Star Wars: Old Republic – Před dávnými časy, v předaleké galaxii…
Preview Star Wars: The Old Republic Článek Star Wars: Old Republic – Před dávnými časy, v předaleké galaxii…

Star Wars: Old Republic – Před dávnými časy, v předaleké galaxii…

Martin Cvrček

Martin Cvrček

3

Hra Star Wars: Knights of the Old Republic od BioWare je dodnes považována nejen za vynikající RPG, ale hlavně za nejlepší Star Wars hru vůbec. Bohužel, je to už nějaký ten pátek co hra vyšla, ovšem zanedlouho se do kouzelného světa Hvězdných válek v podání kanadských vývojářů podíváme znovu. Tentokrát však v mnohem větším měřítku, nečeká nás totiž nic jiného, než pořádné MMO.

Reklama

Potkáme Dartha Vadera nebo Luka Skywalkera?

Nepotkáme. The Old Republic se odehrává nějakých 3000 let před narozením Dartha Vadera a ostatních známých postav (nepotkáme ani mistra Yodu, zas tak starý není). Tvůrci tak nejsou svazováni reáliemi původní 6dílné filmové ságy a mají mnohem větší prostor. Tuto výhodu měl samozřejmě i původní KOTOR, ovšem v žánru MMO je neomezená kreativita tvůrců takřka nezbytná. BioWare ale není obyčejné studio, a jako vždy se můžeme těšit na přelomovou hru. Co tedy máme čekat, resp. co má být tak přelomového?

Bylo, nebylo…

Na rozdíl od ostatních masivně multiplayerových RPG má být The Old Republic zaměřena na příběh. To není zrovna moc obvyklé, přeci jen může to s sebou přinést nemálo komplikací. Ponechme stranou pochybnosti, a řekněme, jak to vlastně všechno má fungovat.

Podobně jako v posledních titulech od BioWare vás bude každou chvíli čekat nějaké závažné rozhodnutí, mající všemožné následky. Chcete příklad? Na loňském GamesComu byla k vidění „mise“ v podání Sithského učedníka, nacházejícího se na vesmírné lodi. Kromě toho, že tuto loď napadla vojska Republiky, se onen Sith dostal do konfliktu s poněkud arogantním kapitánem lodi. A hned byla příležitost k rozhodnutí, jestli kapitána zabít nebo nechat žít. V prvním případě si sice pěkně ulevíte, vezmete věci do vlastních rukou a nikdo vám už nebude kecat do vašich činů, avšak nesmíte zapomenout, že kapitán může mít nějaké věrné přátele, kteří v budoucnu dostanou chuť na pomstu. V opačném případě sice necháte toho otravu, aby vám vymluvil díru do hlavy, zároveň však získáte vlivného spojence, který vám danou misi dost usnadní.

Vše má samozřejmě své pro a proti, tohle byl docela jednoduchý příklad, ale když si uvědomíme, že podobná rozhodnutí nás potkají každou chvíli a už zdaleka nebudou tak přímočará, máme se na co těšit. A navíc, nesmíme zapomenout, že tato rozhodnutí dělají všichni hráči, tzn. že zanedlouho se svět může pěkně změnit. Pořád je však trochu obtížné představit si jak to všechno bude do detailu fungovat.

A co si takhle trochu popovídat?

Co by to bylo za pořádný příběh bez hutných dialogů. To je další novinka, kterou s sebou The Old Republic přinese. Veškeré dialogy totiž mají být kompletně namluvené, tedy už žádná němá konverzace jako v ostatních MMO. Ano, něco takového sliboval už Cryptic se Star Trek Online, a skutek utek, avšak uznejme, BioWare má poněkud vyšší ambice.

To byly dvě nejzásadnější novinky. Zaměření na příběh a namluvené dialogy. V dalších aspektech můžeme čekat víceméně klasickou MMO hru. Tedy spoustu serverů, na nich ohromné světy s ještě ohromnějšími možnostmi, komunikace mezi hráči a sociální funkce…

Chci být Jedi nebo voják Republiky, ale co třeba pašerák

Jako každé správné MMO, i The Old republic obsáhne několik hratelných tříd. Za světlou stranu je to Trooper, klasický voják republiky, Smuggler a’la Han Solo, klíčový Jedi knight a nakonec jedi Consular. Za temnou stranu zase námezdní lovec Bounty hunter, ultimátní Sith warrior, záhadný Imperial agent a Sith inquisitor. Tříd je to dost, určitě si vybere každý.

Čekají nás i PvP souboje, tedy hráč proti hráči. Určitě se tedy můžeme těšit na dechberoucí duely se světelným mečem. Dále nás samozřejmě čeká i spousta rozličných planet a prostředí. Kromě nových světů můžeme očekávat i klasiku typu Coruscant, Tatooine, Alderaan, Dantooine, Korriban nebo Kashyyyk. Zkrátka a dobře, i přes ty zajímavé novinky nás čeká fortelné MMO, ve kterém se budou zkušenější hráči určitě cítit jako ryba ve vodě.

Taky to musí nějak vypadat

Co se týče grafické stránky, nečekejte žádné vizuální zázraky. Vše je poměrně jednoduché, ale zároveň detailní, zkrátka a dobře, nesmíme čekat nic jako Crysis. Hra by měla být co nejpřístupnější, takže nemá moc vysoké HW nároky, ani grafika tedy není zrovna na nejvyšší úrovni. Hlavní je však hratelnost, a v MMO žánru se málokdy sází na grafiku.

Ohledně zvukové stránky čekejme klasiku, naše uši pohladí zvuky světelných mečů, blasterů, vesmírných lodí či všelijakých monster. Určitě se můžeme těšit na legendární titulní Star Wars melodii od Johna Williamse. Bez ní by se hra ani nemohla jmenovat Star Wars.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama