Source 2 engine oficiálně oznámen
Novinka Source 2 engine oficiálně oznámen

Source 2 engine oficiálně oznámen

Martin Cvrček

Martin Cvrček

24

Konečně jsme se dočkali formálního oznámení Source 2 enginu od Valve. Podle všeho bude zdarma pro tvůrce nového obsahu.

Reklama

Ačkoliv mělo Valve na právě probíhající GDC odhalit především finální podobu Steam machines a Steam ovladače a představit svou vizi virtuální reality, nakonec jsme se přeci jen dočkali toho, v co doufal nejeden hráč, kterého nějaké VR brýle nebo PC pro streamování her na televizi nezajímá. Ne, zatím nevíme nic o Half-Life 3. Ale skoro. Jay Stelly z Valve totiž konečně oficiálně oznámil Source 2 engine.

O existenci Source 2 enginu fakticky víme už dlouhou dobu a ani lidé z Valve se o něm v minulosti nebáli příliš mluvit, ale pořád šlo spíše o veřejné tajemství. Teprve nyní jsme se tedy dočkali formálního a po všech směrech oficiálního oznámení. Source 2 se prostě blíží.

Jay Stelly přitom zopakoval to, co dříve naznačil už sám Gabe Newell, tedy že cílem nového enginu je zvýšit produktivitu tvůrců obsahu. Hráči tvořený obsah se koneckonců stal velmi důležitou součástí nejen aktuálních her od Valve, a z toho plyne, že Source 2 není vytvořený jen pro profesionální vývojáře, ale také dovoluje samotným hráčům účastnit se na tvorbě a vývoji jejich oblíbených her.

A co víc, Source 2 by měl být zdarma pro dosud nespecifikované "tvůrce obsahu" ("content creators"). Je tak docela možné, že Valve plánuje podobný přístup, jaký zvolili v Epic Games s jejich Unreal 4 enginem. Jinak řečeno, engine by hypoteticky mohl být zdarma k dispozici každému, kdo by v něm chtěl tvořit nějaký nový obsah nebo i hru, ačkoliv s něčím takovým by nejspíš byly spojené nějaké podmínky. Uvidíme, s čím vlastně Valve přijde, možnost bezplatného využití enginu pro tvorbu jakýchkoliv modů je ale samozřejmost.

Tvůrci také chystají vydání verze enginu kompatibilní s technologií Vulcan. Jde o multiplatformní 3D grafické API, které „vývojářům umožňuje získat co nejvíc z nejnovějšího grafického hardwaru“. Vulcan je přitom technologie, která byla dříve známá jako Next Generation OpenGL.

Více o enginu se máme dozvědět už zítra, 5. března, něco nového uvidíme i na této stránce.

A to je zatím vše přátelé. Bohužel stále nevíme, jaké hry od Valve bude Source 2 engine pohánět, ale myslím, že stále můžeme počítat minimálně s Half-Life 3 a Left 4 Dead 3. První prezentace enginu se ale s největší pravděpodobností dočkáme už dříve, a to prostřednictvím Doty 2, která má využít základní verzi nového enginu. Nezapomínejme ani na staré screenshoty z předělané mapy z Left 4 Dead 2, ačkoliv je možné, že obsah L4D2 předělaný do Source 2 enginu bude součástí L4D3.

Stejný postup koneckonců nastal i v případě původního Source enginu. V plné parádě byl představený prostřednictvím Half-Life 2 a Counter-Strike: Source, ale ještě předtím jsme se dočkali Half-Life: Source, částečného převedení prvního dílu HL na Source engine.

Tak jako tak, oficiální oznámení nového enginu je rozhodně začátek nové kapitoly Valve a troufám si říct, že oznámení nových her už na sebe nemůže příliš dlouho čekat. Kdo ví, třeba bude oznámení Half-Life 3 vypadat nějak takhle.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama