Westernovou akci označil za chybu a přiznal, že by se rád jednoho dne k této sérii vrátili. Navíc Techland má ve vývoji neohlášené velké projekty a pár mobilních her.
Westernová akce Call of Juarez: The Cartel, která vyšla v roce 2011 pro konzole a PC, byla chyba. Tahle kritika nepochází od hráčů nebo novinářů, ale z úst generálního ředitele polského studia Techland, který má hru na svědomí.
Pawel Marchewka v interview s britským Eurogamerem řekl, že Cartel nebyla špatná hra, ale byla nedokončena. Poté pokračoval a nebál se hru označit za chybu.
My jsme hře v recenzi dali 4/10. Vadili nám nudné lokace, audiovizuální zpracování, umělá inteligence a uživatelské rozhraní. Westernovku zachránila změna dobového zasazení a tajné úkoly.
Ovšem poslední díl ze série - Call of Juarez: Gunslinger - byl mnohem lepší. Tomu stejný redaktor na Zingu neváhal udělit 7/10 za návrat ke kořenům série, parádní hratelnost a docela příjemnou kampaň. Jen škoda, že singleplayer byl kratší a hra až na výjimky nepředstavovala výzvu.
Nastává tedy otázka, zda se Techland někdy k sérii Call of Juarez vrátí a naváže na povedenější Gunslinger z roku 2013. Pro fanoušky máme dobrou zprávu, pokud by se Techland rozhodl a chtěl by další Call of Juarez, tak by rozhodně následovalo Gunslinger.
„Musímesi o tom promluvit s Ubisoftem a společně rozhodnout, kdy je nejlepší čas začít s vývojem další verze Gunslingera. Pravděpodobně zůstaneme u stylu posledního dílu,“ řekl Marchewka pro Eurogamer.
Call of Juarez dle jeho slov dokázalo, že když na to jdou vývojáři správným směrem, tak jde o skvělou franšízu.
Techland aktuálně pracuje na Dying Light (plánuje větší rozšíření, více zde) a nedávno uložil k ledu kooperační akci Hellraid, ke které se později vrátí. Kromě toho má ve vývoji ještě několik velkých neoznámených projektů a pár mobilní her.
Série Call of Juarez vyšla poprvé v roce 2006. V roce 2009 následovalo pokračování s podtitulem Bound in Blood, v roce 2011 potom The Cartel a nakonec Gunslinger v roce 2013.