Square Enix něco připravuje s tvůrcem Dragon’s Dogma
Dragon's Dogma Novinka Square Enix něco připravuje s tvůrcem Dragon’s Dogma

Square Enix něco připravuje s tvůrcem Dragon’s Dogma

Ivan Jeziorek

Ivan Jeziorek

Platformy PlayStation PlayStation 5

Ryota Suzuki pracuje na vývoji "západní" akční AAA hry.

Reklama

Square Enix se v současné době připravuje na vývoj nového projektu. Půjde o nějaký druh akční hry a jedním z nových rekrutů, kteří na tomto projektu již pracují, není nikdo jiný než bývalý vývojář Capcomu Ryota Suzuki. Tuto informaci můžeme najít na PR stránce, kde se Square Enix pokouší nabrat novou pracovní sílu.

SE hledá vývojáře s dovednostmi a zkušenostmi s tvorbou AAA titulů a také se zkušenostmi s tvorbou "akčních scén a s návrhy bitevních částí" her. V tomto ohledu je Suzukiho životopis naprosto dokonalý, protože v Capcomu pracoval jako šéf vývoje Dragon's Dogma, hlavní game designer pro Dragon's Dogma: Dark Arisen a jako designer hry Devil May Cry 5. Pomáhal také s programováním hry Monster Hunter: World a jeho expanze Iceborn.

Na výše uvedené PR stránce také najdeme krátký rozhovor s Ryotou Suzuki, ve kterém prozradil, že se ke Square Enixu připojil již v roce 2019 a stal se režisérem bitev pro nový AAA titul. Rozhovor se nese v silně všeobecné rovině a nesoustředí se na hru, protože účelem této stránky bylo navnadit a získat potenciální uchazeče o práci, a nesdělovat podrobnosti o nové hře. Zase i z těch několika střípků můžeme zjistit pár drobností a hlavně jakým směrem v současné době Square Enix upírá své síly.

Square Enix něco připravuje s tvůrcem Dragon’s Dogma

Na otázku ohledně načasování náboru vývojářů se zkušenostmi s tvorbou akčních her Suzuki poznamenal zajímavou věc. Square Enix je prý ve světě známý díky svým RPG a bojovým systémům, založených na příkazech a velení. S nárůstem síly hardwaru a vůbec všeobecným schopnostem nových generací, kdy je do většiny RPG přidáváno stále více akčních prvků, potřebuje SE ve svých vlastních studiích stále více nástrojů a lidí talentovaných tímto směrem.

Suzuki pokračoval v tomto tématu současných trendů pokračoval a poznamenal, že hry typu "command battle" jsou často považovány za "staré" a v zahraniční jim hráči často dávají značku "JRPG". Chce proto dát mladším hráčům, vychovávaným na hrách jako je Grand Theft Auto a současných FPSkách, šanci nepoužívat během bitvy statické metody výběru příkazů. V dlouhé historii společnosti Square Enix najdeme mnohem více RPG vycházejících ze statických příkazů a Suzukiho vlastní zkušenosti s akčními RPG (s odkazem na Dragon's Dogma) by Square Enixu dovolily vytvářet "velmi kvalitní RPG s prvotřídními akčními prvky".

Rozhovor se pak stočil k tomu, jaké je pracovat ve Square Enixu. Suzuki ocenil, že je tato společnost v Japonsku známá jako "White Company [pozn. redakce: Jako "Black Company" je v Japonsku termín pro společnost, která je často v propadu nebo v červených číslech anebo má pověst firmy, která vykořisťuje své podřízené.], za to že podporuje své zaměstnance, za nastavené denní a měsíční limity pracovní doby, a za kancelářské a společenské prostory. Uznal ale také, že vzhledem k povaze vývoje této nejmenované AAA hry se občas setká s některými lidmi, kteří zde pracují již dlouhou dobu a podpora fyzického a duševního zdraví, poskytovaná Square Enixem, je podle jeho názoru velkorysá.

Square Enix něco připravuje s tvůrcem Dragon’s Dogma

Ryota Suzuki také odhalil něco více o struktuře společnosti a podpoře postupu. Řekl, že ve většině kreativních společností je dosažení lepšího postu často spojeno s dalšími administrativními a organizačními pracemi, které odvedete mimo své pracoviště. Ve Square Enixu je to prý trochu jinak. Specializovaný projektový management a produkční asistenti jsou připraveny kreativcům při plnění jejich povinností v oblasti řízení projektů kdykoli pomoci, aniž ztratili schopnost a možnost řešit další problémy stávajícího vývoje. Ocenil taky pracovní kulturu, která lidem umožňuje a usnadňuje možnosti konzultovat problémy s nadřízenými a taky volbu rozhodnout se, na kterých projektech by dotyčné lidi bavilo pracovat.

Rozhovor byl ukončen krátkou Suzukiho zprávou potenciálním žadatelům o práci u Square Enixu. Pokud někdo chce pracovat v SE na tomto projektu, musí se: "Zaměřit se na to nejlepší jak v RPG, tak v akčních hrách."

Připravované aktualizace této stránky přinesou rozhovor s Takeo Kujiraokou, režisérkou hry Dissidia: Final Fantasy NT a vývojářkou bitev z trilogie Final Fantasy XIII.

Zdroj: Square Enix

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama