Srovnávací recenze Mortal Kombat 11 Ultimate
Mortal Kombat 11 Recenze Srovnávací recenze Mortal Kombat 11 Ultimate

2
Platformy PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X|S

Legendární turnaj dorazil na nové konzole.

Jedenácté pokračování kultovní bojovkové série jsme na Zingu recenzovali již loni, nicméně od té doby se tento velmi povedený díl série dočkal přídavků v podobě mnoha nových postav, ale dokonce i přímého pokračování příběhové kampaně. Nyní ale hra upgradovala (pro majitele originálu zdarma) na nové konzole a přináší sebou úplně všechen dosavadní obsah, včetně obou kampaní, všech 37 postav (nejnovější trojice vyšla zároveň s Ultimate edicí a lze ji zakoupit i zvlášť) a záplavy kosmetických doplňků. Už na starých konzolích ale hra vypadala skvěle a zvládala 60 fps. Jak dalece se tedy zlepšila na novém železe?

• Platforma: PS5 (recenzovaná verze), XSX|S
  • Datum vydání: 17. 11. 2020
  • Výrobce: NetherRealm Studios (USA)
  • Žánr: Mlátička jeden na jednoho
  • Multiplayer: ano
  • Dat ke stažení: 85 GB
  • Herní doba: 20+ hodin
  • Přístupnost: 18+
  • Cena: 1 399,- Kč (Xzone)

Ultimátní verze

S "ultimátními" verzemi her se nám tak trochu roztrhl pytel, což je nicméně docela pochopitelné - nejen kvůli přechodu na novou generaci konzolí, ale také s ohledem na to, kolik her v dnešní době "žije" ještě rok nebo dva po jejich původním vydání pomocí různých DLC přídavků. Pokud jde tedy o hodnotu Ultimátní edice MK 11, bude hodně záležet na tom, zda jste již hru vlastnili na minulé generaci a která všechna DLC jste si pro ni pořídili v minulosti. Znovu připomínám, že samotný upgrade na verzi pro nové konzole je zdarma. Hlavní hodnota Ultimate krabičky nebo balíčku spočívá v těch přibalených přídavcích, které bylo (a stále) možné koupit i zvlášť. Jestliže jste ale z nějakého důvodu MK11 zcela vynechali, představuje Ultimate edice bez diskuze nejlepší variantu hry.

Ten hlavní rozdíl, když si MK11 zapnete na pořádné 4K televizi, spatříte v kvalitě a rozlišení grafiky. Zatímco na starých konzolích hra využívala dynamické rozlišení, které ale nikdy nedosáhlo skutečného 4K, na nových konzolích jsme se nativního 4K rozlišení konečně dočkali, což obzvláště sluší všem těm groteskně krvavým detailům při speciálních útocích a dorážečkách. Zachována přitom zůstává nekompromisní plynulost 60 snímků za vteřinu. Přídavkem jsou pak různá dílčí vizuální vylepšení, jako je lepší nasvícení arény apod. Ve výsledku tak hra vypadá naprosto báječně a dost možná se jedné o nejlépe vypadající mlátičku současnosti.

Nativní 4K rozlišení obzvláště sluší groteskně krvavým detailům.

Samostatnou kapitolou jsou pak nahrávací časy, které díky SSD trvají zhruba okolo vteřiny při spouštění jednotlivých bojů. Vyloženě mi to připomnělo hraní prvního dílu hry na automatech nebo z cartridge na Sega Mega Drive. SSD přitom napomáhá nejen nahrávání jednotlivých soubojů, ale také plynulejším přechodům mezi animovanými sekvencemi a hratelností, což oceníte obzvláště během obou příběhových kampaní (které mimochodem vyprávějí parádní béčkový příběh, naprosto srovnatelný se slavným prvním filmem). Třešničkou na dortu je pak využití DualSense, které sice není nijak přelomové, ale kromě jiného třeba zvuky z něj pobaví.

Vysněné souboje

Pokud jste dlouhodobými zasvěcenými fanoušky série, pak v ní určitě máte svoje oblíbence - ať už z hlediska jejich schopností, vzhledu nebo příběhu. Pokud jste ale spíše svátečním hráčem v rámci Mortal Kombat turnajů, nejspíš vás zaujme především plejáda pestrých hvězd, hostujících v jedenáctém díle. Hrát zde můžete například za Jokera, Terminátora, Spawna nebo Robocopa. Nutno podotknout, že všechny hostující postavy nejen že vypadají a zní autenticky, ale jako svoje speciální útoky používají také všechny svoje legendární zbraně, takže třeba Robocop pro některá komba kromě své ikonické pistole vytáhne pušku Cobra nebo zavolá na pomoc robota ED-209.

Zároveň s Ultimate edicí se hra dočkala také (prozatím?) poslední trojice přidaných postav, kterým dominuje John Rambo, hraný přímo Sylvestrem Stallonem (ačkoliv ve hře má podobu ze svého mládí). Jeho bojový styl nicméně není nějak zvlášť výrazný, pobaví spíše díky používání oněch ikonických zbraní. Hardcore fanoušci tak nejspíš budou mít větší radost z návratu oblíbené zubaté Mileeny nebo v posledních letech poněkud absentujícího "vodního démona" Raina. Mlátit svoje přátele přitom můžete napříč generacemi, protože hra nabízí cross-play mezi starými a novými konzolemi. Za dodání ještě stojí, že Ultimate edice hry se soustředí pouze na kompletní obsah a technická vylepšení, nečekejte od ní žádné změny v hratelnosti původní hry. To ale bude vadit jen některým fanouškům, kteří třeba doufali v nějaké výraznější posuny v ustálené herní metě.

Hru můžete zakoupit v Xzone.

Mortal Kombat 11

Balení loňského hitu pro nové konzole sebou přináší veškeré doposud vydané přídavky, včetně nejnovějšího Kombat Pack 2. Pokud jste již přídavky nakupovali samostatně, nemá pro vás Ultimate příliš velký smysl. Ale pokud hru ještě vůbec nemáte, jde rozhodně o její nejúplnější balení. Každopádně nativní 4K v 60 fps tomu krvavému divadlu velice sluší, stejně jako bleskové nahrávání.

Kompletní balení se všemi přídavky
Upgrade zdarma pro majitele
Nativní 4K rozlišení