Jak už víme z prezentace společnosti, spolupráce mezi konzolí a handheldem bude značná. Podle všeho ale bude větší, než si myslíme.
Ačkoliv je PS Vita už nějakou dobu v prodeji, vývojáři na handheldu pracovali paralelně se čtvrtou generací konzole PlayStation, jak podotknul Shuhei Yoshida, prezident Worldwide Sony Studios.
V nedávném rozhovoru pro časopis Edge také vysvětlil systém vývoje konzolí, kterého se Sony přidržuje. Ihned po vydání PS3 začal malý technický tým pracovat na další generaci. Zplna se vývoj PS4 rozjel až po dvou letech od vydání třetího PlayStationu, kdy se do chumlu přidalo mnohem více lidí, a právě tehdy započala práce i na handheldu PSV. Tento projekt měl akorát mnohem kratší časovou rovinku, a proto jsme se jej dočkali dříve. Také mají handheldy jiný životní cyklus ve srovnání s velkými konzolemi, takže byla větší pauza mezi PS3 a PS4 pochopitelná.
Yoshida také několikrát potvrdil, že propojení mezi PS4 a PSV bude velmi důležitým strategickým prvkem nové generace konzolí a přeje si, aby Sony i nadále pokračovalo ve vývoji různorodých titulů. I přesto, že mělo PS3 své klenoty (Uncharted, God of War, Killzone), střílečky a akce rozhodně nebyly jedinými žánry a díky PSN bylo možné ochutnat velmi variabilní kousky, jako je Journey, LittleBigPlanet a mnohé další. Právě v tom hodlá výrobce pokračovat i nadále a nabídnout co možná největší spektrum všemožných žánrů a stylů. My to jen vítáme.