Jde o standardní cenu za singleplayerovou AAA hru.
Ptáte se, proč má Shadow of the Tomb Raider naplánované a odhalené placené dodatečné balíčky ještě před vydáním samotné hry? Odpověď hledejme v nákladech, které musí společnost Square Enix vynaložit, aby nové dobrodružství s Larou Croft vůbec vzniklo.
Vedoucí studia Eidos Montreal prozradil, že vývoj Shadow of the Tomb Raider stojí jako standardní singleplayerové AAA hry. U nich se jen vývoj pohybuje od 75 do 100 milionů amerických dolarů. Navíc dalších 35 milionů dolarů je připraveno pro marketing a propagaci. Dohromady se tak bavíme o částce 110 až 135 milionů amerických dolarů.
To je spousta peněz. Na druhou stranu jde ale o částku, která je v dnešní době zcela normální. Výjimku tvoří Grand Theft Auto V od Rockstaru, které stálo zhruba 200 milionů dolarů.
David Anfossi v rozhovoru pro Games Industry přiznal, že jsou v Eidos Montreal pod tlakem, aby jejich hra dokázala dostatečně zaujmout. To je důvod, proč v týmu experimentují s různými herními módy a herním konceptem. Inspirací pro něj byl úspěch Hellblade: Senua’s Sacrifice. Nezávislé studio Ninja Theory do svého nejnovějšího projektu investovalo mnohem méně peněz. Výsledkem byla prodejní cena 30 dolarů, která pomohla k úspěchu a velmi slušným prodejům.
Vysoká investice Square Enix se odrazila na samotném obsahu Shadow of the Tomb Raider. V Eidos Montreal sice kladou důraz na příběhovou stránku, zároveň připravují online režimy. Ty mají být mnohem rozsáhlejší než v předešlém díle. Co nás ale přesně čeká, to Anfossi neprozradil.
Připomeňme, že restart série Tomb Raider byl po stránce hodnocení hodně úspěšný, ale Square Enix do hry vkládala větší naděje a 3,4 milionu prodaných kusů za první měsíc bylo málo. Velká očekávání ohrozila pokračování s názvem Rise of the Tomb Raider. Mrazivější dobrodružství archeoložky Lary Croft zachraňoval se svými penězi Microsoft, jenž si zaplatil časovou exkluzivitu pro Xbox One a Xbox 360. Shadow of the Tomb Raider opět vzniká pod taktovkou Square Enix.
Shadow of the Tomb Raider vyjde 14. září na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Více o hře v našem preview. Titul předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk, kde získáte tričko.