Stronghold Crusader 2
Preview Stronghold Crusader 2 Článek Stronghold Crusader 2

Stronghold Crusader 2

Daniel Hlas

Daniel Hlas

4

Nadcházející léto přinese kromě horkých dnů i pokračování hojně oblíbené hry a zároveň jedné z nejlegendárnějších strategií vůbec. Stronghold Crusader 2 se pomalu, ale jistě blíží a tak si vás dovolujeme informovat o všem, co dosud víme.

Reklama

Jistě vás nepřekvapí, že Stronghold Crusader 2 vytváří stejní borci, kteří vyvíjeli celou sérii. Řeč je samozřejmě o britském studiu Firefl. Ti nejdříve ohromili svět prvními tituly, jako jsou Stronghold či Stronghold Crusader, ale jejich další počiny (až na světlé výjimky) dostály více kritiky než obliby. Není tedy žádného divu, že se rozhodli vrátit k úspěšným kořenům a po dlouhých 12ti letech naše monitory ozdobí Stronghold Crusader s číslovkou dvě. Aby toho nebylo málo, Firefly Studios tentokrát svůj titul i sami publikují. Autoři skromností nešetří, plánují totiž vytvořit nejlepší RTS roku 2014. Nezbývá než zodpovědět důležitou otázku – na co nového se vlastně můžeme těšit?

Hlavní cíl vývojářů je zachovat ďábelskou hratelnost prvního dílu Stronghold Crusader. Na svých oficiálních stránkách prohlašují, že půjde o hru ze staré školy, ale hned na to dodávají, do kolika novinek se vlastně pustili. Půjde o úplně první titul série, kde grafickou stránku osvěží třetí rozměr, postavený na novém enginu Vision. Zároveň autoři ujišťují, že se hráči nemusejí obávat přelomových změn, neboť si hra stále zachová mnoho 2D prvků i svou přehlednost. Přidána byla i možnost rotace a plynulého přiblížení kamery, takže nyní se můžeme podívat prakticky kamkoliv. Přestože jsou dosud k dispozici pouze screenshoty a videa z nedokončené hry, grafika působí poněkud starším dojmem. Vizuální zpracování nikdy nebylo silnou stránkou série Stronghold, avšak i přesto si dokázala získat slušnou pověst i značnou základnu fanoušků.

Katapulty střílejí, kusy hradeb létají a vojsko se již připravuje k epickému boji. Stronghold se zkrátka snaží zabodovat tím hlavním – fantastickou hratelností. Tu by měl navíc nově okořenit zcela nový soundtrack i lepší ozvučení. Kromě toho se pak můžeme těšit na nový editor map, umožňující vytvoření jakékoliv mapy a na nemalé rozmary počasí, díky nímž nás potrápí nejenom zemětřesení, ale i písečné bouře, tornáda či ohromné roje kobylek.

Celých 8 charakterů je připraveno čelit našim snahám ve hře pro jednoho hráče. Mezi nimi se objeví například agresivní tyran Caliph, bohatý Shah, kladná postava Slave King, král Richard alias Lví srdce nebo Saladin. Poslední jmenovaný bude jedním z nejtěžších soupeřů. Obzvláště rychle totiž buduje a stihne zaútočit dříve, než se jeho nepřátelé připraví. O to horší je na tom však s obranou, která je o něco chabější. Může za to téměř absence pastí, která bývá vynahrazována přebytkem lučištníků na hradbách.

Historická kampaň nabídne linii Arabů i křižáků a tak samozřejmě narazíme i na značně rozdílné jednotky jako je například templář, derviš nebo Arabic Healer. Ano, poprvé se objeví možnost léčit zraněné jednotky a to včetně váženého lorda. Vojáci navíc budou mít speciální schopnosti, jak pasivní, tak i aktivní. Výjimečná jednotka tak třeba zvýší obranu všem okolo. Kromě toho se objeví Crusader Swordsman, jenž je se svým tlustým brněním vynikajícím tankem a chybět nebude ani Oil Pot Thrower, vrhající nádoby naplněné vysoce hořlavým olejem. Nepřátelské jednotky se tak ocitnou doslova v jednom ohni. Navrací se i The Assassin se svou schopností nepozorovaného pohybu a šplhání po soupeřových hradbách. Silný chlapík s pořádným bičem Slave Driver zase donutí blízké otroky bojovat o něco tvrději, aneb není nad pořádnou motivaci. To vše se navíc odehraje na větších mapách, než kdy dříve.

Uspokojení dosáhnou i společenštější hráči prostřednictvím co-op multiplayeru. Možná trochu překvapivě se narvou dva hráči do jediného hradu, aby zde společně vše sdíleli. Doufejme, že taková koncepce nepovede k rozporuplným a zmateným instrukcím uvnitř hradu. Tady bude potřeba hodně komunikace, aby všechny kroky byly synchronní. Hra pro více hráčů ale poskytne i Deathmatch, Team Deathmatch, King of the Hill či Capture the Flag, takže herní módů by mělo být jistě dostatek.

Titul se pyšní plnou spoluprací se službou Steam. To se dotkne získávání achievementů, speciálních karet, jenž můžeme na Steamu vyměňovat či prodávat, i ukládání postupu na cloudu. Stejně tak bude zakomponován editor map a podpora Workshopu. Vývojáři upozorňují, že v žádném případě hra nebude vyžadovat nepřetržitě připojení k internetu. Po aktivaci hry na Steamu (přes internet), stačí zapnout offline režim a hru můžete hrát, ať už vám internet funguje jakkoliv.

Nezbývá než dodat, že si Stronghold Crusader 2 zahrajeme jen na jediném systému – a tím vyvoleným je jak jinak, než Microsoft Windows. Cena zatím není známá ani orientačně a tak naše peněženky ještě nějaký čas zůstanou v nejistotě.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama