má většina lidí tendenci se obrátit proti tomu co je jim na sílu vtloukáno do hlav. Ostatně průzkumy veřejného mínění nejen u nás už to začínají ukazovat...

igffgggff

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Niemand to jsme ale nebyli ve valecnym stavu ;-) Tu dobu si dobre pamatuji, stejne tak i to, ze hodne veci se neucilo a v druhe tride se cetlo o chlapci z Uljanova :-D Asi pamet slabne :-P

Johan
Johan
Level 36 Level 36
8. 7. 2022 17:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ep6z4 Zato ty už se asi neprobudíš....

TheEvo

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Niemand Líbí se mi, jak opakovaně kritizuješ cenzuru či demagogii na Ukrajině nebo na západě. Přitom jsem od tebe snad ještě nečetl komentář mířený druhým směrem. Skoro by se mohlo zdát, že to není náhoda.

Niemand

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TheEvo Mohu zodpovedne rici, ze jsem se tady na Zingu kriticky vyjadril ke druhe strane pod kazdym clankem, kde nejake herni studio sdelilo umysl vydat svou hru vsude jinde, jen ne na Ukrajine, zrusilo pripravovany ukrajinsky dabing, zmenilo oficialni anglicke pojmenovani cehokoliv ukrajinskeho tak, aby to znelo mene ukrajinsky a vice rusky, zrusilo v podstate hotove DLC jen proto, ze se odehrava na Ukrajine a obecne u vsech dalsich projevu manipulativniho, zcela zbytneho uplatnovani politiky realneho sveta na svet pocitacovych her. Jestlize v hernim prumyslu kvantitativne zcela dominuje pro-ukrajinska propaganda nad tou pro-ruskou, ja tezko ovlivnim pocet clanku, ktere se daneho tematu dotykaji a tudiz ke kterym se nasledne kontextove vyjadrim. V USA je ve vezenich neproporcialne k procentualnimu zastoupeni v celkove americke populaci relativne vyssi podil cernochu, nez belochu. Skoro by se mohlo zdat, ze to neni nahoda. Probehla anketa v divcim internatu a pri naslednem prochazeni a zpracovavani odpovedi se zjistilo, ze v ankete nejsou zastoupeny zadne hlasy chlapcu. Skoro by se mohlo zdat, ze to neni nahoda. V Ceske Republice nejvetsi podil obcanu tvori lide ceske narodnosti. Skoro by se mohlo zdat, ze to neni nahoda. Zkousel jsem doma na zahrade vykopat diry, jestli nenajdu ropu a nezbohatnu tak. Prestoze mam v podstate dve moznosti a to ze ji bud najdu nebo nenajdu, stejne jsem nikdy na zadnou ropu nenarazil. Skoro by se mohlo zdat, ze to neni nahoda.

igffgggff

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Niemand "Bezni hraci pocitacovych her v Rusku opravdu o politice ani vojenskych akcich nerozhoduji." Ti do toho nechci kecat. Ale z ceho myslis, ze vlada sestavuje rozpocet, potazmo se plati armada? Z kickstarteru?

Tož bať

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hra Stalker vznikla na motivy slavné ruské novely bratrů Strugackých a neméně slavného filmu ruského režiséra Tarkovského. Že se autoři nedokázali odprostit od aktuální ideologie a změnili název lokace kde se hra odehrává, budiž. Avšak absence ruštiny ve hře je tak absurdní, jako kdyby se v Red Dead Redemption mluvilo pouze španělsky... Naštěstí jsem na ruskojazyčných herních webech zachytil informaci, že si komunita ruský dabing do hry udělá sama.

sarakat
sarakat
Level 33 Level 33
Hlavní platforma: PC
8. 7. 2022 12:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tož bať Ať už vznikla na motivy Strugackých nebo čehokoliv jiného, faktem je, že je zasazena do okolí Černobylu, takže nevidím důvod, proč by nemohl být dabing ukrajinský. A pokud sem mám plést politiku, tak jako promiň, ale ty bys měl chuť nechávat ve hře ruštinu, kdyby se u nás stalo třeba něco jako v 68'? Ještěže nekritizuješ KCD a jeho realistickou angličtinu... Každopádně za mne jen schvaluji. Trochu se divím, že herní studia "ze západu" nechávají dál ruské lokalizace u her, když jsou všudy ty protiruské sankce. Byznys vítězí.

Tož bať

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sarakat Jak si možná zaznamenal, tak právě absurdita v absenci českého dabingu v KCD nakonec dohnala komunitu k tomu, aby se spojila a začala na něm pracovat, takže nechápu tvůj argument... A co se týče hry, tak když tedy autoři tolik touží zbavit se všeho ruského, nechť se zbaví i značky Stalker, která odkazuje na ruské kořeny celé ságy. Jenže to ti pokrytci neudělají, protože jak sám uvádíš - byznys vítězí...

kufač
kufač
Level 42 Level 42
8. 7. 2022 13:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sarakat A Rusové snad žijí jenom v Rusku? Pokud se nepletu, tak na Rusy žijící jinde ve světě se snad sankce nevztahují, ne? Jako chápu, že pro ukrajinské herní vývojáře je tahle otázka o dost palčivější, ale jinak už mi začíná připadat to odsuzování všeho ruského k smíchu.

Johan
Johan
Level 36 Level 36
8. 7. 2022 17:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sarakat Meleš kraviny a zjisti si něco málo o Ukrajině...

Phillios191

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johan Hlavně, že ty seš chytrej až na půdu :D :D

Jfhugdt

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tož bať Chapes vubec, ze Strugacti meli ve svych povidkach kritiku tehdejsi spolecnosti a neprimo i rezimu? :-D

Tož bať

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jfhugdt Možná bys to měl spíše říct lidem, kteří se snaží ruské autory oficiálně zakazovat, ne? :)

igffgggff

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tož bať ani ne. Clovek minimalne prumerne inteligence chape, ze zakazat na sve domaci pude rozsirovani kultury zeme, ktera je napadla, zabiji lidi a nici zemi, je pochopitelny :-) samozrejme jsou i handikapovanejsi, to nepopiram :-P

Phillios191

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@igffgggff Jen je trochu naprd, když ti handikapovanější poučují ty chytřejší, jako se to děje zde :D

Tož bať

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@igffgggff Ne, ani průměrně inteligentní člověk to nepochopí, protože jak ukazují dějiny, časem se z té hysterie a zákazů stane skvrna na národu samotném. Jako například při pronásledování naturalizovaných Japonců v USA během druhé světové války, za což se Američané dodnes hluboce stydí. Zákaz v těžkých časech by byl pochopitelný u kultury, která je ideologicky zaměřená, ale ne u klasických autorů. To je naopak známka primitivismu a hodně vypovídá o každém nositeli takové myšlenky...

dfsdfsdfsdf

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tož bať Zase tva teorie, kde roubujes jednu vec na druhou :D Myslim, ze prumernej clovek tak nejak chape, kdo to byl Bezler, Girkin a pod. A nebo Little green men... Ale to nema cenu. Tvuj nazor ti brat nebudu a o politice se tu nema cenu bavit ;) Mej se jak uznas za vhodny :P

Fallout18
Fallout18
Level 1 Level 1
8. 7. 2022 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Před pár dny sem zakoupil call of Prypiat na steamu za 6 euro a nemohou se toho nabažit tolik věcí co tam lze a grafika pořád super na rok 2010 Pecka 👌

Stargat3
Stargat3
Level 1 Level 1
8. 7. 2022 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fallout18 Jo, ke Stalkerům se vracím pravidelně. Za mě nejlepší post apo střílečka s hutnou atmosférou a zajímavými lokacemi. A když si k tomu stáhneš Absolute Nature 4 addon společně s Atmosfear 3, tak hra bude vypadat daleko lépe aniž by utrpěla atmosféra. A pokud nemáš ostatní Stalkery, tak taky doporučuju (i Clear Sky, ale ten umí být dost zabugovaný na to, aby nešel dohrát).

Phillios191

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přesně jsem si říkal, kdy oznámí, že tam RU dabing nebude a je to tady :D Doufám, že ho přestanou dělat nakonec všechna studia.

Johan
Johan
Level 36 Level 36
8. 7. 2022 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Phillios191 Bouchni si, snad se ti rozsvítí...

Phillios191

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johan Bouchni si sám, proruskej trotle ;) já nevím, kdo tady píše totální sračky. Přijde ti v pohodě podporovat nacistický Russko, který vraždí nevinný obyvatele Ukrajiny? GSC by museli být padlí na hlavu, kdyby takovou zemi podporovali. Aspoň rusáci uvidí, jaký to mají třeba češi, kteří musí číst titulky v každé hře.

igffgggff

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Phillios191 Tak to je myslim pochopitelny, ze se tak stane. Vlivem sankci, se ti do toho vrazet prachy vyplati mene a mene. Samozrejme je blby, tim omezovat i normalni lidi v Rusku, ktery s narativem Kremlinu nemaji nic spolecnyho, ale at uz z jejich dani a pod tecou penize statu na podporu valky. Ale ja si stejne myslim, ze vetsina hracu v dnesni dobe uz domaci dabing nebo titulky nepotrebuje, kdyz si to chce opravdu zahrat.

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
8. 7. 2022 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naštěstí ukrajinština zní dost podobně jako ruština, tak mi to vadit nebude 👍

LonelyAngel
LonelyAngel
Level 36 Level 36
8. 7. 2022 10:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher Přesně ,rozhodně v tom nebudu hledat rozdíly. 🍺

ShelbyGT500
ShelbyGT500
Level 45 Level 45
Hlavní platforma: PC
8. 7. 2022 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher Na první poslech ano, na druhý už tolik ne. Ukrajinština má poměrně blízko třeba k polštině apod. Čeština je taky mnohem podobnější Ukrajinštině než Ruštině např.

igffgggff

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher U toho jsem nepochopil, proc by to nekdo chtel hrat v Ukrajinstine nebo rustine. Oni se beztak budou soustredit na anglickej dabing primarne, takze anglicky mluvici herec s vychodnim prizvukem, na kterej je delanej capture a mimika a dava do toho jiny emoce nez daber... intonace a emocni rozsah je uplne jinej level. Asi jako bych se dival na serii Chernobyl s vychodnim dabingem. To je dle myho skoda. ;-) Zvlast kdyz mas herce a na ne nastavenej rig vcetne oskenovanyho obliceje.

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
8. 7. 2022 19:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@igffgggff jde jen o imerzi. Pokud má hra titulky (ať už české nebo anglické ),tak si je zapneš a zapneš originální dabing. Nepotřebuješ rozumět mluvenému slovu, když se ti to přeloží v titulkách, ale zní to pěkně, když v japonském zasazení nezní angličtina.

dfsdfsdfsdf

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher To jo. Ale u vetsiny her je originalni dabing anglickej, protoze s tim miri do sveta a anglictina je universalni. Aspon myslim. U Stalkera 2 sam nevim. U originalniho asi jo, tam mimika a obecne dabing nebyl tak videt. Ale bezne se cutsceny a facialky delaji primo s herci separatne v anglictine (aspon co mam tu zkusenost). Ale ted jsem si hledal trailer. Je fakt, ze tam mluvi original reci. Kdyby to tak bylo, tak si voice zapnu v originale. Dik! Aspon vim dopredu. Se na to po vydani kouknu ;-)

Reklama
Reklama