Počítače Johna Carmacka zklamaly a odteď už své priority soustředí na konzole.
O víkendu se na internetu objevil vytoužený patch na PC verzi post-apokalyptické akce RAGE, která měla při spuštění tolik chyb a bugů, že byla prakticky nehratelná. Problémy byly natolik velké, že většinou klidný Carmack v rozhovoru vypustil i pár nadávek.
„Problémy s ovladači při vydání RAGE byly na hovno,“ řekl Carmack v rozhovoru pro server Kotaku a vysvětlil, že největší chybou byly špatné ovladače, jež společnosti vypustily. Polovina zákazníků tak hru pomalu nemohla spustit.
Mnohé stížnosti PC hráčů však nesměřovaly jen ke grafickým problémům, nýbrž k samotnému faktu, že se PC verze zdála být lehce odfláknutá a nešitá na míru platformě. Carmack však jednoduše odpověděl, že hlavní pozornost týmu již není na PC platformě, místu narození legend Doom a Quake.
„Už nevidíme PC jako vedoucí herní platformu,“ řekl Carmack. „Rozhodně tím naštvu mnohé fanoušky, ale je těžké to popsat jinak. Obě konzolové verze RAGE budou mít mnohem větší úspěch.“
„High-endové PC je téměř desetkrát výkonnější, než současné konzole a bezesporu bychom mohli nabídnout lepší zážitek, pokud bychom jej vybrali jako startovací pozici a mohli se na ni plně soustředit.“
„Jenže v dnešní době pramení kvalita ve hře z jejího vývoje, nikoliv z technologie, na které stojí. Hra, která by byla mizerně vyvíjena na nejvýkonnějším stroji současnosti, by byla horší téměř v každém ohledu.“
„Můžete se rozhodnout vytvořit hru, omotanou kolem hardwarových specifikací high-endového PC a dodělat konzolové verze, jež budou zaostávat. Nebo můžete vyvíjet hru na míru konzolím a nabídnout PC verzi, která bude v několika místech vylepšena. My jsme si vybrali to druhé.“