Sony s upscalingem PSSR míří na 4K 60 FPS/8K 30 FPS
Novinka Sony s upscalingem PSSR míří na 4K 60 FPS/8K 30 FPS

Sony s upscalingem PSSR míří na 4K 60 FPS/8K 30 FPS

Jan Urbančík

Jan Urbančík

3
Platformy PlayStation PlayStation 5

PS5 Pro má u her nabídnout to nejlepší z obou výkonnostních režimů.

Reklama

Neuběhl ani den od doby, co jsme psali o dalších podrobnostech ohledně chystané konzole PlayStation 5 Pro. Nedělní informace přitom navazovaly na velký únik, jenž přišel už v pátek. Stále ale nekončíme, protože Tom Henderson prostřednictvím svého magazínu Insider Gaming prozradil další zajímavé podrobnosti, které vychází z uniklého dokumentu.

Týkají se především upscalingu PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), jenž bude fungovat podobně jako DLSS od Nvidie, využívá totiž čip pro AI výpočty, který bude PS5 Pro obsahovat. Podle informací, které má Henderson k dispozici, má PSSR na PlayStationu 5 Pro cílit na rozlišení 4K při 60 FPS, respektive 8K při 30 FPS. Jde ale pouze o jakýsi interní plán a není jasné, zda to tak nakonec bude i v realitě. Jak už víme z pátečního úniku, podpora 8K možná ani nebude přítomná hned na vydání, ale dorazí až později.

A pokud se vydáme ještě dál do budoucna, Sony s PSSR cílí na 4K 120 FPS či 8K 60 FPS. Těchto rozlišení a frame ratů však kvůli hardwaru samozřejmě na PS5 Pro nedosáhne, jde tak o interní cíl pro budoucí konzoli, zřejmě tedy PlayStation 6.

Insider Gaming pak dodal ještě dva interní testy nejmenovaných 1st party her na PlayStationu 5 Pro. První titul, jenž na základní PS5 nabízí Performance režim s 1080p a 60 FPS či Quality režim s 1800p a 30 FPS, má běžet na Pro konzoli ve 1440p a 60 FPS.

Magazín uvádí, že v tomto případě bylo použito PSSR, ovšem z textu není úplně zřejmé, jak přesně je to myšleno. Může totiž jít o upscale z 1080p do uvedeného 1440p (což by bylo vzhledem ke 45% nárůstu výkonu docela zklamání), nebo, a to je pravděpodobnější, je 1440p interní rozlišení a pomocí PSSR se obraz upscaluje do 4K. Dávalo by to smysl i s ohledem na již zmíněný cíl Sony, ale i přímo cíl uvedený u této hry, kde se píše, že má titul na PS5 Pro nabídnout kvalitu obrazu Quality režimu se snímkovou frekvencí Performance režimu.

U druhého titulu už je test výrazně přímočařejší. Henderson píše, že hra, která na základním PlayStationu 5 běžela v 60 FPS bez ray tracingu, dokáže na PS5 Pro běžet v 60 FPS s ray tracing efekty.

Nakonec připomenu, že podle aktuálních informací by měla vylepšená konzole dorazit letos na podzim.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama