Singularity – když Stalin experimentuje
Preview Singularity Článek Singularity – když Stalin experimentuje

Singularity – když Stalin experimentuje

Michal Burian

Michal Burian

1

Dnes vám odhalíme velmi zajímavou sci-fi akci Singularity, která se odehrává na bohem zapomenutém ostrově, kde Stalin dřív testoval.

Reklama

Studio Raven Software na minulý rok plánovalo nejenom filmovou adaptaci X-Men Origins: Wolverine či nový přírůstek do série Wolfenstein, nýbrž také zajímavou sci-fi akci Singularity. Tu se však nakonec vydavatelská společnost Activision rozhodla odložit, aby zbytečně nekonkurovala listopadovému Call of Duty: Modern Warfare 2. Singularity tak vyjde až v letošním toce, a to přesněji 29. června pro PC, Xbox 360 a PlayStation 3.

Něco málo z příběhu – když si Stalin nedá pokoj

V dobách studené války disponoval ruský vůdce Stalin nebezpečnou atomovou bombou a mezikontinentálními jadernými raketami. Ani to však nestačilo, aby porazil a zamezil vzestupu USA. Snažil se tedy všemožnými experimenty přijít na něco úplně nového a samozřejmě i strašně nebezpečného. Jednoho dne, konkrétně 21. září 1950, aktivoval ruský vědec Barisov na ostrově Kamčatka zařízení poháněné objeveným prvkem nesoucím číselný název 99. Následek byl katastrofální. Nikdo nedokázal dříve přijít s rozumným vysvětlením, co se vlastně na ostrově přesně stalo.

Až dodnes. Píše se rok 2010 a Spojenecká armáda zaznamenala z ostrova nějakou dosud neznámou činnost. Nikdo neví, co se přesně na bohem zapomenutém ostrově děje. Nezbývá tedy než do oblasti vyslat průzkumný letoun, aby zmonitoroval situaci.

S poučením a vysvětlením usedá pilot Nate do svého stíhacího letounu a míří na ostrov. Když se dostane ke Kamčatce, začne jeho letoun vykazovat nezvyklé jevy a stroj se stává neovladatelným. Nezbývá nic jiného, než se katapultovat a přistát na ostrově.

Se štěstím se však Nate dokáže spojit s velením a to mu sdělí, že primární úkol se nemění. Musíme prozkoumat neznámou oblast a zaměřit se na klíčový prvek – nebezpečnou látku s označením 99, která údajně stojí za katastrofou, jenž postihla Kamčatku.

Vše je nakonec úplně jinak, i když…

Nate při prozkoumání ostrova zjistí, že tajemná látka 99 opravdu existuje a skrývá v sobě dosud nevídané možnosti. Jedná se totiž o látku s možností proměnit původní energii na stonásobek. Při manipulaci však zjišťuje, že to není vše, co prvek dokáže. Bez větších problémů totiž díky látce 99 dokáže narušit časoprostorovou kontinuitu a hrátky s časem mohou započít.

Levá ruka ovládá čas

Stále to nevíme oficiálně, ale podle dosud zveřejněných indicií nalezneme časový manipulátor v úvodní části hry a přístroj by se měl nacházet na levé ruce. Pokud jakýkoliv předmět, ať už živý či neživý, obsahuje zmíněnou látku 99, tak s ním můžeme manipulovat. Je tedy od autorů přesně dané, s čím si budeme moci pohrávat a co nám dovolí ničit.

Časový manipulátor má však další možnosti. Jedná se o tři velmi zajímavé funkce. Jednou z nich je vytvoření jakési časové bubliny, která by měla sloužit jako štít před nepřátelskou střelbou. Druhou možností je měnící se gravitační pole u různých objektů (ty samozřejmě musí obsahovat látku 99). Tyto objekty budeme moci využít ve svůj prospěch a například si z nich postavit barikády či je mrštit po nepřátelských jednotkách.

Poslední a nejspíš i nejzajímavější vlastností je měnící se stáří objektů. Což se bude dát využít při překonávání nejrůznějších překážek. Například pokud vám v cestě bude stát zeď či nějaké dveře, které nepůjdou otevřít, tak změníte jejich stav. V praxi to bude znamenat, že stáří dveří posunete o několik stovek let dopředu a ty se postupně rozpadnou.

Po přečtení výše napsaných řádků vás možná napadlo další využití, a pokud ne, tak vám ho prozradím. Co byste řekli tomu, kdybychom nepřátele neeliminovali nějakou střelnou zbraní, nýbrž pomocí časového manipulátoru (zní to zajímavě, že?). Z vojáků v nejlepších letech totiž velmi jednoduše můžeme udělat dědečky, kteří budou rádi, že vůbec stojí na nohou a udrží měchýř plný.

Nevidíme to, ale je to tu!

Časoprostorové hrátky nebudou pouze v náš prospěch. Na bojišti se budeme muset naučit chodit a vycítit, kde co zrovna je. Tvůrci totiž varují, že opuštěná lokalita nemusí být taková, jaká se na první pohled zdá. Postarat by se o to měly zmíněné časové výjevy. V praxi to bude znamenat, že si po celou dobu hraní budeme muset dávat pozor a nekoukat pouze dopředu, nýbrž také za záda. Nikdy totiž nevíme, kdy a v jaký moment se za námi objeví nějaké to monstrum.

Proti komu vlastně budeme bojovat?

Otázka, jenž je v akčních hrách nesmírně důležitá. Jistě jste si ji během čtení pokládali a říkali jste si, kdy se konečně dozvím, po kom vlastně budu v Singularity střílet.. Nebojte, právě jste se dočkali. Společnost při hraní nám budou dělat nejen rusové v uniformách, ale také nejrůznější zmutovaná zvěř. Ta by měla být podle dosavadních informací velmi nebezpečná a dokonce vydrží nejeden zásobník z kulometu. K tomu si ještě musíme připočítat silné energetické výboje, díky kterým na vlastní oči uvidíme, jak se prostředí a zvířata mění.

V rozhovoru se dokonce Raven Software nechali slyšet, že energetické výboje budou ovlivňovat zvěř v dalších směrech. Popsané to bylo následovně: Zvíře se sice nachází v přítomnosti, ale jeho tělesná schránka v minulosti. Nemůžete ho tak žádným způsobem zabít, jedině že využijete časový manipulátor a přesunete se do časového prostoru, v němž se nachází tělo zvířete či nepřátelské jednotky.

Výlet na Kamčatce končí

Před chvilkou mi zvonil telefon a upravený Unreal Engine 3 se zajímavou audiovizuální vložkou mě upozornil, že za tři hodiny mi odlétá letadlo. Proto se s tajuplnou Kamčatkou musím rozloučit a další prozkoumání ostrova mám naplánováno na 29. června 2010. Ještě však nejsem rozhodnut, jak se na ostrov dopravím. Mám tři různé možnosti: buďto zvolím PC, Xbox 360, nebo PlayStation 3.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama