Zpět na článek

Diskuze: Skyrim slaví 10 let. Proč je tak populární a kdy vyjde TES VI?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

El_Scorpio
El_Scorpio
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PC
12. 11. 2021 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pozerám očkom ako klesá hodnotenie Anniversary Edície. Obe predchádzajúce verzie Skyrimu majú 94%, Anniversary začínala na 86%. A postupne to klesá, dnes je to 76%. Nechápem ten nával pozitívnych recenzií od nejakých premium účtov (úprimne, neviem čo je to za fičúru, že niektoré účty sú premium vyhodené v hodnoteniach vždy hore). Asi začnem veriť konšpiráciam, že Bethesda zadarmo, resp. za úplatu dobrej zmienky rozhádzala influencerom kľúče...

Corvus
Corvus
Level 41 Level 41
Hlavní platforma: PC
12. 11. 2021 07:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Soundtrack Skyrimu (stejně tak Oblivionu) od Jeremyho Soula je absolutní top level. Velmi rád soundtracky poslouchám při práci na PC a vedle Marka Morgana (klasické Fallouty, Wastelandy atd.) a Franka Klepackiho (C&C série), jde o mého nejoblíbenějšího herního skladatele, který píše hudbu vyloženě na míru. Nesmrtelné, až zlidovělé melodie a hudebně-herní evergreeny. Jinak TES IV: Oblivion a prvotní vykouknutí na zelené kopce a lesy kolem Imperial City (a samozřejmě za doprovodu tónů Soula) byly úžasné. Husté stromoví, keře, travnaté plochy a rostliny byli proti ostrovně vyprahlému, hnědému a popelem pokrytému Morrowindu neskutečný progres a osvěžení (jakkoliv ten biom ve Vvardenfellu měl svou logiku). Nicméně až u Skyrimu jsem sbíral čelist z podlahy. Když člověk vylezl z jeskynního systému, otevřela se před ním krajina... dechberoucí výhledy. A krása střídala nádheru. Stačilo dojít do Rivenwoodu a kochat se, jak se mraky a mlha valí po okolních strmých kopcích a svazích. Nikdy nezapomenu na první výšlap do hor, jejichž úbočí byla pokryta ledem a sněhem. Skučící vítr, pod nohami se převalující mlžný opar, zastíněné slunce, křupající sníh, mráz a takřka hmatatelné zlo kdesi přede mnou v jeskynní průrvě... Epický! Na tohle nikdy nezapomenu. Stejně jako na totální nadšení z neuvěřitelně sugestivní střelby z luku (ty zvuky tětivy a svištících šípů!), kdy došlo na lítou bitvu u vodopádů, v podzimní krajině plné padajícíh listů. Scény vystřižené jako z Pána prstenů. Až na NPC běhající v mrazu v plechových bikinách nemám výhrad. Právem jde o legendu ve své škatulce.

Jakub Žežule
Jakub Žežule
Level 1 Level 1
12. 11. 2021 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Corvus Myslím, že jste to vystihl úplně dokonale. :)

Jméno

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Corvus Corvus hustě

Niemand

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moje subjektivni poznamky k clanku: Pokud je podle autora Skyblivion mene znamy, pak o Skyblivionu vim asi dva roky, zatimco o Skywindu ctu dnes poprve. Mozna zalezi na tom, v jakych kruzich se clovek pohybuje, ale meritko popularity modu take bude nejspise dost subjektivni na to, aby se dalo nejak spolehlive exaktne porovnavat. Nemyslim si, ze ve Skyrimu bojuji dve frakce o nadvladu. Podle meho mineni, Stormcloaks bojuji o svuj domov. Boj o nadvladu intuitivne chapu spise jako silou si vzit neco, co nekomu nepatri a tam despoticky a bezohlede prosazovat svou vuli. Ale to je take zalezitost subjektivniho chapani. Co dela Skyrim podle meho mineni tak vyjimecnym? Je to "kauzalni profesionalita". Jeho jednotlive slozky tvori uveritelny a pochopitelny komplexni celek. Autor zminuje napriklad, ze sila Skyrimu neni v soubojovem systemu. Ja si prave myslim, ze soubojovy system je jednou z dulezitych slozek Skyrimu, kde prave je jeho sila. Soubojovy system je udelan tak, jako kdyby vubec nebyl, tzn. clovek jej pri hrani temer nevnima. Je kauzalne profesionalni. Clovek hraje a moc si neuvedomuje "ted pouzivam soubojovy system", ale spise vnima "ted bojuji". Nejsou zde komplexni komba jako treba pri hrani Tekkenu, For Honor, atd, ale je tu naznak neceho jako kombo, kdyz treba trikrat po sobe hrac klikne mysi, aby svihnul mecem. Nebo treba silnejsi uder, pokud klikam mysi a zaroven stisknu sipku dozadu. Anebo podrzeni mysi, ci utok pri sipce dopredu/pri behu ... Opravdu me nenapada lepsi popis nez kauzalni profesionalismus. Pusobi to "tak akorat". Neni to prehnane, naopak, je to velmi umirnene az natolik, ze to treba nekteri hraci ani nepostrehnou a po celou hru se bez toho obejdou. Ale pritom je to zabavne, pokud to clovek vyuziva a chce si s tim vyhrat. Kolikrat jsem si pri hrani sel odpocinout od plneni ukolu tim, ze jsem si sel ferove zabojovat s Orkem u cesty. Zadna kouzla, zadne lektvary, zadne revy, atd, pouze barbarsky souboj bojovniku s obourucnimi zbranemi. Pokud se cloveku stane ve hre, ze si chce takhle zabojovat "pro radost", je to jasna znamka, ze soubojovy system (nebo jeho virtualni absence, protoze to clovek nevnima jako soubojovy system) je velkou silou te hry. A tento "kauzalni profesionalismus", ktery neni pritomen jen v soubojovem systemu, ale v mnoha jinych aspektech hry, tato umirnena stridmost, (kdy jine hry se snazi delat veci extremne) je podle mne to kouzlo Skyrimu, ktere hrace pritahuje, protoze Skyrim pusobi tak nejak "familiarne", prirozene a pochopitelne.

Jakub Žežule
Jakub Žežule
Level 1 Level 1
12. 11. 2021 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Niemand Díky za pozorné přečtení a reakci. Na tom pohledu na soubojový systém něco bude. Skoro to na mě působí tak, že není zpracováním náročný, což těm, co si chtějí u Skyrimu odpočinout, vlastně vyhovuje :) Hodně podobně to mám i u Falloutů, v době vydání 76ky a RDR 2 jsem kdesi četl názor, že přes všechnu kritiku, co se na 76 tehdy chrnula tak dotyčného autora nechávala chladným. RDR2 byl moc akční, komplikovaný a dějově strhující, na což neměl po práci prostě náladu nebo energii. Přišlo mi to jako zajímavý pohled. Na relax jsou hry od Bethesdy prostě ideální. Na druhou stranu by boj byl jednou z věcí, na kterých bych chtěl, aby pro TES VI autoři nějakým způsobem zapracovali. Ačkoliv to nebude jednoduché uchopit, aby přitom byla nějak zachována i jeho jednoduchost. Jsem hodně zvědav, jak to bude řešit Avowed.

Parasit
Parasit
Level 1 Level 1
Hlavní platforma: PlayStation
11. 11. 2021 18:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdarma jsem nic nedostal,jen možnost koupit za 19,99 eur.

Jakub Žežule
Jakub Žežule
Level 1 Level 1
11. 11. 2021 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Parasit Ty 4 kousky obsahu se stáhnou automaticky v rámci patche 1.20 . Next-gen verze je ke stažení ze storu na konzolích zdarma, pokud vlastníte last gen (ps4/xo). Na ps5 jsem si ji musel stáhnout zvlášť. Bohužel podpora Dual Sense není. Kratší loadingy a 60 fps fungují (60 fps každopádně zprovoznil na PS i komunitní mód už dříve)

Reklama
Reklama