Star Wars Jedi: Survivor má na PC obrovské problémy
Star Wars Jedi: Survivor Novinka Star Wars Jedi: Survivor má na PC obrovské problémy

Star Wars Jedi: Survivor má na PC obrovské problémy

Jan Urbančík

Jan Urbančík

101
Platformy Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Hra je velmi náročná na VRAM a procesor.

Reklama

PC hráči v posledních měsících rozhodně nezažívají příjemné časy. Až na výjimky, jako byl například Resident Evil 4 či Returnal, nejsou počítačové porty nových her zrovna povedené. Jedním z nejlepších příkladů je v tomto ohledu bezpochyby The Last of Us Part I, které trpělo na celou řadu problémů a i měsíc po vydání je vývojáři stále musí opravovat. Vypadá to však, že má hra konkurenci, a to opravdu silnou. Adventura Star Wars Jedi: Survivor (naše recenze zde), která vychází už v pátek, je na tom totiž ještě mnohem hůř, než jsme si mysleli.

Ve středu padlo embargo na recenze a ti, kteří titul hráli na PC, se mohli podělit o své nepříliš pozitivní dojmy. Několik zdrojů shrnul ve svém videu již tradičně Daniel Owen. O videoukázku se postaral například německý magazín GameStar, který měl k dispozici počítač s procesorem AMD Ryzen 9 5900X, grafickou kartou Nvidia GeForce RTX 4090 a 32 GB RAM, přičemž hra běžela v rozlišení 1440p. Pro takovou sestavu by to mělo být relativně bez problémů, ale nebylo. Jednak se ukázalo, že hra využívá opravdu neuvěřitelné množství videopaměti. Bylo to předmětem stížností už u TLOU, ale tady je situace mnohem horší. Ve 1440p si hra vzala v otevřených lokacích klidně 18 GB z celkových 24, kterými RTX 4090 disponuje. Ještě horší je pak ale vytížení samotné grafické karty, jež se pohybuje klidně i pod 50 %, což značí jediné – obrovský CPU bottleneck. Titul kvůli tomu dosahuje jen okolo 45 snímků za sekundu.

Že je VRAM problém, naznačuje také poměrně podrobný rozbor v rámci recenze latinskoamerického magazínu s příznačným názvem PC Master Race. Podle jejich zjištění byla hra na Ryzenu 9 5950X, RTX 3080 Ti (12 GB VRAM) a 16 GB RAM ve 4K prakticky nehratelná kvůli 12GB kapacitě VRAM, která jednoduše nestačila a způsobovala velké záseky. Po vyzkoušení RTX 3070 (8 GB VRAM) redakce zjistila, že si nezahrajete ani na nejvyšší nastavení ve Full HD, problémy s videopamětí dokonce přetrvávaly také při presetu High a Medium.

Pokud už ale máte dostatečnou kapacitu VRAM, stále hra nepoběží ideálně kvůli limitaci procesorem a navýšení FPS je poměrně obtížné, což dokazují postřehy magazínu PC Gamer, který hru testoval na i9-9900KS, RTX 2080 Super a 32 GB RAM. V otevřenějších lokacích hra dosahovala pouze na přibližně 35 snímků za sekundu. Jedinou upscalovací možností je zde FSR 2, jež prý ale jednak způsobuje rozmazaný obraz a jednak s FPS vůbec nepomůže. Důvodem je již zmíněný CPU bottleneck, neboť upscaling pomáhá pouze v případech, kdy je brzdou grafická karta. Jediným východiskem by zde bylo generování snímků, jenže DLSS ve hře vůbec není a konkurence v podobě FSR 3 stále nebyla vydána. PC Gamer si dále stěžuje na traversal stuttering při průchodu dveřmi či obrovské propady FPS v cutscénách.

Uživatel Twitteru James Galizio zase poukazuje na velký rozdíl mezi grafickými kartami od Nvidie a AMD, pro které byla hra zřejmě optimalizována primárně. Zatímco na RTX 4090 běžela ve 1440p bez Ray Tracingu na 46 FPS s využitím grafického čipu jen 36 %, méně výkonná RX 7900 XTX ve 4K s Ray Tracingem dosáhla ve stejné lokaci na 58 FPS a utilizace byla na 83 %. Jinými slovy, AMD grafiky dokážou být v této hře využity mnohem lépe a nejsou tak náročné na procesor.

Samozřejmě je možné, že day one patch některé problémy opraví, ale zatím to vypadá, že mají před sebou vývojáři z Respawnu velký kus práce. Optimalizace na PC je zkrátka velmi špatná, a pokud jste si hru na této platformě plánovali kupovat, asi s tím raději ještě počkejte.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama